Έντυπη Έκδοση

Η επιστροφή στις αγορές της Μόνικα Λεβίνσκυ

Πράγματι οι Αμερικανοί δεν κάνουν διακρίσεις, διαπομπεύουν τους πάντες το ίδιο. Πράγματι dura lex, sed lex! Λιντσάρουν το τεκμήριο της αθωότητας το ίδιο επί αδίκους, το ίδιο κι επί δικαίους. Πράγματι όταν σε (κατα)δικάζει η υστερία της διαδικασίας, ο φρονηματισμός των φιλήσυχων εξασφαλίζεται, επειδή η ελπίδα προς τον φυσικό σου δικαστή έχει ήδη καθαιρεθεί σε φόβο μπροστά στον οποιονδήποτε εξουσιαστή... Εγραφε για πλάκα ο «ναυτίλος» (Παρασκευή και 13, προχθές) ότι «είναι πολύ βέβαιον ότι αύριο, το πολύ μεθαύριο και πάντως έως τις τρεις το απόγευμα της Κυριακής, η CIA θα μάς αποκαλύψει ότι ο Μπιν Λάντεν διάβαζε Μίκυ Μάους, έπαιρνε ηρωίνη και είχε συλλογή με ιταλικά πορνό...» ε, πριν αλέκτορα φωνήσαι, κι αρχομένου του Σαββάτου, οι Αμερικανοί αξιωματούχοι μάς πληροφόρησαν ότι ο Μπιν Λάντεν «διέθετε στο κρησφύγετο πορνογραφικό υλικό» μάλιστα σε «βίντεο μεγάλης διάρκειας»!!! Υστερα απ' αυτό δεν θα παραξενευθώ καθόλου, αν η CIA στο επόμενο ραντεβού της με την αλήθεια μάς πληροφορήσει επίσης ότι σε αυτές τις πορνοταινίες ο Μπιν Λάντεν εκτός από θεατής έπαιζε και κομπάρσος...

Με αντανακλαστικά Ραν Ταν Πλαν εξανέστη ο Παπανδρέου και, σε συνέντευξή του στην «Corriere della Sera», δήλωσε: «Το να μας ζητείται ένα νησί ή ένα μνημείο ως εγγύηση, είναι σχεδόν ύβρις».

«Σχεδόν»;

Πάλι καλά! Διότι ήμουν έτοιμος να εξαγριωθώ. Αλλο «ύβρις» κι άλλο «ολίγον ύβρις»!...

Εξάλλου όταν λέμε «νησί», εξαρτάται ποιο νησί.

Αλλο να υποθηκεύσεις την Πελοπόννησο κι άλλο το Αγαθονήσι! Το Αγαθονήσι δεν μπορούμε να το υποθηκεύσουμε, το διεκδικεί η Τουρκία. Ενώ η Πελοπόννησος δική μας είναι, ό,τι θέλουμε την κάνουμε! Πόσω μάλλον

ο Γιωργάκης που 'ναι Πατρινός κι έχει βρει τον Μωριά αμπελοχώραφο απ' τον πατέρα του -θα ήταν «σχεδόν» ύβρις να αφήσει αναξιοποίητη την πατρογονική κληρονομιά.

Ακόμα και για την πώληση ενός νησιού προκειμένου να ξεχρεώσουμε, δεν καταλαβαίνω τον αντίλογο.

Δεν πούλησε ο Τσάρος την Αλάσκα στους Αμερικανούς;

Δεν πούλησε ο Ναπολέων τη Λουιζιάνα πάλι στους Αμερικανούς;

Σε τι ζημιώθηκαν οι Ρώσοι και οι Γάλλοι απ' αυτές τις αγοραπωλησίες;

Οταν (ξε)πουλούσε ο κ. Σημίτης το απόθεμα χρυσού της χώρας, έχασε η Βενετιά βελόνι; κουνήθηκε φύλλο; Ή μήπως δεν έχουμε

ακόμα περιουσία για πούλημα; Τα μνημεία -που λέει και ο Γιωργάκης! Ως πότε θα μας ταλανίζει η αρχαιολαγνεία και η προγονοπληξία μας;

Και κατά τούτο μάλιστα συμφωνώ κατά κεραίαν με τον Γιωργάκη μας όταν δηλώνει πως «δεν αντιλαμβάνεται γιατί το ελληνικό Σύνταγμα μπορεί να αντιστέκεται σε πράγματα τα οποία στη Δύση θεωρούνται λογικά».

Ω γιες! Ο τρισμέγιστος!

...................................

