Έντυπη Έκδοση

«γράμματα, χασάπη...»

Αλλο η βραβευμένη (απ' το Ιδρυμα Γκέιτς με 1.000.000 ―) Βιβλιοθήκη της Βέροιας, όπου η τεχνολογία αναδεικνύεται σε ένα πολυμήχανο εργαλείο για τα γράμματα και τις επιστήμες, ουμανιστικές και θετικές
κι άλλο όταν η τεχνολογία γίνεται ο εμβρυουλκός για να περάσει η εκπαίδευση απ' τα Καυδιανά Δίκρανα ενός Μνημονίου φτιαγμένου ειδικώς για αυτήν, (όπως έγραφε η εκλεκτή πανεπιστημιακός κυρία Πέπη Ρηγοπούλου στην «Αυγή»), ενός Σχεδίου Ανάν για τα γράμματα...

Περιβόλι η ομιλία της κυρίας Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση, στους Δελφούς -βρήκε τον τόπο! Κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, σχολιασμένη από τον κ. Γιώργο Κεντρωτή, καθηγητή της Θεωρίας της Μετάφρασης στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Στο δικό μας παράθεμα, μικρή μόνον ανθολογία απ' τα μαργαριτάρια της κυρίας Υπουργού (γνωστής αγγλίδας ελληνίστριας). Σημείωση: ό,τι είναι σε εισαγωγικά προέρχεται απ' τη γραφίδα της κ. Διαμαντοπούλου κι ακολουθεί το σχόλιο του κ. Κεντρωτή:

«Το Ψηφιακό Σχολείο εν δράση». Ανορθογραφία βοώσα.

«Συγγραφή διπλωμάτων και πτυχιακών εργασιών». Τι είναι αυτό;

«Εχει πολύ μεγάλη σημασία η εθνική συναίνεση γιατί δεν χωράει να έχουν βάθος χρόνου και να γίνουν σεβαστά από όλες τις κυβερνήσεις». Ακατανόητος ο -και λόγω Δελφών- υπουργικός χρησμός.

«Οι Σύγκλητοι των Πρυτάνεων». Δεν υπάρχει τέτοιος θεσμός. (σ.σ.:!)

«Το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα καθορισθούν αυτοί οι δύο πόλοι». Οι πόλοι, ως ορίζοντες ακρότατα όρια, μόνο να καθορίζουν (έστω και κάποιο πλαίσιο) και όχι το όποιο πλαίσιο τους όποιους πόλους του...

Διάλειμμα να πιει ένα ένα νεράκι η Πυθία και να στανιάρει ο Φοίβος.

«Το Συμβούλιο Διοίκησης, στο οποίο συμμετέχουν πανεπιστημιακές δυνάμεις από το Πανεπιστήμιο» Λαπαλισάδα!

«Και βεβαίως κατανοούμε όλοι ότι μιλούμε για εξωτερική πλέον αξιολόγηση και να τη συνδέσουμε με συγκεκριμένους δείκτες». Αοριστολογία παντρεμένη με σολοικισμό.

«Στην πιστοποίηση των Ιδρυμάτων από εμπειρογνώμονες με διεθνή σύνθεση». Ακυρολεξία.

Στο σημείο αυτό ο Φοίβος αρχίζει να τραγουδάει «σαν βγω απ' αυτή τη φυλακή» και το ρίχνει στα ούζα.

Απτόητη όμως η ελληνομαθέστατη Υπουργός (και μάλιστα περί την Παιδεία) συνεχίζει τον γραπτό της λόγο (διότι στον προφορικό πολλά λάθη συγχωρούνται).

«Επειδή το μεγάλο στοίχημα της χώρας είναι η ανάπτυξη, ξέρουμε όλοι ότι η ανάπτυξη δεν έρχεται με νόμους». Συντετριμμένος ομολογώ ότι το αγνοούσα,

σημειώνει ο καθηγητής κ. Κεντρωτής (όνομα και πράμα), ενώ ο Φοίβος καίει την καλύβα του και φεύγει στα καράβια.

....................................

