Έντυπη Έκδοση

Ο πόλεμος των σποτ

Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των πολυεθνικών καλά κρατεί στη... μικρή οθόνη. Ετσι, στις μάχες για τα μερίδια αγοράς η μία εταιρεία σπεύδει να αμφισβητήσει την ορθότητα των διαφημιστικών σποτ της άλλης.

Τα τελευταία χρόνια, οι διαφορές επιλύονται από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), έναν φορέα που έχουν συστήσει διαφημιστές και διαφημιζόμενοι προκειμένου να εξετάζεται το υπό αμφισβήτηση περιεχόμενο των διαφημίσεων. Οι αποφάσεις για το αν το περιεχόμενο ενός σποτ είναι παραπλανητικό ή όχι καθώς και εάν είναι σύμφωνο με τους κανόνες δεοντολογίας του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας λαμβάνονται από τις αρμόδιες -πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια- επιτροπές ελέγχου του ΣΕΕ.

Επειδή, όμως, αυτές απαρτίζονται από στελέχη διαφημιστικών εταιρειών και επιχειρήσεων, εσχάτως ακούγονται φωνές που ζητούν να υπάρχουν και ειδικοί που να μπορούν να γνωμοδοτήσουν επί επιστημονικών θεμάτων που εγείρονται.

Ενα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η διαμάχη 3Ε και Vivartia, για το προϊόν Life «Φρεσκοστυμμένο», έναν νέο χυμό πορτοκαλιού που έχει αποσπάσει μερίδιο αγοράς 4,3% στους χυμούς ψυγείου, σε αξία, τους τρεις πρώτους μήνες κυκλοφορίας του. Η 3Ε είχε ενστάσεις για το κατά πόσο μπορεί να επικοινωνείται ο χυμός ως φρεσκοστυμμένος από τη στιγμή που κλείνεται σε συσκευασία και έχει διάρκεια ζωής έξι ημέρες.

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας χρειάστηκε να ζητήσει τη γνώμη του ΕΦΕΤ για το θέμα, ο οποίος γνωμοδότησε, όπως προκύπτει από την απόφαση του ΣΕΕ, θετικά για τον όρο «φρεσκοστυμμένο». Η Vivartia, πάντως, κλήθηκε ν' αλλάξει στην επικοινωνία της τον ισχυρισμό ότι «στύβουμε τα καλύτερα πορτοκάλια στο Αργος», για να μην θεωρηθεί ότι το προϊόν που διαφημίζεται παρασκευάζεται μόνο με πορτοκάλια της περιοχής.

Ανάλογη περίπτωση είχε προκύψει και με τις προσφυγές που είχαν καταθέσει οι Colgate Palmolive και Ελαΐς Unilever κατά της Reckitt Benkiser. Η τελευταία διαφήμιζε το σαπούνι και σπρέι Dettol ως προϊόν που καταπολεμά κατά 99,9% τα βακτηρίδια. Στην επιτροπή του ΣΕΕ τεκμηρίωσε την άποψή της, ωστόσο κλήθηκε να τροποποιήσει τη διαφήμισή της.