Ως προς αυτό το τελευταίο όμως θα ήθελα να ρωτήσω τον Σεβαστό Νομοθέτη: όταν λέει ότι η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στο φιλότιμο των Ελλήνων, εννοεί και το φιλότιμο του Γιωργάκη;

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

28 σχόλια

21 Ο/Η Bletsas nikos έγραψε: (πριν 8 έτη)
Μόλις γύρισα από Γιάννενα κι είδα κάπως στα γρήγορα τα σχόλια.Απαντάω στους φίλους σχολιαστές κι αν δεν έχω διαβάσει σωστά λόγω κούρασης ζητώ επιείκεια .Θανάση δεν διαφωνώ μαζί σου επί της ουσίας αλλά επί της διαδικασίας. Στην αρίθμηση , στη διάρθρωση , στην ανάπτυξη . Σωστά αυτά που λες αλλά βγήκες λίγο εκτός θέματος . Το θέμα ήτανε μια επίκτητη συμπεριφορά κι ανέπτυξες υπερβολικά την κληρονομικότητα. Κατά τα άλλα συμφωνώ και με σένα και τον Βάρδα. Με το Γιαλό συμφωνώ επί της διαδικασίας αλλά διαφωνώ επί της ουσίας. Γιαλέ μιλάς για εκλογές , για δημοκρατική νομιμότητα , για σύνταγμα, για νόμους . Την εξωτερική πολιτική λες την χαράσσει η εκλεγμένη δημοκρατικά κυβέρνηση. Οι διπλωμάτες είναι υπάλληλοι που την υπηρετούν και δεν τη δημιουργούν. Πριν τις εκλογές όμως δημοσιοποιούνται προγράμματα που αξιώνουν να αποτελούν κοινωνικά συμβόλαια κι υποσχέσεις που αποτελούν ρήτρες εκτέλεσής τους. Το σύνταγμα κι οι νόμοι και το δημοκρατικό πολίτευμα όμως καταστρατηγούνται όταν αυτά τα δύο πράγματα παραβιάζονται κι οι εκλογές ακυρώνονται κι η εντολή ανακαλείται. Αν οι εκλογές εκλαμβάνονται ως λευκή επιταγή αυτοαναιρούνται. Ποιος είναι ο ρόλος του διπλωματικού σώματος ;Ποια η σύνθεσή του; Ποιά η αποστολή του; Έχει μόνο ευθύνες κι υποχρεώσεις κι όχι δικαιώματα; Αποτελεί υποχρέωσή του να αποδέχεται τον εξοστρακισμό του ή έχει δικαίωμα και χρέος να υπερασπίζεται τα καθήκοντά του; Η θέση και η στάση του εξαρτάται απ την διαδικασία παραγωγής της εξωτερικής πολιτικής . Όταν η άσκησή της παίρνει χαρακτηριστικά παραοικονομίας οφείλει να το καταγγείλει κι όχι να το προσπεράσει. Όταν ο καπετάνιος πιάνει το τιμόνι για να βγάλει το πλοίο απ ΄ το λιμάνι και ξαφνικά το κόβει για τα βράχια το πλήρωμα πρέπει να εκτελέσει τις εντολές ή πρέπει να στασιάσει; Πρέπει να σωθεί το πλοίο ή να διατηρηθεί ο κανονισμός; Λες ότι η συγκεκριμένη στάση εκπέμπει εικόνα και δημιουργεί εντυπώσεις και παράγει αδυναμίες . Είναι σαν πάνω στον πάγκο της λαϊκής που είναι γεμάτος με σαπάκια ντομάτες και τις βλέπει όλος ο κόσμος να αυταπατάται ο μανάβης ότι θα παραμυθιάσει τους πελάτες με ταμπελάκι Α΄ ποιότητα.
Αν όλα ήταν άψογα θα συνυπέγραφα τη θέση σου . Όμως δεν είναι. Διαφωνώ βέβαια με τους χαρακτηρισμούς του Ν.Π. που προσπαθεί να σε αφοπλίσει με προσωπική επίθεση. Είναι άσφαιρη και αντί να διακοσμεί ασχημαίνει τη θέση του. Στο σχόλιο του Σπύρου δεν καταλαβαίνω τι εννοεί όταν λέει ότι ο στρατός πρέπει να κοιτάει και εκτός και εντός. Απορώ αν καταλαβαίνει τι γράφει. Αν καταλαβαίνει δεν έχω καμιά απορία. Σήμερα σκέφτομαι κάπως όπως ο LCK κι ο Πλατής. Ίσως φταίει κι ότι διάβασα στο ταξίδι την Athens review of books και ανακατεύτηκα με τα ξερατά που αυτοσυστήνονται ως επιστημονικά.
22 Ο/Η ο γιαλός είναι στραβός έγραψε: (πριν 8 έτη)
Το Σύνταγμα που δεν υπολήπτεσαι σε προστατεύει από το να σε μπουζουριάσουν χωρίς διαδικασίες και να σε στείλουν φυλακές ή εξορίες χωρίς να μπορεί να σε σώσει κανένας. Τα Συντάγματα προστατεύουν τους αδύναμους, γι' αυτό θεωρούνται σταθμοί στην Ιστορία των Λαών.
Magna Carta, 1843 κλπ. Οι Ισχυροί δεν έχουν καμμιά ανάγκη από Συντάγματα, αντιθέτως τους είναι εμπόδιο.
23 Ο/Η Μάνος έγραψε: (πριν 8 έτη)
Μήπως απλά ο Στρος Καν σκόνταψε στα σκ@τ@ που που ο ίδιος και οι όμοιοι του έσπειραν απανταχού στον πλανήτη ;
Μήπως αυτή η μετάλλαξη του 'υπερανθρώπου του Διαφωτισμού' κάθε άλλο παρά είναι 'αντίβαρο' στα οικονομικά 'προβλήματα' ;
Μήπως, τελικά, οι ίδιες οι αξίες αυτές έβγαλαν μεν τη Δύση από τον Καθολικό Μεσαίωνα, αλλά περιείχαν εγγενείς τις ατέλειες που ωθούμενες πέρα από το Μέτρο, πέρα και κόντρα (αλλά μάλλον από την αντίθετη κατεύθυνση) στον ίδιο τον ανθρωποκεντρισμό τους, οδήγησαν στον Μεσαίωνα του Προτεσταντικού Καπιταλισμού ;
Ο Διαφωτισμός μας πήγε ένα βήμα μπροστά, αλλά σε καμμία περίπτωση, όπως άλλωστε αποδείχνεται (το λιγότερο βιωματικά, αλλού λιγότερο, αλλού περισσότερο ) κάθε μέρα και πιο αναίσχυντα, δεν μας πήγε στο περίφημο ΄τέλος της Ιστορίας' -- μάλλον, αν κρίνουμε από τις συμπεριφορές, θα ήταν σοφότερο να λέγαμε μέχρι την αρχή της εφηβείας της Ιστορίας.
Αν δεν μας αφήσει η προσκόλληση μας σε υλικά και πνευματικά αγαθά, που ολοένα και γρηγορότερα αποδομούνται, να κάνουμε το επόμενο βήμα, όπως πάντα κάναμε, θα βουλιάξουμε μέσα στην αποσύνθεση του.
Και αυτό δεν θα είναι παραφορά του θυμικού, αλλά νόμος της ανθρώπινης φύσης ο οποίος έχει μελετηθεί από την αρχαιότητα ακόμη.
Άλλωστε το θυμικό, μπορεί να μην είναι αυτό που ξεχωρίζει τον άνθρωπο από το ζώο, αλλά είναι σίγουρα αυτό που τον ξεχωρίζει από το άψυχο αντικείμενο, από το ΄προϊόν", και αλλίμονο αν δεν υπήρχε.
Απλά, πρέπει να συνυπάρχει αρμονικά, παρά τη φαινομενική ανισορροπία του, μέσα την ανθρώπινη φύση -- 'Μέτρον Άριστον'.
24 Ο/Η Νίκος Σ. έγραψε: (πριν 8 έτη)
Η συζήτηση μεταξύ φίλων για την διπλωματία συνήθως καταλήγει στην τετριμμένη επωδό "μη το ψάχνεις η διπλωματία είναι βρόμικη υπόθεση".

