Έντυπη Έκδοση

Ελληνοκινεζική ναυμαχία

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΛΟΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΑΝΕΛΠΙΣΤΟ... κινέζικο «σωσίβιο» από τη ναυτιλία -έστω όχι επαρκώς φουσκωμένο- ίσως βρει τους επόμενους μήνες το οικονομικό επιτελείο που κάνει αγώνα δρόμου για να γεμίσει τα άδεια δημόσια ταμεία.

Η ποντοπόρος ναυτιλία εμφανίζει σημάδια «ζωής» τις τελευταίες δύο εβδομάδες, οι ναύλοι για τη μεταφορά φορτίων σκαρφάλωσαν σε υψηλότερα επίπεδα, τόσο στα φορτηγά όσο και στα δεξαμενόπλοια, και οι προσδοκίες ξαναφούντωσαν σε εφοπλιστές και επενδυτές. Οι αναλυτές, ωστόσο, σπεύδουν να χαμηλώσουν τον πήχη των προσδοκιών στους κάθε λογής «παίκτες».

Τα αυξημένα έσοδα, ωστόσο, που αναμένουν εφοπλιστές αλλά και η εθνική οικονομία από την αύξηση των ναύλων αποτελούν απλώς τη μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη σχετίζεται με ένα παιχνίδι υψηλής στρατηγικής που βρίσκεται, ήδη, σε εξέλιξη στο χώρο της διεθνούς ναυτιλίας, με πρωταγωνιστές τους Κινέζους από τη μια και τους έλληνες εφοπλιστές από την άλλη. Και οι δύο έχουν έναν στόχο: να «μαζέψουν» από τη διεθνή αγορά όσο πιο πολλά πλοία μπορούν (φορτηγά ή δεξαμενόπλοια) από εκείνα στα οποία οι ιδιοκτήτριες εταιρείες έβαλαν πωλητήριο.

Οι Κινέζοι συνειδητοποίησαν τα προηγούμενα χρόνια ότι η αλματώδης ανάπτυξη της χώρας κοστίζει υπέρμετρα. Από τη μια ήταν οι ακριβές πρώτες ύλες. Από την άλλη, το υψηλό κόστος για τη μεταφορά πετρελαίου και ξηρού φορτίου από διάφορες χώρες προς τα λιμάνια τους.

Κινήσεις όμως έγιναν και στη θάλασσα, όπου τα συμφέροντα των ελλήνων εφοπλιστών είναι μεγάλα. Κινέζοι και Ελληνες δίνουν, ήδη, μάχη «σώμα με σώμα» στις αγορές πλοίων. Οι πρώτοι δαπάνησαν 2,1 δισ. δολ. από τις αρχές του χρόνου μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου με τα οποία αγόρασαν 167 πλοία. Οι έλληνες εφοπλιστές ξόδεψαν 2,7 δισ. δολ. για να αποκτήσουν 138 πλοία (στοιχεία της Allied Shipbroking). Και η «ναυμαχία» συνεχίζεται.

Ετσι, τις προηγούμενες δύο εβδομάδες, ο δείκτης Baltic Capesize Index, που καταγράφει τη ζήτηση για τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία (μεταφορικής ικανότητας περί τους 170.000 τόνους), κέρδισε όσα είχε χάσει τους προηγούμενους τρεις μήνες. Το μέσο ημερήσιο κόστος για τη ναύλωση ενός τέτοιου πλοίου αυξήθηκε στα 39.350 δολ., δύο χιλιάδες δολάρια υψηλότερα από την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα.

Οι αναλυτές, πάντως, επισημαίνουν ότι αυτά τα επίπεδα ναύλων δεν είναι επαρκή για να στηρίξουν την άποψη ότι η ναυλαγορά άρχισε να σταθεροποιείται. Το στηρίζουν αυτό στο γεγονός ότι ο σχετικός δείκτης Baltic Dry Index (που παρακολουθεί τη ζήτηση και τα επίπεδα των ναύλων για τα πλοία ξηρού φορτίου) ξεπέρασε μεν τις 3.000 μονάδες, αλλά κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τα μέσα επίπεδα του 2008 (6.369 μονάδες) ή του 2007 (7.078 μονάδες).