Αυτό, λοιπόν, που λένε πλέον αρκετά μέλη του ΣΕΕ είναι ότι όταν μία εταιρεία φέρνει επιστήμονες ενώπιον των επιτροπών για να υποστηρίξουν τους ισχυρισμούς που περιέχονται σε μία διαφήμιση, πρέπει να υπάρχουν ειδικοί που θα τους ακούν. Γιατί στη μεν πρώτη περίπτωση, του χυμού Life, η Vivartia υποχρεώθηκε να μην προβάλλει το διαφημιστικό της μέχρι ν' αποφανθεί ο ΕΦΕΤ και στη δεύτερη, του Dettol, η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε ότι το διαφημιστικό πρέπει να αλλάξει, παρόλο που οι ισχυρισμοί του είναι αληθείς.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επιχειρήσεις
Διαφήμιση
Σχετικά θέματα: Επιχειρήσεις
Ξαναμοιράζονται τα μεγάλα deals
Δύο σενάρια για το πάγωμα των δανείων
Το θέμα των δίγραμμων
Επιταγές με κρατική εγγύηση
Ελληνικά ρούχα στο Ντουμπάι
Δεν βλέπουν φως από το άστρο της Βηθλεέμ
Πλεονεκτούν σε κερδοφορία οι εξ Αμερικής
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Τράπεζες
Διάσταση κυβέρνησης με πιστωτικά ιδρύματα
«Δεν πληρώνουν»
Οργιο αυθαιρεσίας
Μόνο οι δανειολήπτες πληρώνουν την κρίση
Πόλεμος για το πλαφόν στα επιτόκια των πιστωτικών καρτών
Τα επισφαλή δάνεια θα κρίνουν τη συνέχεια
Κρας τεστ για τη ρευστότητα που χορηγήθηκε από την ΕΚΤ
Αύξηση προμήθειας 70% από την Τράπεζα Ελλάδος
Οδηγία-φρένο στον καταχρηστικό υπερδανεισμό
Σωτήριες οι προβλέψεις για τις επισφάλειες
Υπερχρεωμένα νοικοκυριά
Ρύθμιση χρεών και για την εφορία
Κοινοτική επιτήρηση
Τα όπλα στην ευρωμάχη
Αμφισβητήσεις
Η αναβίωση του φόρου Τόμπιν κατά της κερδοσκοπίας
Υποβάθμιση πιστοληπτικής ικανότητας Ελλάδας
Οι δυσμενείς αξιολογήσεις και το ασανσέρ των spread
Επιχειρήσεις
Ξαναμοιράζονται τα μεγάλα deals
Δύο σενάρια για το πάγωμα των δανείων
Το θέμα των δίγραμμων
Επιταγές με κρατική εγγύηση
Ελληνικά ρούχα στο Ντουμπάι
Ο πόλεμος των σποτ
Δεν βλέπουν φως από το άστρο της Βηθλεέμ
Πλεονεκτούν σε κερδοφορία οι εξ Αμερικής
Εργασιακό - Ασφαλιστικό
Ζητείται επειγόντως θηριοδαμαστής
Βαρίδι στο βιογραφικό τα stage
Διεκδικήσεις
Ασπιρίνη στην ανεργία η επιδότηση εισφορών
Τουρισμός
Η μαύρη τρύπα στον ΕΟΤ φέρνει «ριζικές τομές»
Διεθνή
Γερμανία: κυβέρνηση μεγάλων απαλλαγών
Πανευρωπαϊκό κυνήγι για χρήμα
Να πληρώσουν οι ίδιες για τα ανοίγματά τους
Κροίσων πονοκέφαλοι
Σφάζονται οι αδελφοί Αμπανί
Σε τέλμα οι ιδιωτικοποιήσεις στην Ανατολική Ευρώπη
Αφιέρωμα
Περιμένοντας την πράσινη ανάπτυξη
Ακτοπλοϊα
Ελληνοκινεζική ναυμαχία
Θέλουν υπεροπλία και στα τάνκερ
Φορολογία
Φοροτσιμπίδες για μετοχές και μερίσματα
Αγορές
Οι τράπεζες γυρίζουν την πλάτη στα δάνεια της ΕΚΤ
Πολύ κοντά στη στροφή
Παράγοντες αστάθειας
Χρηματιστήριο Αθηνών
Κλείνουν βιβλία και ρευστοποιούν
Ποιες θέσεις έχτισαν τα ξένα funds
Πρωταγωνιστεί και στην πτώση
Ξεφόρτωσαν στα ψηλά πολλά μεγαλοστελέχη
Επενδύσεις
Η επόμενη ημέρα κρύβει παγίδες
Τα κρατικά κεφάλαια
«Προτίμηση στα εμπορεύματα, προσοχή στα ακίνητα»