Και είναι βρόμικη γιατί οι κυβερνώντες την έχουν τοποθετήσει εκτός του πεδίου βολής των δημοκρατικών αρχών και κανόνων και πολλές φορές εκτός του βεληνεκούς ακόμα και αυτού του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Σε κάποιες χώρες κάποτε (σε άλλες ποτέ) με την παρέλευση τριακονταετίας τα αρχεία και οι φάκελλοι της μυστικής διπλωματίας και των μυστικών υπηρεσιών ανοίγουν.

Κατακλυζόμαστε τότε, κατά το πλείστον, απο μυστικές συμφωνίες κάτω απο το τραπέζι, δολοπλοκίες, μηχανορραφίες, ίντριγκες που έχουν συντελεστεί εν αγνοία και εις βάρος πιθανόν του αποκαλούμενου και "κυρίαρχου λαού".

Σαν τετελεσμένα γεγονότα δεν επιδέχονται πιά οιασδήποτε διορθωτικής παρέμβασης, κρίσεων, επικρίσεων ή ανατροπών.

Η ιστορία (ή το κομμάτι της που αναλογεί στην διπλωματία και την εξωτερική πολιτική διαδοχικών κυβερνήσεων) έχει γραφτεί ερήμην και πιθανόν εις βάρος των συμφερόντων της πατρίδας και του λαού (το γιατί το αναλύει σε αδρές γραμμές ο Θανάσης).

