Έντυπη Έκδοση

Μόνικα Μπελούτσι

«Εξερευνώ τη σκοτεινή πλευρά μου»

O Νίνος Φένεκ Μικελίδης συνάντησε τη Μόνικα Μπελούτσι στο Φεστιβάλ του Κούστεντορφ του Εμίρ Κουστουρίτσα. Η διάσημη σταρ θα πρωταγωνιστήσει στη νέα, βίαιη ταινία του Σέρβου σκηνοθέτη με θέμα τον πόλεμο, ενώ πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρωσε μια κωμωδία στην οποία ενσαρκώνει μια Εβραία.

Σήμερα πια νιώθει επαγγελματίας ηθοποιός. «Οταν είσαι μοντέλο, όλα είναι τεχνητά: περπατάς, κινείσαι, σταματάς με τεχνητό τρόπο. Ενώ, για να γίνεις ηθοποιός, πρέπει να είσαι φυσική. Γι' αυτό τόσο λίγα μοντέλα γίνονται ηθοποιοί...» λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Ε». Μιλάει για πολλά. Ακόμα και για την κρίση. Και, όπως υποστηρίζει, «το ευρώ είναι υπεύθυνο για τη φτώχεια που υπάρχει σήμερα στην Ευρώπη...».

Πλήρες θέμα...

  • Λογοτεχνία

    • Την ασύμμετρη φιλία Φόρστερ - Καβάφη αποκαλύπτει η αλληλογραφία τους Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
      Ο Αλεξανδρινός τζέντλεμαν με το ψάθινο καπέλο Οσο διαχυτικός  ήταν ο Φόρστερ άλλο τόσο συγκρατημένος  ήταν ο Καβάφης στην μεταξύ τους επικοινωνία Στις αρχές της δεκαετίας του '20, όταν στην Ελλάδα ο Κ.Π. Καβάφης ήταν σαν σκιά, δίχως την παραμικρή επιρροή στους λογοτεχνικούς κύκλους, τότε που ο Ψυχάρης τον θεωρούσε «άξιο διάδοχο του Σουρή» και «Καραγκιόζη της δημοτικής» και στα αθηναϊκά φιλολογικά περιοδικά τα ποιήματά του χαρακτηρίζονταν -ανωνύμως- «σαν είδος συνταγές ή εμπορικοί λογαριασμοί βαλμένοι σε στίχους», ένας διάσημος Βρετανός συγγραφέας, ο Ε.Μ. Φόρστερ, περιελάμβανε το «Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον», το «Αλεξανδρινοί βασιλείς» και το «Εν τω μηνί Αθύρ» στη μελέτη του για την Αλεξάνδρεια «Φάρος και Φαρίσκος» και, μαζί, ένα δοκίμιο για την ποίηση του Αλεξανδρινού, από τα πιο δεισδυτικά που γράφτηκαν ποτέ.
    • Η σχέση των δύο ανδρών και η ηδυπάθεια της Ανατολής
      Η πλατεία Μοχάμεντ Αλι της Αλεξάνδρειας στις αρχές του περασμένου αιώνα (αρχείο ΕΛΙΑ) Την εποχή που οι δύο ομοφυλόφιλοι άντρες πρωτοσυναντιούνται στην Αλεξάνδρεια, ο Καβάφης είναι ένας άσημος ποιητής 53 χρόνων, «ένας μικρο-γραφειοκράτης υπάλληλος στον δαντικό Κύκλο Αρδεύσεων», ενώ ο Φόρστερ είναι ένας διάσημος 37χρονος μυθιστοριογράφος, αντιρρησίας συνείδησης και παρθένος ακόμη, που απασχολείται στην υπηρεσία αναζητήσεων του Ερυθρού Σταυρού.
    • Διστακτικός στην αγγλική έκδοση των ποιημάτων του
      Σε πείσμα της επιμονής του Φόρστερ να προωθήσει τη λογοτεχνική σταδιοδρομία του Κ.Π. Καβάφη, ο ποιητής δίσταζε να ενδώσει σε μια συλλογική έκδοση των ποιημάτων του στ' αγγλικά, ακόμα κι όταν η πρόσκληση ερχόταν από τον Λέοναρντ Γουλφ, εκλεκτό μέλος του περίφημου κύκλου διανοουμένων του Μπλούσμπερι, σύζυγο της Βιρτζίνια Γουλφ κι επικεφαλής του οίκου The Hogard Press. Ιδού μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα της επιστολής που έστειλε τον Σεπτέμβριο του 1923 ο τελευταίος προς τον «φίλτατον κ. Καβάφη», η οποία επίσης περιλαμβάνεται στον τόμο του «Ικαρου»:
    • Παύλος Μάτεσις 1933-2013 Καράβι χωρίς άγκυρα
      Κλήρωση για τρία βιβλία του Παύλου Μάτεσι Η ιστορία της λογοτεχνίας συνήθως γράφεται από τους λοξούς, από τους σαλούς, από τους τρελαμένους, από τους φευγάτους. Από αυτούς που ρισκάρουν, τολμούν, πέφτουν και σηκώνονται, αυτοακυρώνονται, αποπειρώνται να θέσουν τέλος στη ζωή τους ή τελικώς αυτοκτονούν.
    • «Ο ήχος, πρώτη ύλη στη λέξη»
      Με τον Νίκο Κούνδουρο Στις 5 Ιανουαρίου 2002, ο Παύλος Μάτεσις είχε παραχωρήσει συνέντευξη στον νεότερό του συγγραφέα Αλέξανδρο Ασωνίτη, με αφορμή την έκδοση του πέμπτου μυθιστορήματός του («Ο σκοτεινός οδηγός»).
    • Ο κατά Παύλο Μάτεσι Ρέι Μπράντμπερι
      Τη δεκαετία του '70 ήμουν κολλημένος με την επιστημονική φαντασία.Με το δικαίωμα του βιβλιοφάγου που επιλέγει την τροφή του, πρέπει να πω πως εκείνες οι παλιές μεταφράσεις ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, αξιοπρεπείς.
    • Εστέτ και αναρχικός
      Με τους Θανάση Καστανιώτη και Ζυράννα Ζατέλη Τον Παύλο Μάτεσι τον γνώριζα από τη δεκαετία του '70. Ερχόταν πολύ συχνά στις εκδόσεις μας και κάθε του επίσκεψη έδινε φως στη μέρα μας. Χτυπούσε την πόρτα και έμπαινε στο γραφείο μου λέγοντας πάντα μιαν έξυπνη ατάκα, που με έκανε να ξεχνώ οτιδήποτε έκανα εκείνη τη στιγμή. Μου άρεσε να τον ακούω, ενίοτε και να τον προκαλώ, να τον ιντριγκάρω με διάφορα θέματα από τη δουλειά μας ή την επικαιρότητα.
  • Κινηματογράφος

