Έντυπη Έκδοση

Ματσούκας ενύπνιον

μικρομέγαλοι στον μικρόκοσμό μας...

Παρακολουθούσα με ανοιχτό το στόμα (για ανεξήγητους λόγους χάσκω συχνά τελευταίως) την απελπισμένη προσπάθεια του (όντως συμπαθέστατου) κ. Χρυσόγελου των Οικολόγων Πράσινων στο ντιμπέιτ, να αποσυνδέσει την ιστορία από την πολιτική (ή το αντίστροφο, αν δεν αντελήφθην καλώς).

Ερωτώμενος για τις θέσεις του κόμματός του περί μειονοτήτων στην Ελλάδα, περί την FYROM κι άλλα σχετικά με τον τρόπο που ο κ. Τρεμόπουλος αντιλαμβάνεται το σύμπαν (στην περιοχή Φλώρινας), ο κ. Χρυσόγελος εξερράγη δηλώνοντας: άλλο η ιστορία κι άλλο η πολιτική!

Απορώ (με την καλήν έννοιαν του θαυμάζω): ως γνήσιο τέκνο του Διαφωτισμού ο κ. Χρυσόγελος προφανώς γνωρίζει ότι η ιστορική γνώση («αφήγηση» τη λένε τώρα ορισμένοι) καθορίζει την πολιτική διαμόρφωση όλων -τις πολιτικές θέσεις, τις πολιτικές επιλογές, τη στάση ζωής- όλα αυτά είναι σχετικά με την ιδεολογία του καθενός (και σε επίπεδο προσώπων και σε επίπεδο τάξεων). Η πολιτική χωρίς την ιστορία είναι α-νόητη, δεν νοείται. Το πολιτεύεσθαι προϋποθέτει, αν όχι την α-λήθεια, τουλάχιστον τη μη λήθη.

Αλλωστε τον κ. Χρυσόγελο τον διαψεύδει το ίδιο του κόμμα! Του οποίου οι θέσεις για τα εν λόγω θέματα μιαν πολιτική (για αυτά) μάς προτείνουν κι όχι μιαν ιστορική εκδοχή, ένα δοκίμιο, μια πραγματεία.

Τέλος, για όσους τελευταίως θεωρούν (και με επιμονή λανσάρουν στον Τύπο) την ιστορία ως απλή αφήγηση (που αφορά την «αλήθεια του καθενός» ή συμβάλλει στη δημιουργία του «φαντασιακού» των πολιτών) τούς διαψεύδει η ίδια η λέξη. Σύμφωνα με το ΛΕΞΙΚΟ η ιστορία περιγράφει αυτό που ίσταται, που στέκει, που έχει εξετασθεί και στερεωθεί (αποδειχθεί).

Μπορεί το αποτέλεσμα της επιστημονικής έρευνας να είναι λεγόμενο ή αμφιλεγόμενο, όμως η ιστορία ασχολείται μαζί του κατατείνοντας προς το πρώτο κι όχι προς το δεύτερο, ώσπου να εξακριβωθεί η αλήθεια (επιβεβαιώνοντας ή αναθεωρώντας). Συνεπώς ιστορίες μπορεί να αφηγείται ο καθένας. Η ιστορία όμως το αποφεύγει...

Κι έτσι εν τέλει το απομεσήμερο επικράτησε στην Αγορά, αυτό που οι τελάληδες και οι κήρυκες από λίαν πρωίας είχαν ξελαρυγγιασθεί να βροντοφωνάζουν:

«Κατάφερε να σταθεί στο ντιμπέιτ ο Γιώργος».

Δηλάδη, αυτή είναι όλη κι όλη η φιλοδοξία μας για τον τρίτο Καισαρίωνα; να μπορεί να σταθεί όρθιος σε ένα ντιμπέιτ;

..........................................

Αλλά, ας δεχθούμε ότι με τη βοήθεια των θεών (πάση Θεού) ο Γεώργιος ο Β' Παπανδρέου ο Γ' στάθηκε στο ντιμπέιτ και μας απέδειξε

ότι είναι ο καταλληλότερος για μη χειρότερος,

συνεπώς ότι θα κυβερνήσει!

Πώς θα κυβερνήσει;

Οταν, φέρ' ειπείν, ερωτάται αν θα δανεισθεί

ή θα φορολογήσει (για να εξυπηρετήσει πάγιες και τρέχουσες δαπάνες), δεν απαντά.

Με ποιους θα κυβερνήσει;

Οταν, επί παραδείγματι, η κυρία Μάγια Τσόκλη ερωτήθη για το πώς την επέλεξε ο κ. Παπανδρέου για το ψηφοδέλτιο Επικρατείας απάντησε ότι «έχουμε βρεθεί (σ.σ.: με τον Γιώργο) δύο φορές σε εκθέσεις ζωγραφικής. Καμμιάν άλλη».

Δηλαδή, αν είχαν βρεθεί τρεις φορές, θα την έκανε Υπουργό Αμύνης και Νοσούσης Πανίδος- κατά το προηγούμενο της κυρίας Ματσούκα;!