Το ερώτημα που γεννιέται κατά τη γνώμη μου είναι το ακόλουθο;

Η "άστοχη" πιθανόν ως προς το ύφος, ή η εκ του ασφαλούς αν προτιμάτε, παρέμβαση ενός διπλωμάτη, αντικειμενικά και χωρίς να μπαίνουμε στην διαδικασία δίκης προθέσεων,συνάδει με τις αρχές και του κανόνες δημοκρατικού ελέγχου που όλοι επικαλούμαστε;
Αρκεί η ανα τετραετία παρέμβαση δια της ψήφου των πολιτών όταν ακόμα και αυτή έχει υποστεί χειραγώγηση του χειρίστου είδους και η οποιαδήποτε κυβερνητική πλειοψηφία είναι κυρίως αποτέλεσμα ληστρικών εκλογικών νόμων;

Βολευόμαστε τελικά με τις επιφάσεις;
25 Ο/Η Θεοφανια έγραψε: (πριν 8 έτη)
Θαναση ενω θα συμφωνησω μαζι σου οτι η φραση " η αποψη σου δεν αντεχει σε κριτικη" κατ'ουδενα τροπο δεν πρεπει να αποκλειστει απο τις συν-ζητησεις που κανουμε , ομως με τιποτα δεν θα συμφωνησω με το παραδειγμα περι θεου που αναφερεις.Αυτη η φραση καλο ειναι να χρησιμοποιειται σε πολυ πιο ακραιες καταστασεις.Ας πουμε στην ιδεα να πουλησουμε σκλαβο μελος της οικογενειας μας ωστε να ξεχρεωσουμε.Εγω βεβαιως προτεινω να πουλησουμε τον ο γιαλος ειναι στραβος.Ελπιζω να εχει ισχυρα αντεπιχειρηματα.Αν δε ισχυριστω οτι αν τον πουλαγαμε σε νταβατζη θα αποκομησουμε περισσοτερα χρηματα ,με περιεργεια περιμενω σε μια εβδομαδα να δω τι επιχειρηματα θα καταθεσει. Μανο βαλσαμο ηταν ο,τι γραψατε και ο τροπος που τα γραψατε. Οσο για την σκεψη οτι η οι γειτονες μας κερδος ειχαν κι οχι ταραχη οταν εμαθαν οτι οι διπλωματες μας δεν συμφωνουν αλλα αντιτιθεντε στην πολιτικη του χυλου τι να πω.Ασε ας μην πω τιποτα.Μηπως ωρε παιδια και μεις κανουμε κακο στην πατριδα που ποτε απο δω και ποτε απο εκει δηλωνουμε οτι δεν μας αρεσει η δρουτσεια πολιτικη? μηπως ειναι καλυτερα να νομιζουν οι Τουρκοι οτι βρισκουμε υπεροχη την πολιτικη του γ.?οτι ολη η Ελλαδα συσωμη συμφωνει με τον μεγαλυτερο πολιτικο ανδρα της ιστοριας της? .Μανο υποσχεσου οτι θα γραφεις ολη την εβδομαδα.
26 Ο/Η Θεοφανια έγραψε: (πριν 8 έτη)
Επανερχομαι για να δηλωσω οτι θεωρω εντελως αγνες τις προθεσεις του ο γιαλος ειναι στραβος ,οπως επισης και την εξαιρετικη εκτιμηση που του εχω.Ειναι ευθυς και ειλικρινης οσο λιγοι ανθρωποι.Ορισμενες φορες το να μην αποποιουμαστε μια τακτικη λανθασμενη, ακομα και στα δικα μας τα ματια, εχει αγνα ελατηρια οσο κι αν φαινεται καπως παραδοξο αυτο που λεω.
27 Ο/Η αντώνης έγραψε: (πριν 8 έτη)
@ο γιαλός είναι στραβός, σχόλιο 22

Αυτή είναι η θεωρία, φιλε γιαλέ..
Ας μην ξεχνάμε όμως πως σύνταγμα υπήρχε και την εποχή της Μακρονήσου. Κι επί δικτατορίας είχαμε σύνταγμα...

Καλό λοιπόν το σύνταγμα, αλλά μόνο αν είναι δίκαιο κι αν τηρείται...

Διαφορετικά είναι ένα ακόμη εργαλείο καταπίεσης.
28 Ο/Η Αγγελική Χρονοπούλου έγραψε: (πριν 8 έτη)
Εξαιρετική η σημερινή παρέμβαση σου στον Αντέννα Μπράβο σου
Αγγελική (και Κων-νος) από «Σύγχρονη Εκπαίδευση»
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 28

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
ναυτίλος