Έντυπη Έκδοση

η αλήτ ελίτ ...

Σόπινγκ θέραπυ ο κ. Δρούτσας; Υπερβολές. Απλώς κάποιες διευθύνσεις καλών μαγαζιών τού συνέστησε ο κ. Αλεξ Ρόντος κι ύστερα πήρε έναν - δυο φίλους του ρεπόρτερ τηλέφωνο...

Σωστή η διαπίστωση του κ. Ερντογάν ότι οι εξοπλισμοί εξάντλησαν οικονομικά την Ελλάδα.

Θα ήταν μάλλον σωστότερη, αν ο Τούρκος Πρωθυπουργός, έλεγε «ένας απ' τους παράγοντες της οικονομικής εξάντλησης ήταν οι εξοπλισμοί», αλλά σκοπός του επικεφαλής των νεο-οθωμανών δεν ήταν να κάνει οικονομική ανάλυση.

Αλλα δώρα κομίζει αυτός ο Δαναός απ' το Εσκί Σεχίρ.

Το ότι η διαπίστωσή του είναι σωστή δεν σημαίνει πως έχει και δίκιο. Μόνον Συβαρίτες θα έκαμαν αυτήν την εξίσωση

και θα κατέβαζαν ακόμα περισσότερο τα βρακιά (του κατευνασμού), παραγνωρίζοντας ότι η κυρίως αιτία των ελληνικών εξοπλισμών είναι η τουρκική επιθετικότης και πίεση.

Βεβαίως, εκείνο για το οποίο δεν φταίει η Τουρκία, είναι η παθολογία της ελληνικής αμυντικής πολιτικής (μίζες, άχρηστοι οπλισμοί, αιχμάλωτα όπλα) - για αυτά κι άλλα τέτοια υπεύθυνοι είναι Ελληνες προδότες, γραικύλοι, γραισκύλοι, όπως θέλετε πείτε τους...

*****

Ομως, για να επιστρέψουμε στη συγκυρία, το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται λόγω του Μνημονίου υπό φραγκική κατοχή, δεν την ασφαλίζει απέναντι στο τουρκικό φακιόλι. Αντιθέτως.

Ακόμα κι όταν ήταν στα καλά της (όσον ήταν ποτέ στα καλά της) η Ελλάδα με την υποτελή της εξωτερική πολιτική, ούτε απ' την Ευρωπαϊκή Ενωση εξασφάλισε την αναγνώριση των συνόρων της ως εξωτερικών συνόρων της Ενωσης, ούτε απ' το ΝΑΤΟ την ισότιμη, αν μη τι άλλο, αντιμετώπισή της εν σχέσει με την Τουρκία.

Σήμερα η Ελλάδα, κατά τον ένα πυλώνα της εθνικής της ανεξαρτησίας και κυριαρχίας, δηλαδή την οικονομική ισχύ, έχει γονατίσει.

Εχει όμως από καιρό γονατίσει και εις ό,τι αφορά τον έτερο πυλώνα, αυτόν της παιδείας-εκπαίδευσης- κυρίαρχης στην κοινωνία ιδεολογίας.

Εδώ και αρκετά χρόνια, απ' την εποχή του «εκσυγχρονισμού», έχει καθιερωθεί σε κρίσιμους θύλακες της κοινωνίας, ΑΕΙ, ΜΜΕ, τέχνες, νεολαία μια εδραία πλέον μυθολογία, περί της ασυνέχειας των Ελλήνων, για την εν πολλοίς φαντασιακή κι επινοημένη τους ταυτότητα, για τη (μεγάλη) αξία του αυτοπροσδιορισμού των άλλων τη στιγμή που συκοφαντείται ως εθνικισμός ο δικός μας αυτοπροσδιορισμός, μύθοι για την πολυπολιτισμικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (της πιο άνομης και άγριας) κι άλλα ανιστόρητα παρόμοια.

Μπορεί οι δυτικοί ουμανιστές ήδη απ' την εποχή του Διαφωτισμού να έβγαζαν καντήλες α- κριβώς για την ανομία και την καθυστέρηση που επέβαλαν παντού όπου όριζαν οι Οθωμανοί, αλλά οι καθ' ημάς επίγονοι του Διαφωτισμού (όπως αυτοπροσδιορίζονται), αντιθέτως εκθειάζουν εκείνη τη σκοτεινή εποχή σχεδόν ως υπόδειγμα πολυεθνικού κράτους.

Πέρα απ' το αντιεπιστημονικό των κριτηρίων (διότι πρωθύστερα) όπως, φερ' ειπείν περί πολυπολιτισμικότητας (σημερινός όρος, μάλλον σημερινή αμερικανιά), για να περιγράψουν συνθήκες «συμβίωσης» λαών, άλλων σε καθεστώς υποταγής και σφαγής κι άλλων αλλοιώς, η προπαγάνδα αυτή φαίνεται να έχει κάψει αρκετά μυαλά.