    • Συνομιλία με τον Χένεκ Πάλας, που μπήκε στο βίντεο-ρουμ του μεγάλου Σουηδού σκηνοθέτη Ο Μπέργκμαν έβλεπε από «Εμμανουέλα» μέχρι Αγγελόπουλο
      Το videoroom του Μπέργκμαν, στο σπίτι του, στο νησί Φόρο. Κάθε απόγευμα έβλεπε ταινίες ΟΙνγκμαρ Μπέργκμαν έβλεπε Τζέιμς Μποντ πριν πάει για ύπνο. Δεν ξέρουμε αν χρησιμοποιούσε τον πράκτορα 007 σαν... υπνωτικό, όμως μια ματιά στη βιντεοθήκη του, στο σπίτι του στο νησάκι Φόρο, επιφυλάσσει ακόμα πολλές εκπλήξεις.
    • Θα αυτοκτονήσει ποτέ κάποιος πολιτικός;
      «Εχουμε κρίση. Είμαστε βαθιά απογοητευμένοι από τους πολιτικούς, τα κόμματα, τα Μνημόνια, την πληγωμένη δημοκρατία και το διάτρητο Σύνταγμα.
  • Βιβλίο

    • Ο σκύλος της μητέρας
      Η αντιστροφή του τίτλου τής κατ' εξοχήν οιδιποδικής «Μητέρας του σκύλου» αποπειράται να δηλώσει ότι ο Παύλος Μάτεσις είναι ο σκύλος της μητέρας του.
    • Επίσκεψη από τον Βασίλη Κατσικονούρη*
      Το μυθιστόρημα «Αμερικάνικη λήθη» του Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας (μτφρ. Γιάννης Πολυκανδριώτης, εκδ. Κέδρος) είναι μια χαρτογράφηση της τραγωδίας του ανθρώπινου μυαλού.
  • Θέατρο

    • Το ποιητικό θέατρο ενός σαλού
      Η Νέλλη Αγγελίδου Μέσα από ένα πολύπλευρο έργο αναδεικνύεται το πολυσχιδές της προσωπικότητας του Παύλου Μάτεσι, ο οποίος ήταν κατά βάθος ποιητής, όπως αποδεικνύεται από το παρεξηγημένο θεατρικό του έργο με τον εσωτεριστικό τίτλο «Προς Ελευσίνα», που κατέβηκε άρον άρον με απαίτηση του ίδιου του συγγραφέα.
  • Άλλες ειδήσεις

    • Παραστάσεις στο εξωτερικό
      **«Alarme»: mετά τις 24 Φεβρουαρίου, οπότε ολοκληρώνει κύκλο 250 παραστάσεων, ακολουθεί περιοδεία της παράστασης σε Ιταλία, Γερμανία και Τσεχία (Μάιος έως Σεπτέμβριος 2013).
    • Παραστάσεις στην Ελλάδα
      **«Οφηλία»: μουσική παράσταση πάνω σε ποιήματα του Καβάφη, του Αρσένι Ταρκόφσκι και του Χάινερ Μίλερ.
    • Σεμινάρια -εργαστήρια
      **Διεθνές Εργαστήρι για νέους σκηνοθέτες από 4 Ακαδημίες του κόσμου θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2013 στο Νέο Χώρο του «Αττις» , στη Λεωνίδου 12 (καλοκαίρι 2013).
    • Εκδόσεις
      **Βιβλία για το «Αττις», τον Θ.
    • Τα εκτός έκθεσης
      Τι είναι η τέχνη; Μόνο ό,τι παράγεται και εκτίθεται ή μήπως μια εσωτερική συμπεριφορά, ενίοτε μοναχική που δεν έχει να κάνει με το ίδιο το αντικείμενο που βλέπουμε;
    • «....ΧΙΚΗΣΕΞΟΥΣΙΑΣΤΟ....»
      Στήλη, θραύσμα, Εθνικός κήπος ...«ένα ουράνιο σώμα εύρους 6 χιλιομέτρων (με πιθανή ολική καταστροφή της Γης) αναμένεται να συγκρούεται με τη Γη κάθε εκατό εκατομμύρια χρόνια».
      Μόνικα Γκρέιντι, «The Guardian»