Μην πω της κυρίας Καραχασάν και συγχιστούν οι Οσμανλήδες ανατολικώς του 1356 μ.Χ.

* * *

Εκεί όμως που μ' έχει πιάσει τρόμος

είναι με τα STAGE.

Αυτοί που τα καθιέρωσαν (Γεωργακοπασόκιοι) κατηγορούν τους Κωστακονεοδημοκράτες ότι δεν τα κατήργησαν, ενώ οι τελευταίοι τα υπερασπίζονται τώρα χρησιμοποιώντας την ίδια ρητορική με τους πασόκιους τότε!

Μύλος!

Που πάει να πάρει το 80%! Και να μας αλέσει.

Πάλι!

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

7 σχόλια

1 Ο/Η Αριστείδης έγραψε: (πριν 10 έτη)
Από αυτά που λες σύντροφε Στάθη ένα θα πω. Προσπάθησε να περιοριστείς σε ιστορίες παλιές χωρίς αναφορές στο σήμερα γιατί συγκρίσεις και αναγωγές προκαλούν τρόμο.
Για τον οποίο υπεύθυνοι είμαστε εμείς πάντα. Πολίτες κατ' όνομα.
2 Ο/Η Δημήτρης έγραψε: (πριν 10 έτη)
Προς αποκατάσταση της αλήθειας

Αγαπούσε τα βιβλία
κι ένα σπίτι πλάι στη θάλασσα
να ρίχνει κλεφτές ματιές στ’ ανθρώπινα
Θεέ μου
κι ας τον συγχωρούσε ο Αριστοτέλης
πιο πολύ κι απ’ την ποίηση
την Ιστορία αγάπησε
αυτόν τον «Άρειο Πάγο» των Φτωχών
3 Ο/Η Μάριος έγραψε: (πριν 10 έτη)
Τι θέλεις και τα ανακατεύεις όλα τουτα Στάθη; Ασε μας επιτέλους να "πνάσουμε" (να πάρουμε πνοή, ανάσα) τώρα που αποφασίσαμε να μπούμε στο 80%. Μη μας στέλλεις ξανά ασθμαίνοντες στο 20%, να ψαχνόμαστε για το ποια Αριστερά είναι η καλύτερη.
4 Ο/Η pelagia έγραψε: (πριν 10 έτη)
Η Ιστορία ίσως και να είναι η πολιτική του παρελθόντος και σίγουρα η πολιτική του παρόντος θα γράψει Ιστορία και θα καθορίσει το μέλλον.Ο κ. Χρυσόγελος μπορεί να είναι χημικός, αλλά δεν δικαιούται να μην γνωρίζει Ιστορία, αφού αποφάσισε να πολιτευτεί.Και αν τον ρωτήσουμε τι γνώμη έχει για το σχέδιο Ανάν ή τους ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς ανά τον πλανήτη τι θα μας απαντήσει; Ότι δεν ξέρει Γεωγραφία; Ή ότι βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον;
5 Ο/Η Μαρία Πενταγιώτισσα έγραψε: (πριν 10 έτη)
«Σύμφωνα με το ΛΕΞΙΚΟ η ιστορία περιγράφει αυτό που ίσταται, που στέκει, που έχει εξετασθεί και στερεωθεί (αποδειχθεί). »

Στέκεις καλά, άνθρωπέ μου; Ποιο είναι αυτό το ΛΕΞΙΚΟ; Μήπως το ίδιο που λημματογραφεί το ανύπαρκτο «δίβημα»;
Άνοιξε και κανένα λεξικό, γιατί το έχεις παρακάνει με τις παρετυμολογίες.
6 Ο/Η g έγραψε: (πριν 10 έτη)
πάλι για τον κωστάκη και το γιωργάκη;... να σας πω εγώ την ιστορία τους: δυό γάιδαροι μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα.

το μαγαζί είναι του προβόπουλου, το πήρε φραντσάιζ από τον τρισέ (τον καταδικασμένο για τραπεζικές λοβιτούρες, μην ξεχνιόμαστε). Οι βγενόπουλοι, σαλέοι, κωστόπουλοι και σια είναι οι πλασιέδες του και οι γιωργάκηδες, κωστάκηδες ανδριανοπουλαίοι, ανδρουλάκηδες και σια του κάνουν το πι αρ.

τι εκλογές και κουραφέξαλα λέμε τώρα και 20% και 80%; τόσα φεγγάρια πέρασαν, εμείς ακόμα το δάχτυλο θα κοιτάμε;

θα τόλεγα όπως του αρμόζει αλλά θα μου το κόψουνε, φοβάμαι, γιαυτό θα το πω: "δέλτα τα" και βγάλτε εσείς ένα γράμμα
7 Ο/Η akarakit έγραψε: (πριν 10 έτη)
Σελίδα 256, Γραμματική της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. η λ΄ξη ιστορία προέρχεται από το ρήμα οίδα, που σημαίνει γνωρίζω. Κάπου στονπαρακείμενο οπληθυντικός είναι ίσμεν ίστε κ.λ.π.
Εντάξει, η ετυμολογία είναι προκλητική στα λάθη
Α,Κ
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 7

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
ναυτίλος