Έντυπη Έκδοση

DEUX HOMMES

Η νεανική πλευρά της ωριμότητας

Ξεκίνησαν διακριτικά πριν από μερικά χρόνια, για να εξελιχθούν σε δύο από τους πιο επιτυχημένους έλληνες σχεδιαστές. Συναντήσαμε τους Deux Hommes, γνωρίσαμε την καινούργια τους κολεξιόν Ανοιξη-Καλοκαίρι 2010, τους ακούσαμε να σχολιάζουν τις τάσεις της σεζόν και κρατήσαμε σημειώσεις από τις προτάσεις τους για τον φετινό χειμώνα.

Ενώ σύντομα θα παρουσιαστεί η κολεξιόν των Deux Hommes για τη σεζόν Ανοιξη-Καλοκαίρι 2010 (σε ξεχωριστή επίδειξη, καθώς βρίσκονται μεταξύ των σχεδιαστών που δεν συμμετέχουν στο Fashion Week Athens), το ενδιαφέρον της συζήτησής μας επικεντρώνεται, φυσικά, στη συλλογή τους για την τρέχουσα χειμερινή σεζόν.

Εχω δει σχεδόν όλες τις κολεξιόν των Deux Hommes των τελευταίων ετών. Η «κλίση» τους προς τη γαλλική ραπτική, οι επιρροές από την avant-garde, το αστικό ύφος, οι γλυπτικές φόρμες είναι τα στοιχεία που διαπερνούν το στυλ που υπηρετούν εδώ και χρόνια. Εντούτοις, υπάρχει κάτι καινούργιο που «μυρίζομαι» στη νέα αυτή συλλογή με πολλά «μικρά» και cocktail φορέματα, ενδιαφέροντα κοψίματα, πολλά δερμάτινα και πολύ μαύρο. Θα το προσδιορίσω ως την αίσθηση της δημιουργικής «ενηλικίωσης» - κάτι που σπάνια συναντάς στη σύγχρονη μόδα, στην οποία συχνά το στάιλινγκ αντικαθιστά το πραγματικό ντιζάιν και ο εντυπωσιασμός και το έξυπνο μάρκετινγκ το πραγματικό ταλέντο.

Η συλλογή δίνει την αίσθηση των ολοκληρωμένων, με ξεκάθαρο αισθητικό μήνυμα και ταυτότητα ρούχων. Οπως τονίζουν οι σχεδιαστές, σ' αυτό έπαιξαν ρόλο ο χρόνος και η εμπειρία. Δουλεύοντας πάνω στη συγκεκριμένη κολεξιόν, προσπάθησαν, όπως λένε, να επικεντρωθούν στο ντιζάιν: «Ολα τα ρούχα είναι εμφανώς πολύ δουλεμένα σχεδιαστικά, έχουν ξεκάθαρη δομή και "μηχανική", δεν υπάρχουν πλέον τα υπερβολικά φουσκωμένα μανίκια και οι ογκώδεις φόρμες· τα ρούχα επικοινωνούν κυριολεκτικά με το σώμα. Θυμίζοντας τις ωραιότερες στιγμές της μόδας της δεκαετίας του 1990, είναι μια συλλογή "σκοτεινή", αλλά όχι γοτθική - νεανική και δυναμική, για εμφανίσεις χωρίς "πρωτόκολλο", που ταιριάζουν σε πολλές κοινωνικές περιστάσεις».

Η επιστροφή στο ντιζάιν και τη ραπτική είναι, άλλωστε, μια παγκόσμια τάση. Για τους Δημήτρη Αλεξάκη και Γιώργο Τριαντάφυλλου αυτό σήμαινε και την επιστροφή στα αγαπημένα τους μπαρόκ στοιχεία: στα περίτεχνα τελειώματα στα ρούχα, στο συνδυασμό «στεκάτων» υφασμάτων και φημισμένης γαλλικής δαντέλας από το Καλέ. Η κολεξιόν, στην οποία η χειροποίητη δουλειά ανέρχεται στο 50%, αναδεικνύει και την ιδέα του ανσάμπλ· τα ρούχα που την περιλαμβάνουν είναι από μόνα τους τόσο επαρκή, που δεν χρειάζονται τη στήριξη μιας στρατιάς αξεσουάρ.

Είναι μια κολεξιόν που τη φαντάζεσαι εύκολα σε μία αποκλειστική μπουτίκ - κάτι που οι σχεδιαστές, οι οποίοι εξακολουθούν να συναντούν τους πελάτες τους στο show room στο Κολωνάκι, ακόμη δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν, όπως επίσης και το όνειρο για μια δεύτερη, πιο προσιτή diffusion σειρά, δεδομένου ότι και οι οικονομικές συνθήκες δεν είναι οι ιδανικές. Στην εξέλιξη της φίρμας προς ένα πιο «ώριμο» και ξεκάθαρο στυλ συνέβαλε και η συνεργασία με έναν καταξιωμένο κατασκευαστή στην Ιταλία, με κύρος και συνεργασίες με κορυφαίους εκπροσώπους της ιταλικής μόδας, όπως είναι ο οίκος Gianfranco Ferre και το ντουέτο σχεδιαστών Aquilano Rimondi.