Λέει (γράφει) πολλά ανάλογα η κυρία Διαμαντοπούλου, αλλά ούτε άλλο χώρο έχουμε, ούτε κι εύχαρις είναι η τόση ρητορική μιζέρια -οι τόσες «κοκόζηλες χρήσεις» καθώς

σημειώνει ο κ. Κεντρωτής για αυτόν «τον συνεχή βόμβο, που ταλαιπωρεί τον νου, ξεκάνοντας την υπομονή και του πλέον καλοπροαίρετου κι ανεκτικού αναγνώστη.

»Τι να μελετήσεις; Τι να σχολιάσεις;

»Και πώς αλήθεια θα πείσει η κυρία Υπουργός όσους την παρακολουθούν ότι όντως μπορεί να επιφέρει την οποιαδήποτε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, όταν δεν μπορεί να πει στα ελληνικά αυτό που θέλει και σκοπεύει να κάνει;

Αλίμονο!»

Κι όμως, υπάρχει και κάτι ακόμα για να σχολιάσει κανείς, ίσως το χειρότερο: ότι η κυρία Υπουργός έχει επιστρατεύσει ακόμα κι εταιρείες -την εταιρεία «Πλάνετ»- για να κάνει τα γράμματα πιο αγοραία, πιο χρηστικά, πιο διαδραστικά με τις μπίζνες, πιο απασχολήσιμα.

Και μόνον ότι η εταιρεία αυτή (υποκαθιστώντας τους επτά σοφούς) συντάσσει «μελέτη εφικτότητας» (!!!) για τα προγράμματα σπουδών, αποδεικνύει ότι αρκεί να'ναι κανείς τρισβάρβαρος για να θεωρείται μοντέρνος και κάργα προχώ.

Καθ' ότι η «εφικτότητα» δεν είναι απαραιτήτως ένας ακόμα πασόκιος βαρβαρισμός, αλλά είναι οπωσδήποτε ένα ακόμα ίχνος της βλακείας που μαζί με την αγραμματοσύνη, τον «εκσυγχρονισμό» και τις «μεταρρυθμίσεις» «συνωστίζονται» τα τελευταία χρόνια, ποιος θα μας εκπαιδεύσει καλύτερα στην υποταγή, στην ήσσονα προσπάθεια, στον ωχαδερφισμό, εν τέλει στην προσαρμογή στη «Μηχανή»!

Μαθήματα όπως τα θρησκευτικά, τα οποία θα έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί από χρόνια με το μάθημα της ιστορίας και του περιεχομένου (ηθικού και φιλοσοφικού) των θρησκειών, συγχέονται σκόπιμα στην προοπτική της υποβάθμισής τους με κρίσιμα μαθήματα όπως η ιστορία.

Και κατά τούτο η κυρία Δραγώνα (η κάθε κυρία Δραγώνα) κάνει καλά τη δουλειά της χάριν των Δυνατών. Ο ανιστόρητος άνθρωπος γίνεται πιο εύκολα φοβισμένος και ραγιάς, υπήκοος κι υπόδουλος...

