Έντυπη Έκδοση

Προσοχή στις χρεώσεις των 5ψήφιων

ΠΡΙΝ από ένα μήνα περίπου, αρχίσαμε να λαμβάνουμε κάτι περίεργα μηνύματα στο κινητό μας.

Μηνύματα που αντιστοιχούσαν σε πενταψήφιο αριθμό. Κάναμε το λάθος σε δύο από αυτά να απαντήσουμε. Στο ένα, στείλαμε μήνυμα λέγοντας «μη μας ξαναενοχλήσετε» και στο άλλο απλώς απαντήσαμε με κενό μήνυμα. Και στις δύο περιπτώσεις, κάναμε τραγικό σφάλμα, αφού οι εν λόγω εταιρείες θεώρησαν την απαντητική μας κλήση ως αποδοχή συμμετοχής μας σε κάποιον διαγωνισμό και έκτοτε συνέχισαν να μας «βομβαρδίζουν» με άλλα SMS. Αυτά τα αγνοήσαμε, και απλώς τα διαγράφαμε.

ΗΡΘΕ, όμως, πριν από λίγες μέρες ο λογαριασμός και είδαμε με έκπληξή μας να υπάρχουν δεκάδες χρεώσεις από τους πενταψήφιους αυτούς αριθμούς, όχι για κάποια υπηρεσία που μας προσέφεραν, αλλά απλά και μόνο επειδή μας έκαναν τη χάρη να απαντήσουν στο δικό μας πρώτο λάθος! Πήγαμε σε υποκατάστημα της Vodafone, που είναι ο δικός μας πάροχος, στην Κηφισιά, και οι άνθρωποι εκεί μας είπαν ότι δεν είμαστε οι πρώτοι που έπεσαν σε αυτήν την παγίδα. Την πάτησαν και πολλοί άλλοι. Μπορεί να είναι και χιλιάδες. Ισως και δεκάδες χιλιάδες. Και οι εταιρείες που κάνουν αυτήν τη δουλειά σίγουρα θα έβγαλαν και θα βγάζουν ακόμα πολλά λεφτά. Για το τίποτα και με το τίποτα. Αφού, στο πρώτο τους μήνυμα που σου στέλνουν, όπως και σε κάθε επόμενο, πουθενά δεν προειδοποιείται ο χρήστης ότι εάν απαντήσει σε αυτό, για οποιονδήποτε λόγο (είτε για να συμμετάσχει σε κάποιον αμφιλεγόμενο διαγωνισμό είτε απλώς για να διαμαρτυρηθεί), θα του αποσταλούν δεκάδες άλλα μηνύματα, για κάθε ένα από τα οποία θα χρεωθεί.

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ της Vodafone μας είπαν ότι οι εταιρείες αυτές ισχυρίζονται στους πελάτες τους ότι συνεργάζονται με αυτήν, όπως και με άλλες μεγάλες εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, «αλλά αυτό είναι ψέμα και τους κυνηγάμε και εμείς στα δικαστήρια». Μας έδωσαν επίσης και τα τηλέφωνά τους να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Μία εταιρεία ονομάζεται Buongiorno και η ιντερνετική της διεύθυνση είναι internal-gr@buongiorno.com. Αυτή η εταιρεία έχει το πενταψήφιο νούμερο 54354 που αποστέλλεται σε πολλούς κατόχους κινητών. (Αλήθεια, πού βρήκαν τα τηλέφωνά μας;) Μας απάντησε ένας νεαρός. Του είπαμε να διαγράψει αμέσως τον αριθμό μας και να μη μας ξαναενοχλήσει. Αφού ζήτησε πάλι το νούμερο, απάντησε ότι το έκανε αμέσως, αλλά η διαγραφή θα ισχύσει, λέει, σε μία εργάσιμη μέρα. Μέχρι τότε, θα συνεχίσουν, ίσως, να χρεώνουν. Ζητήσαμε να μιλήσουμε με κάποιον αρμόδιο. «Στείλτε φαξ», μας απάντησε.

ΤΟ άλλο πενταψήφιο νούμερο, με το οποίο την «πάτησαν» πολλοί κάτοχοι κινητών, είναι το 54006. Αυτό ανήκει σε μία εταιρεία ονόματι Win, που, εάν καλέσεις ένα νούμερο που μας έδωσαν από τη Vodafone, το πρώτο πράγμα που θα ακούσεις είναι μία ηχογραφημένη φωνή να σου λέει: «Καλώς ήρθατε στην εξυπηρέτηση πελατών της Artic. Εάν θέλετε να διαγραφείτε από τις υπηρεσίες μας, παρακαλώ πληκτρολογήστε 1». Πληκτρολογήσαμε και μας απάντησε μία γυναίκα που μιλούσε μόνο αγγλικά. Της είπαμε, λοιπόν, αγγλιστί, το παράπονό μας και ζητήσαμε να διαγράψουν από τα κιτάπια τους το νούμερό μας. Απάντησε πως το έπραξε κιόλας και πως δεν θα ενοχληθούμε πάλι. Τόσο εύκολα. Τόσο ένοχα! Από περιέργεια τη ρωτήσαμε πού βρίσκεται. Η εταιρεία, λέει, έχει έδρα την Αθήνα, αλλά εμείς είμαστε call-center και βρισκόμαστε στην Κροατία.

ΕΤΣΙ έχουν τα πράγματα, αγαπητοί μου, σ' αυτήν τη ζούγκλα που ζούμε. Θύματα, άπειρα. Σαν και του λόγου μου. Οι λογαριασμοί «τρελαίνονται» και μόλις πάρεις χαμπάρι τους δράστες, μία συγγνώμη σού ζητάνε, πολύ εύκολα παραδέχονται το «λάθος» τους και σε διαγράφουν. Αυτούς, που και σου «κλέβουν» τα προσωπικά σου δεδομένα και σε χρεώνουν για αυτά, ποιος θα τους διαγράψει; Οριστικώς;

ΥΓ.: Εάν υπάρχει ενδιαφερόμενος, τα στοιχεία που έχουμε είναι στη διάθεσή του.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
Το αναγνωστικό της τελευταίας σελίδας