Βιβλία της εκπαίδευσης αναθεωρούνται (απ' την πλευρά της Ελλάδας, όχι της Τουρκίας) ήδη απ' την εποχή των συμφωνιών Γιωργάκη - Τζεμ, προκρίνοντας τη λήθη ως χρησιμότερη (ηθικώς κι εκπαιδευτικώς) απ' την α-λήθεια. Παρά τον έπαινο προς την αλήθεια ότι είναι επαναστατική, οι νέοι «δάσκαλοι του Γένους» φαίνεται να προτιμούν μια πιο ραγιάδικη -να 'χουμε την ησυχία μας- προσέγγιση.

Μπορεί ορισμένοι απ' αυτούς να 'ναι αμαθέστατοι και να νομίζουν ότι ο Χρυσολωράς ήταν χλωρίνη αλλά δεν είναι όλοι. Τι είναι όμως αυτοί που δεν είναι αμαθείς;

«Μια σχολή σκέψης» θα μου πείτε. Μεγάλο το δίκιο σας! Μάλιστα μια ενδιαφέρουσα σχολή. Περιζήτητη. Με εύσημα από πολλούς των δημοσιογράφων, κυρίαρχη στη βιβλοκριτική, πανταχού παρούσα στη βιβλιογραφία.

Οι ίδιοι άνθρωποι, το ίδιο κλίμα υπηρέτησαν για τα περί την επαίδευση και στην κυβέρνηση Σημίτη, και στην κυβέρνηση Καραμανλή, και τώρα στην κυβέρνηση Γιωργάκη.

Ανθρωποι για όλες τις εποχές! -φίλοι του λαού!- δεν εξηγείται αλλοιώς! Ο ορισμός των αναντικατάστατων.

Οι ίδιοι άνθρωποι του ιδίου κλίματος, εξέφρασαν τον «εκσυγχρονισμό» των γραμμάτων μας, πάντα «αναστοχαζόμενοι» στο Πρυτανείο

όλες τις διαταγές που έφθαναν απ' το Πραιτόριο, και του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. και τούμπαλιν. Οι ίδιοι υπάλληλοι, «δούλοι πιστοί». Τότε της κυρίας Γιαννάκου, τώρα της κυρίας Διαμαντοπούλου.

Δημοκρατία έχουμε. Κι ως φαίνεται αν στο Πραιτόριο στέλνουμε τους κυβερνήτες που μας αξίζουν, το Πραιτόριο σιτίζει, με τη σειρά του στο Πρυτανείο και τους γραμματικούς που μας αξίζουν.

Δημοκρατία έχουμε. Τώρα τι έχει η έρμη και ψοφάει, είναι ένα μεταμοντερνικό, νεωτερικό, αναθεωρητικό ερώτημα, περί το οποίον αναστοχάζομαι και μυρικάζω, αλλά δεν δύναμαι να απαντήσω - θα ήταν μια «αφήγηση» που δεν σας αξίζει...

