Έντυπη Έκδοση

Στάχτη και... μπλάκμπερι

Η έκρηξη του ηφαιστείου με το πιο παράξενο όνομα που είχαμε ακούσει έως τώρα, έδωσε μια από εκείνες τις αφορμές που κάποιοι περιμένουν πώς και πώς: οι μελετητές των κοινωνικών δικτύων για να γράψουν σεντόνια αναλύσεων και οι χρήστες τους για να ξεσαλώσουν online.

Καθηλωμένοι στα αεροδρόμια της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου, με το εισιτήριο στο ένα χέρι και το κινητό στο άλλο, χιλιάδες πολίτες μετέδιδαν όλες τις προηγούμενες μέρες την ταλαιπωρία τους ή έστηναν αυτοσχέδιες κοινότητες διαδικτυακής ενημέρωσης και αλληλοσυνεννόησης για το πώς αλλιώς μπορούσαν να φτάσουν στους προορισμούς τους.

Το Twitter είχε την τιμητική του. Και οι υπόλοιποι χρήστες, βέβαια, που δεν ήταν αποκλεισμένοι αλλά παρακολουθούσαν τις εξελίξεις με τεράστιο ενδιαφέρον, αξιοποίησαν τις δυνατότητες του web 2.0 για να αναλύσουν το φαινόμενο, να μελετήσουν σενάρια ή έστω να φιλοσοφήσουν το εξωπραγματικό σκηνικό που στήθηκε κάτω από τη στάχτη του Εϊγιαφιατλαγιουκούλ.

* Χαρτογράφοι της κρίσης

Οι χαρτογράφοι των μεγαλύτερων τελευταίων κρίσεων (π.χ. Αϊτή) του www.crisismap pers.net, έστησαν αμέσως λίστα ενημέρωσης στο twitter.com/CrisisMappers/volcano-eyjaf jallaj-kull. Ειδήσεις και εκτιμήσεις για τη διασπορά της στάχτης συγκεντρώνουν οι διαχειριστές του ashalerts.com.

* «Ας το συζητήσουμε...»

Μόλις λίγα εικοσιτετράωρα από την έκρηξη του ηφαιστείου, το απόγευμα της περασμένης Κυριακής, το www.ted.com διοργάνωσε στο Λονδίνο την πρώτη θεματική συνάντηση για την κρίση. Συμμετείχαν δεκάδες επιστήμονες και επιχειρηματίες που βρίσκονταν αποκλεισμένοι στην περιοχή και βρήκαν την ευκαιρία να αναλύσουν την κατάσταση και να συζητήσουν ιδέες. Η συζήτηση είναι διαθέσιμη στο http://ow.ly/1zSxK

www.στατιστικά www.comscore.com

Την κυριαρχία του Facebook στα κοινωνικά μέσα καταγράφει η τελευταία μέτρηση της εταιρείας Comscore που παρακολουθεί τις τάσεις στον ψηφιακό κόσμο. Τον περασμένο Μάρτιο το συγκεκριμένο δίκτυο έλεγχε το 41% της παγκόσμιας κοινωνικής δικτύωσης (πέρσι είχε 33%). Ακολουθούν το MySpace με 24% (από 38% πέρσι), το Gmail με 15% και το Twitter με 8%. Πάντως, την υψηλότερη επισκεψιμότητα σε unique visitors (δηλαδή μοναδικούς επισκέπτες ανά ημέρα, ασχέτως επαναλαμβανόμενων επισκέψεών τους) έχει το Youtube.

www.παρουσίασηwww.theopenfund.com

Τα προϊόντα τεσσάρων start ups που δημιουργήθηκαν μέσα από τη δεύτερη φάση του Open Fund -της ελληνικής διοργάνωσης που φέρνει κοντά επιχειρηματικές ιδέες και υποψήφιους επενδυτές- παρουσιάζονται την ερχόμενη Τετάρτη, στις 17.30, στο Μουσείο Μπενάκη (οδ. Πειραιώς 138). Πρόκειται για τα www.listiki.com, www.youscan.ru, www.fashinating.com και www.sportmeets.com. Λεπτομέρειες για την εκδήλωση στα http://ub0.cc/vY/b5 και http://ub0.cc/s8/wm.

www.Campus Party Europe www.campus-party.eu

Δύο ακόμη ελληνικές συμμετοχές στο Campus Party Europe, για το οποίο γράφαμε την περασμένη εβδομάδα: Το διαδικτυακό ραδιόφωνο για την ψυχική υγεία του Κοινωνικού Συνεταιρισμού «Κλίμαξ plus» (www.koispe.org) και το Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής της ΜΚΟ Κλίμακα για παροχή υπηρεσιών σε αποκλεισμένες ομάδες απομακρυσμένων περιοχών, φυλακών κ.ά. (http://blo.gr/s5). Καλεσμένος ήταν και ο Παναγιώτης Βρυώνης (vrypan.net)

Social media

«Οταν γράφεις στο μπλογκ σου, ασκήσου στην ιδέα ότι μιλάς μόνος σου· ότι τα σχόλια δεν είναι τίποτε άλλο από σιωπηλά βλέμματα προς έναν άνθρωπο που περπατάει στο δρόμο παραμιλώντας, κι ας έχει το bluetooth αγκιστρωμένο στο αφτί.

Να σέβεσαι τον αναγνώστη σου. Να είσαι σαφής και κυρίως σύντομος. Κι αυτό όχι γιατί ο αναγνώστης σου έχει περιορισμένες πνευματικές δυνατότητες αλλά γιατί(...)». Η ou ming γράφει «ποστ σε έναν νεαρό μπλόγκερ» (http://blo.gr/nz).

Νέοι όροι

Clickjacking (κλικτζάκινγκ)

Τεχνική επίθεσης σε χρήστες του web, συνήθως με τη μορφή ενός κουμπιού σε μια φαινομενικά ακίνδυνη ιστοσελίδα, που οδηγεί σε μια άλλη, κακόβουλη. Διαβάστε για νέες τεχνικές clickjacking στο http://blo.gr/s1.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
e-minds