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

16 σχόλια

11 Ο/Η ΜΕΛΤΗΣ έγραψε: (πριν 9 έτη)
Συγγνώμη για την ορθογραφία στη λέξη< γλύψιμο> είναι με <ει>.
12 Ο/Η Νίκος Σ. έγραψε: (πριν 9 έτη)
Οποιος θυμάται την περίοδο της τρελής ανοδικής πορείας του Χρηματιστηρίου Αθηνών (1999) θα θυμάται ότι εταιρεία πληροφορικής, απο τις σημαίνουσες του κλάδου, που εισήλθε ασθμαίνουσα τότε στην λίστα των εισηγμένων, αποκόμισε εντός συντόμου διαστήματος τεράστια υπερκέρδη μέχρι να αρχίσει η κατιούσα του δείκτη τιμών. Η αρμόδια υφυπουργός που είχε και την εποπτεία της λειτουργίας του Χρηματιστηρίου βρέθηκε να έχει οικόπεδο στην κατοχή της στα νότια προάστια, πλέον του στρέμματος, που αγόρασε απο την εν λόγω εταιρεία αντί του τότε ποσού των 15.00.000 εκατ. δρχ όταν η εφορία το εκτιμούσε με βάση την αντικειμενική του αξία σε 150.000.000 εκατ.δρχ.
Κάθε ερμηνεία δεκτή.
Αχ πού' σαι νιότη πού 'δειχνες πως θα γινόμουν άλλος.
13 Ο/Η Χρηστος έγραψε: (πριν 9 έτη)
Γραφτηκε προσφατα ο γιος μου στο ΤΕΙ Πατρας . Ποιοι λετε του εδωσαν μητρωο σπουδαστη ? Οι εκπροσωποι της Πασπ . Αυτοι κρατουσαν τα τεφτερια και υποδεχονταν τους πρωτοετεις σπουδαστες . Μεσα σε στενους λερωμενους , σκοτεινους διαδρομους εχουν το θρασος να θελουν να τους υποστηριζουμε. Ετσι εχουν μαθει. Ομως πρεπει να τους ξεμαθουμε . Ακομη πρεπει να τους αφαιρεσουμε την δυνατοτητα να εχουν το πανω χερι . Στις εκλογες ψηφιζουμε για οσα μας εκλεψαν μας κλεβουν και θα μας κλεψουν .Γνωστοι ,φιλοι που κατεβαινουν με τους συνδιασμους τους να καταλαβουν οτι αθελα τους υποστηριζουν απατεωνες.
14 Ο/Η Μαρίνα έγραψε: (πριν 9 έτη)
Για ένα Γενικό γραμματέα, για κάποιον σύμβουλο είναι απαραίτητες οι μεταπτυχιακές σπουδές και για έναν Υπουργό όχι; Δεν θάπρεπε οι Υπουργοί να έχουν ανώτατους μεταπτυχιακούς τίτλους με ειδίκευση στο συναφές αντικείμενο του Υπουργείου που καλούνται να υπηρετήσουν; Θα μου πέιτε ί έχει ..χάρισμα ο Υπουργός. Και σε τι συνίσταται αυτό; Στη συγκέντρωση ψήφων δια της μεθόδου των προεκλογικών υποσχέσεων στην εκλογική του περιφέρεια; (Στάθη στο ξαναστέλνω γιατί μονίμως τον τελευταίο καιρό παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα από τον διαχειριστή του συστήματος)
15 Ο/Η Eλένη έγραψε: (πριν 9 έτη)
«μελέτη εφικτότητας» ... !!! Υποθέτω ότι η κυρία υπουργός προσπάθησε να αποδώσει στην ελληνική τον αγγλικό όρο feasibility study, όπερ σημαίνει μελέτη για την δυνατότητα επίτευξης (ή υλοποίησης)

... Για όνομα!!!
16 Ο/Η ο γιαλός είναι στραβός έγραψε: (πριν 9 έτη)
Μαρίνα γράφεις: “Δεν θάπρεπε οι Υπουργοί να έχουν ανώτατους μεταπτυχιακούς τίτλους με ειδίκευση στο συναφές αντικείμενο του Υπουργείου που καλούνται να υπηρετήσουν;”

Όχι δεν θα ‘πρεπε. Γιατί τότε το πολίτευμα θα ήταν μία ιδιότυπη αριστοκρατία. Και το πολίτευμά μας είναι Δημοκρατία. Άλλωστε η δουλειά του Υπουργού είναι η Διοίκηση κι όχι εξειδικευμένα το αντικείμενο του Υπουργείου.

Αγαπητέ Θεόφιλε. Από τη στιγμή που η πολιτική εξουσία μπορεί να στείλει σπίτι της την κα Δρ. η ύπαρξη της τελευταίας δεν με απασχολεί. Για να το κάνουμε πιό κατανοητό. Ο Νίνης είναι ένας εξαιρετικός χαφ. Αν ο προπονητής στον επόμενο αγώνα τον βάλει σέντερ μπακ και κάθε ψηλή μπαλιά που γίνεται την κερδίζουν οι αντίπαλοι, φαντάζεσαι ότι οι φίλαθλοι θα ζητάνε ευθύνες απ’ τον Νίνη; Η πολιτική εξουσία γνωρίζει τις απόψεις της κας Δρ. άρα είναι η μόνη υπεύθυνη. Επαναλαμβάνω ότι γράφω για το θέμα από την οπτική γωνία της απόλυτης ευθύνης των κατεχόντων εξουσία. Για το τι είναι ακριβώς η κα Δρ. δεν έχω άποψη. Αντίθετα απ’ αυτούς, που έχουν άποψη παρ’ όλο που δεν έχουν ιδέα για το όποιο έργο της.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 16

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
ναυτίλος