Έντυπη Έκδοση

Είκοσι τέσσερις ώρες με τον Νικ Κέιβ

Το «20.000 Days on Earth» είναι ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ για την καθημερινότητα του Αυστραλού ρόκερ

Παρακολουθεί με τους δωδεκάχρονους γιους του τον «Σημαδεμένο» μασουλώντας τοστ, τρώει fish and chips στην παραλία του Μπράιτον, γράφει στίχους σε μια παλιακή γραφομηχανή στο γραφείο του και εκτελώντας χρέη σοφέρ οδηγεί την Κάιλι Μινόγκ με μια Τζάγκουαρ από το Μπράιτον στο Σόρχαμ.

Το «20.000 days on Earth» είναι ένα αλλόκοτο ντοκιμαντέρ για την καθημερινότητα του Νικ Κέιβ, από τους Ιαν Φορσάιθ και Τζέιν Πόλαρντ. Το ντουέτο που είχε συνεργαστεί ξανά με τον Κέιβ στα γυρίσματα του βιντεοκλίπ για το τραγούδι «Dig Lazarus dig» άρχισε να δουλεύει την ταινία όταν ο Κέιβ ξεκίνησε να γράφει τον πρόσφατο δίσκο του «Push the sky away». Με οδηγούς ταινίες όπως «One plus one», το ντοκιμαντέρ του Ζαν Λικ Γκοντάρ για τους Rolling Stones, και το «The song remains the same», την ταινία που ζωντανεύει τις συναυλίες των Led Zeppelin στο Madison Square Garden της Νέας Υόρκης, οι Φορσάιθ και Πόλαρντ επιθυμούσαν να προσεγγίσουν διαφορετικά τον Κέιβ. Να φτιάξουν ένα ντοκιμαντέρ που να εναντιώνεται στη σύγχρονη άποψη που θέλει ένα ντοκιμαντέρ να αποδομεί το μύθο του ροκ σταρ, να προσπαθεί να δει πίσω από τη μάσκα. Ετσι με έναν τίτλο από ένα στίχο του Κέιβ που έμεινε έξω από τα τραγούδια της πρόσφατης κυκλοφορίας του, δημιούργησαν μια ταινία όπου «στήναμε αληθοφανείς καταστάσεις στις οποίες ο Κέιβ θα μπορούσε να παίξει αυτοσχεδιάζοντας, χωρίς κάποιου είδους σενάριο». Γι' αυτό και στο ντοκιμαντέρ (που θα βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2014) ο Κέιβ επισκέπτεται τον ψυχίατρό του, γευματίζει μαζί με το συνεργάτη του στους Bad Seeds, Γουόρεν Ελις, και περιπλανιέται στο Nick Cave Archive, μια έκθεση που συνοψίζει το παρελθόν του και η οποία βρίσκεται στο Κέντρο Τεχνών της Μελβούρνης, αλλά στάλθηκε στο Μπράιτον για τα γυρίσματα. Οσο για το στούντιο, ήταν το μόνο μέρος που ο Κέιβ απαγόρευσε τις κάμερες κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης και επέτρεψε τα γυρίσματα μόνο αφού είχε ολοκληρωθεί ο δίσκος και οι Bad Seeds κάθονταν τριγύρω, άκουγαν τα νέα τραγούδια και τα σχολίαζαν.

Το «20.000 days on Earth» δεν είναι το πρώτο ντοκιμαντέρ για τον Κέιβ. Εχουν προηγηθεί ταινίες όπως το «God is in the house» του 2001 ή το «The road to God knows where» του 1990, αλλά ήταν κυρίως ντοκιμαντέρ που επικεντρώνονταν στις συναυλίες του με τους Bad Seeds και στην ατμόσφαιρα που δημιουργούν μαζί με ελάχιστες σκηνές από τα παρασκήνια. Αντίθετα, η δουλειά των Φορσάιθ και Πόλαρντ είναι μια παράξενη αλληλουχία εικόνων με πρωταγωνιστή έναν ροκ σταρ να παίζει τον εαυτό του, με μια ιδιάζουσα αυτοσαρκαστική διάθεση.

Γι' αυτό άλλωστε και ο Κέιβ μπορεί στην αρχή να ήταν ιδιαίτερα δύσπιστος, αλλά τελικά βρήκε την εμπειρία «απολαυστική», όπως την περιγράφει.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Ντοκιμαντέρ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Εικαστικά
Η βυζαντινή τέχνη είναι σουρεαλιστική
40 χρόνια αφανής εργάτης των εικαστικών
Ντοκιμαντέρ
Είκοσι τέσσερις ώρες με τον Νικ Κέιβ
Κριτική θεάτρου
Μεσόγειος του πάθους και της πολυπολιτισμικότητας
Θέατρο
Βραζιλιάνοι μιλούν για την ελληνική κρίση
Θα κριθεί στο γήπεδο
Βιβλιοπωλεία
Κι όμως, ανοίγουν και νέα βιβλιοπωλεία
Φεστιβάλ
20 ευρώ το ακριβότερο εισιτήριο
Ταινίες Μικρού Μήκους
11 μικρές στο Love in Athens