Έντυπη Έκδοση

Η γοητεία του διαφορετικού

Η Σκόντα θα προσπαθήσει αυτή τη χρονιά να επιβεβαιώσει το νόμο της αγοράς: Ακόμη και ο πιο επιτυχημένος δεν πρέπει να κοιμάται ήσυχος, γιατί οι ανταγωνιστές του εργάζονται για να αποσπάσουν μερίδιο από την επιτυχία του.

* Ενα πρόσφατο παράδειγμα, στο χώρο του αυτοκινήτου, είναι η κατάκτηση της πρώτης θέσης στην κατηγορία των SUV από το καινοτομικό μοντέλο VW Τιγκουάν 1.400 κ.εκ. 150 ίππων. Οι σημαντικότερες απώλειες καταγράφηκαν στο δημοφιλές και αξιόλογο Τογιότα RAV4 2.000 κ.εκ. 158 ίππων, ένα αυτοκίνητο που πρωταγωνίστησε για πολλά χρόνια και στην ελληνική αγορά.

* Η μάχη, όμως, για μια καλή θέση στην κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου συνεχίζεται, και ο πιο φιλόδοξος νέος ανταγωνιστής έρχεται τώρα από μια εταιρεία, του ίδιου γερμανικού γκρουπ, που γνωρίζει τα μυστικά της τετρακίνησης. Η Σκόντα πρόσθεσε το τρίτο τετρακίνητο μέλος στην οικογένειά της, το Γέτι.

* Ποντάρει σε τρεις τομείς, για να στήσει τη δική της «αυτοκρατορία» στην ομάδα των SUV: Στα υψηλά χαρακτηριστικά του. Στη διάθεση δύο εκδόσεων τετρακίνητης 1.800 κ.εκ. και δικίνητης με τον κινητήρα «διαμάντι» της VW TSI 1.200 κ.εκ. 105 ίππων. Στην πολύ καλή σχέση αξίας - τιμής.

Το τελευταίο στοιχείο αναμένεται να είναι καθοριστικό στην πορεία του Γέτι, γιατί οι αγοραστές πλέον μετρούν και το τελευταίο ευρώ.

* Σκληρή μάχη θα δώσει κυρίως με τα δημοφιλή VW Τιγκουάν (1.4, 2.0) και Νισάν Κασκάι (1.6, 2.0 4Χ4). Οδηγήσαμε την τετρακίνητη έκδοση με υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1.800 κ.εκ. 160 ίππων.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Από το 2005, που παρουσιάσθηκε στην Εκθεση της Γενεύης σαν πρωτότυπο, είχαμε διαπιστώσει την ύπαρξη των νέων στοιχείων που εισάγει στην κατηγορία των SUV. Στο μοντέλο παραγωγής έγιναν μόνο οι απαραίτητες αλλαγές για να εναρμονισθεί με την υπόλοιπη γκάμα. Βασίζεται στο πάτωμα της Οκτάβια 5.

* Τα πιο ενδιαφέροντα σημεία: Το περιορισμένο μήκος (4,22 μ.), το μεγάλο ύψος (1,69μ.), η τετραγωνισμένη μορφή, η διαμόρφωση του μπροστινού προβόλου και το «παιχνίδι» που γίνεται με τα μπροστινά φανάρια.

* Είναι στιβαρό, δείχνει καλοφτιαγμένο και σε προδιαθέτει για μια οδηγική εμπειρία στο off road. Ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και τα στοιχεία δείχνουν ότι αρέσει και στους Ελληνες αγοραστές.

ΣΑΛΟΝΙ

Η γερμανική άποψη για την εμφάνιση και την κατασκευή του εσωτερικού χώρου γίνεται αντιληπτή από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις τη βαριά πόρτα του Γέτι.

* Το γκρουπ VW και σε αυτό το μοντέλο επέλεξε τη δοκιμασμένη συνταγή. Κάθε τμήμα είναι καλοφτιαγμένο και αν κρίνουμε από τη συμπεριφορά των υπόλοιπων μελών της οικογένειας Σκόντα, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι και το νέο SUV, δεν θα απογοητεύσει τον κάτοχο του.

* Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στην ποιότητα κατασκευής, να σημειώσουμε τα λόγια του γενικού διευθυντή της Βιαμάρ Α. Χριστοφορίδη, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. « Οι επίσημες έρευνες δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα Σκόντα υπερτερούν ακόμη και των αντίστοιχων μοντέλων της μητρικής εταιρείας VW».

* Οσον αφορά τους χώρους, είναι άνετοι για τέσσερις ενήλικες, ενώ ο πέμπτος επιβάτης θα δυσκολευθεί κυρίως από την ύπαρξη του κεντρικού τούνελ. Θετικό στοιχείο, που θα εκτιμήσουν κυρίως οι οικογενειάρχες, είναι και το σύστημα VarioFlex: Χωρίζει και αναδιπλώνει σε τρία τμήματα, το συρόμενο πίσω κάθισμα.

* Στην πλάτη του μεσαίου καθίσματος υπάρχουν ποτηροθήκες και χρησιμοποιείται σαν υποβραχιόνιο.

* Το πορτ μπαγκάζ έχει καλές διαστάσεις και η χωρητικότητα είναι 416 λίτρα (φθάνει τα 1.760 λίτρα αν αφαιρεθούν τα πίσω καθίσματα).

ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

Το μοντέλο εφοδιάζεται με εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Hal-dex 4ης γενιάς.

* Χάρη στους αισθητήρες γκαζιού, τιμονιού, ταχύτητας και ολίσθησης, αναγνωρίζει αυτόματα την ποιότητα του οδοστρώματος και κατανέμει τη ροπή στον άξονα που τη χρειάζεται περισσότερο. Εξασφαλίζει τη καλύτερη δυνατή πρόσφυση (μέγιστη κατανομή στον πίσω άξονα έως 96%).

* Στη δοκιμή διαπιστώσαμε ότι κινείται εύκολα στο off road περιορισμένης δυσκολίας. Σύμμαχοί του είναι η ακαριαία απόδοση του συστήματος τετρακίνησης, οι μικροί πρόβολοι και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (180 χιλ.).

* Σε πιο δύσκολες συνθήκες, υπάρχει και η βοήθεια από τη λειτουργία off road, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Με το πάτημα ενός διακόπτη, γίνονται οι εξής αλλαγές: το μοτέρ δουλεύει μέχρι τις 2.500 σ.α.λ., ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, τα ABS και ESP παρεμβαίνουν πιο αργά και αλλάζουν οι ρυθμίσεις στο πίσω διαφορικό.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Η τετρακίνητη έκδοση εφοδιάζεται μόνο με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.800 κ.εκ. ισχύος 160 ίππων.

* Συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Μέγιστη ροπή 25,5 χλγμ. από τις 1.500-4.500 σ.α.λ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4'' και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Εκπομπές CO2 189 γραμμ./χλμ.

* Η απόδοση του μοτέρ σε όλη την κλίμακα λειτουργίας μάς ικανοποίησε. Ακόμη και όταν κινηθήκαμε με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές, η ισχύς ήταν αρκετή. Η ελαστικότητα του μοτέρ και η καλή λειτουργία του κιβωτίου είναι δύο ακόμη σημαντικά ατού. Ωστόσο, όταν προσπαθήσαμε να επιτύχουμε υψηλές ταχύτητες, διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση ανέβηκε. Θετικά σχόλια για την οδική συμπεριφορά σε όλα τα τερέν.

* Η βασική έκδοση Active (6 αερόσακοι, ABS, ESP, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης κ.ά., προς 23.990 ευρώ.

* Η Ambition (αερόσακοι κεφαλής, γονάτων οδηγού κ.ά.), 25.490 ευρώ και η Experience (ζάντες 17 ιντσών, πλοήγηση κ.ά.) 27.190 ευρώ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Αυτοκίνητο
Η γοητεία του διαφορετικού