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

15 σχόλια

11 Ο/Η θεοφιλος θερμη έγραψε: (πριν 9 έτη)
ΕΥΤΕΡΠΗ οχι δεν πεθαναμε.
Κοιτα οι αλλοι, στη Μαριναλεντα, εχουν κινησει.
Για χαρα.
12 Ο/Η oldboy έγραψε: (πριν 9 έτη)
@ΕΥΤΕΡΠΗ
Ολ' αυτά που περιγράφεις, και πολλοί βλέπουμε οντως τον τελευταίο καιρό, πιστεύω και ελπίζω να είναι μέρος μιας διαδικασίας αναζήτησης προσωπικων ευθυνών, στην οποία οφείλεται και η απάθεια, περί του φαύλου συστήματος που έχουμε εκθρέψει με την αδιαφορία μας... Τώρα που επέλεξε εμας να καταπιεί, αναγκαστικά πρέπει να ασχολήθουμε μαζί του αλλά για να ανταπεξέλθουμε και να το υπερβούμε πρέπει να γίνει υπέρβαση συνειδησιακή πρώτα (μιλάω για το τμήμα της κοινωνίας που μπορει να φτάσει εκεί αν και οι αντικειμενικές συνθήκες θα δώσουν τρομερή ώθηση πιστεύω).Το επικίνδυνο βέβαια είναι αυτή η ώθηση με οδηγό την άγνοια και το σκοτάδι να μας σπρώξει σε μονοπάτια ανάποδα απ'αυτά που κάποιος θα θεωρούσε προοδευτικά για τον άνθρωπο (βλ. άνοδο ακροδεξιάς οπουδήποτε)
13 Ο/Η Randy έγραψε: (πριν 9 έτη)
@LCK
Πιστεύω ότι είναι καλύτερα να μην αποπαίρνουμε τον "ανώνυμο" , είναι καλύτερα να έχουμε έναν αντιπρόσωπο του ραγιαδισμού (παράδειγμα προς αποφυγή ) στο χώρο του σχολιασμού. Όταν τους αποκαλούμε ξεφτίλες μας κατηγορούν ότι λαϊκίζουμε, καλύτερα που ξεμπροστιάζονται από μόνοι τους και μας ενημερώνουν για το χαμηλό διανοητικό τους επίπεδο.
14 Ο/Η ΕΥΤΕΡΠΗ έγραψε: (πριν 9 έτη)
@ oldboy Εγώ δε βλέπω πουθενά άγνοια και σκοτάδι. Εκείνο που βλέπω-και όχι μόνον εγώ είναι η οικονομική μας δυσπραγία στο να αγοράσουμε και αυτά ακόμα τα αγαθά προς επιβίωση. Εάν πιστεύεις ότι παίζοντας αμπάριζα και όχι το ανηλεές κυνηγητό που μας επιβάλλουν να παίξουμε τάξεις ενάντια σε τάξεις-επαγγέλματα ενάντια σε επαγγέλματα …σπέρνοντας τη διχόνοια ανάμεσα μας… θα καταλήξουμε σε δεξιοφασιστικά-χιτλερικά συστήματα και όχι σε ανθρωπο-κεντρικά,το μόνο που θα πω είναι ζήτω που καήκαμε.
Στην Ελληνική Επανάσταση, στην Γαλλική Επανάσταση και σε όλες τις σημαντικές εξεγέρσεις των λαών ανά τους αιώνες και ειδικά πρόσφατα μετέχοντες δεν ήταν οι επαΐοντες της γνώσης. Και ουδέποτε κατηγορήθηκαν για σκοταδισμό και παραπληροφόρηση. Έμειναν αθάνατοι ήρωες στο διεθνές πάνθεον της Ιστορίας για την ποιότητα και το εύρος της δύναμης της ψυχής τους.
Όταν ξεχειλίσει το ποτάμι ό,τι βρει μπροστά του θα το παρασύρει. Με την ευχή να μην είναι θανατηφόρα χημικά απόβλητα .Όμως όπως και νάναι, η ορμή του δεν θα είναι φασίζουσα. Αλλά ελεύθερη με έντονο το στοιχείο της καινούργιας δύναμης. Τότε ναι, θα πρέπει να υπάρξει και σύνεση. Θα πρέπει οι κινήσεις να έχουν σοφία και ανθρωπιά. Αλλά ως τότε να ξέρεις …..τα δεσμά του φασισμού θα είναι επιτηδευμένες κινήσεις όσων λυμαίνονται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτοί πάντα θα υπάρχουν και εμείς θα τους αποφεύγουμε όπως τις ύαινες. Εμείς δεν θα τρώμε απ’ τα πτώματα , θα πετάμε ψηλά σαν αητοί. Η δύναμη της ελπίδας δεν θα σβήσει με ψευτοδιλήμματα. Ας μην ξεχνάμε ότι και τώρα έναν ακήρυχτο πόλεμο βιώνουμε που μας τον επιβάλουν κεφαλαιοφασιστικά συμφέροντα .
15 Ο/Η Ρένα έγραψε: (πριν 9 έτη)
Ανώνυμε να στο εξηγήσω μπας και ξεμπερδέψεις με την κράμπα (πονάνε οι άτιμες).
Στην ιστορική ανάλυση είναι λάθος (συχνό, συχνότατο) να χρησιμοποιούνται έννοιες και ιδέες του σήμερα για καταστάσεις του παρελθόντος. Σύγχρονη ορολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο, και μόνο όταν ο ορισμός της είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν που τότε εννοούσαν όταν έλεγαν ή σκεφτονταν Χ ή Ψ.
Τι είναι η πολυπολιτισμικότητα; H ιδέα, φιλοσοφία, πες το όπως θες, πως οι διάφορες εθνοτικές ομάδες που ζουν μαζί, καθώς και ο πολιτισμός τους, έχουν ίση αξία, η ενεργή υποστήριξη της επιμόρφωσης των άλλων εθνοτήτων για των πολιτισμό της κάθε μίας, η στήριξη μέσω εκπαίδευσης κλπ του πολιτισμού μικρών μειονοτήτων, ο σεβασμός του διαφορετικού (σεβασμός, όχι ανοχή) κτλ κτλ.
Έτσι ήταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία; Τσου. Είναι σωστό, σύμφωνα με την επιστημονική μεθοδολογία, να μιλάμε για πολυπολιτισμικότητα, έννοια που δεν υπήρχε επί Οθωμανική Αυτοκρατορίας και που ο ορισμός της απέχει μακράν της τότε πραγματικότητας και του πώς αντιλαμβάνονταν την συμβίωση τους οι εθνότητες εντός αυτής αναφερόμενοι στην Αυτοκρατορία αυτή; Τσου.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 15

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
ναυτίλος