Σε ποιο ύψος θα φτάσουν οι ναύλοι σε φορτηγά και δεξαμενόπλοια θα εξαρτηθεί όχι μόνο από τη ζήτηση αλλά και από το ποιος θα καταφέρει να αποκτήσει το πάνω χέρι στη διακίνηση των πρώτων υλών και εμπορευμάτων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Σχετικά θέματα: Ακτοπλοϊα
Θέλουν υπεροπλία και στα τάνκερ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Τράπεζες
Διάσταση κυβέρνησης με πιστωτικά ιδρύματα
«Δεν πληρώνουν»
Οργιο αυθαιρεσίας
Μόνο οι δανειολήπτες πληρώνουν την κρίση
Πόλεμος για το πλαφόν στα επιτόκια των πιστωτικών καρτών
Τα επισφαλή δάνεια θα κρίνουν τη συνέχεια
Κρας τεστ για τη ρευστότητα που χορηγήθηκε από την ΕΚΤ
Αύξηση προμήθειας 70% από την Τράπεζα Ελλάδος
Οδηγία-φρένο στον καταχρηστικό υπερδανεισμό
Σωτήριες οι προβλέψεις για τις επισφάλειες
Υπερχρεωμένα νοικοκυριά
Ρύθμιση χρεών και για την εφορία
Κοινοτική επιτήρηση
Τα όπλα στην ευρωμάχη
Αμφισβητήσεις
Η αναβίωση του φόρου Τόμπιν κατά της κερδοσκοπίας
Υποβάθμιση πιστοληπτικής ικανότητας Ελλάδας
Οι δυσμενείς αξιολογήσεις και το ασανσέρ των spread
Επιχειρήσεις
Ξαναμοιράζονται τα μεγάλα deals
Δύο σενάρια για το πάγωμα των δανείων
Το θέμα των δίγραμμων
Επιταγές με κρατική εγγύηση
Ελληνικά ρούχα στο Ντουμπάι
Ο πόλεμος των σποτ
Δεν βλέπουν φως από το άστρο της Βηθλεέμ
Πλεονεκτούν σε κερδοφορία οι εξ Αμερικής
Εργασιακό - Ασφαλιστικό
Ζητείται επειγόντως θηριοδαμαστής
Βαρίδι στο βιογραφικό τα stage
Διεκδικήσεις
Ασπιρίνη στην ανεργία η επιδότηση εισφορών
Τουρισμός
Η μαύρη τρύπα στον ΕΟΤ φέρνει «ριζικές τομές»
Διεθνή
Γερμανία: κυβέρνηση μεγάλων απαλλαγών
Πανευρωπαϊκό κυνήγι για χρήμα
Να πληρώσουν οι ίδιες για τα ανοίγματά τους
Κροίσων πονοκέφαλοι
Σφάζονται οι αδελφοί Αμπανί
Σε τέλμα οι ιδιωτικοποιήσεις στην Ανατολική Ευρώπη
Αφιέρωμα
Περιμένοντας την πράσινη ανάπτυξη
Ακτοπλοϊα
Ελληνοκινεζική ναυμαχία
Θέλουν υπεροπλία και στα τάνκερ
Φορολογία
Φοροτσιμπίδες για μετοχές και μερίσματα
Αγορές
Οι τράπεζες γυρίζουν την πλάτη στα δάνεια της ΕΚΤ
Πολύ κοντά στη στροφή
Παράγοντες αστάθειας
Χρηματιστήριο Αθηνών
Κλείνουν βιβλία και ρευστοποιούν
Ποιες θέσεις έχτισαν τα ξένα funds
Πρωταγωνιστεί και στην πτώση
Ξεφόρτωσαν στα ψηλά πολλά μεγαλοστελέχη
Επενδύσεις
Η επόμενη ημέρα κρύβει παγίδες
Τα κρατικά κεφάλαια
«Προτίμηση στα εμπορεύματα, προσοχή στα ακίνητα»