Σχολιάζοντας τις τάσεις της σεζόν

Πώς να φορέσουμε μερικά από τα πιο δημοφιλή τρεντ της σεζόν και ποια να αποφύγουμε; Οι Deux Hommes σχολιάζουν την επικαιρότητα της μόδας.

* 80s: «Είναι αχανές το τοπίο τους και μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε παρερμηνείες, στυλιστική ασυδοσία ή και ξεκάθαρο στυλιζάρισμα. Ο πιο ασφαλής τρόπος να τα φορέσετε είναι να βασίσετε τις εμφανίσεις σας στο υψηλό κοντράστ, στοιχείο που χαρακτηρίζει τη μόδα της δεκαετίας: π.χ., ένα λεπτό και φινετσάτο καλσόν με γραμμή πίσω μπορεί να σεταριστεί με ένα φόρεμα με "επιθετικό" ύφος ή να συνδυάσετε ένα θηλυκό φόρεμα με βολάν και φιόγκους με ένα αβάν γκαρντ παπούτσι με "αιχμηρό" ντιζάιν».

* Το μπλε: «Μια σωστή έξοδος από το μαύρο».

* Γυναικείο κοστούμι: «Προτιμήστε τις "ήπιες" εκδοχές, χωρίς ιδιαίτερα τονισμένους ώμους και κοστούμια σε στυλ του YSL».

* Κόκκινο: «Το αποφεύγουμε στις κολεξιόν μας και μας αρέσει μόνον όταν το βλέπουμε σε παλαιότερες κολεξιόν του Βαλεντίνο. Θεωρούμε ότι έχει μια αδικαιολόγητη ένταση, την οποία δεν έχει ανάγκη μια γυναίκα. Νομίζουμε ότι η γυναίκα χρειάζεται ένα άλλου είδους "κομπλιμέντο" από το ρούχο που φοράει».

* Πτυχές: «Μας αρέσουν πολύ. Κολακεύουν το σώμα, είναι περί-τεχνες, αποτελούν μια έξοδο από την ομοιομορφία των υφασμά-των και έχουν μια εσάνς της couture. Δημιουργούν την αίσθηση ενός γλυπτού σχήματος και κάνουν την κατασκευή του ρούχου να δείχνει δυσκολότερη απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα».

* Animal prints: «Υπήρξαν τόσο παρεξηγημένα, σχεδόν κάτι σαν ταμπού, ενώ πάντα μας αρέσανε. Ευτυχώς, επιστρέψανε και απενοχοποιήθηκαν».

* Παπούτσια με «αρχιτεκτονικές» γραμμές: «Πρόκειται για τις υπερβολές που πάντα υπάρχουν στη μόδα. Βλέπεις πλέον πολλά εξαιρετικά "ντιζαϊνάτα" υποδήματα τα οποία μοιάζουν με αντικείμενα και όχι με κάτι που μπορείς να το φορέσεις· επί πλέον, διαταράσσουν την ισορροπία στην εικόνα του σώματος. Εμείς συνιστούμε κάτι απλό, κομψό, θηλυκό. Υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από ένα απλό πέδιλο με λουράκι και λεπτό τακούνι;»

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μόδα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Γενέθλια με λίγους καλεσμένους
Στοπ καρέ στα 50 χρόνια
Φεστιβάλ μετ' εμποδίων
Συνέντευξη: Τζουλιάν Μουρ
Σταρ από απόσταση
Κινηματογράφος
Ενας πόλεμος, πολλές ιστορίες
Κόπολα εναντίον Χάνεκε
«Κινηματογραφιστές στην ομίχλη»
Η «Ομίχλη» ήρθε στην πρωτεύουσα
Μουσική
Ερχεται η Μπιγιονσέ
Προσφορά "Κ.Ε."
Χορεύοντας με Pink Martini
Συνέντευξη: Τάνια Τσανακλίδου
«Πάντα αγαπούσα μέχρι το κόκαλο»
Συνέντευξη: Τσικ Κορία
Chick to cheek
Θέατρο
Από το πανί, στη σκηνή!
Συνέντευξη: Γιώργος Διαλεγμένος
«Η Ευελπίδων; Μια θυγατρική της Σοφοκλέους»
Συνέντευξη: Ρέα Γαλανάκη
Εισβολή στο άβατο
Ζωγραφική
Ενας εκπρόσωπος της γενιάς του '40
Athens Photo Festival
Σταυροδρόμι εικόνων
Βιβλίο
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα
Ο τραγουδοποιός που έγινε συγγραφέας
Μισός αιώνας σε μια μέρα
Άλλες ειδήσεις
Radio La Colifata
DEUX HOMMES
«Ο Αστερίξ σήμερα θα πολεμούσε την τρομοκρατία και τον θρησκευτικό φανατισμό»
Athens Photo Festival