Έντυπη Έκδοση

Διάσημη με διαφορά στήθους

Η Τζέιν Ράσελ, αυτό το υπέροχο πληθωρικό θηλυκό, ενδεχομένως θα μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου ως η μελαχρινή που τρώει τη σκόνη της Μέριλιν Μονρόε στην κλασική πλέον ταινία «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές» (1953) του Χάουαρντ Χοκς.

Η φωτογραφία και η σέξι πόζα που την καθιέρωσε από το γουέστερν «Εκδικητής εκτός νόμου» του Χάουαρντ Χιουζ (1943) Η φωτογραφία και η σέξι πόζα που την καθιέρωσε από το γουέστερν «Εκδικητής εκτός νόμου» του Χάουαρντ Χιουζ (1943) Αλλά είχε πάρει ως μελαχρινή την εκδίκησή της πολύ νωρίτερα. Ηδη από τη δεκαετία του '40 ήταν η απόλυτη pin up φιγούρα. Οι φωτογραφίες της βρίσκονταν τρυπωμένες στις τσέπες των στρατιωτών του Β' Παγκόσμιου Πόλεμου. Το διάσημο σύμβολο του σεξ, που αναστάτωνε ολόκληρο τον αμερικανικό ανδρικό πληθυσμό για τουλάχιστον δύο δεκαετίες, πέθανε προχθές, σε ηλικία 89 ετών, από λοίμωξη του αναπνευστικού στο σπίτι της, στη Σάντα Μαρία της Καλιφόρνιας.

Ηταν η πρώτη γυναίκα στην ιστορία της έβδομης τέχνης που έκανε καριέρα χάρη στο πλούσιο στήθος της. Το «ανακάλυψε» ο δισεκατομμυριούχος εκκεντρικός παραγωγός Χάουαρντ Χιουζ, που έλυνε και έδενε στο Χόλιγουντ. Της έδωσε ένα ρόλο στο γουέστερν «Εκδικητής εκτός νόμου» το 1943, όπου, ως φιλαράκι του Μπίλι δε Κιντ, εμφανίστηκε προκλητικά ντυμένη για την εποχή. Γι' αυτό η ταινία έμπλεξε σε μακροχρόνια περιπέτεια. Κατ' αρχάς έχασε τον σκηνοθέτη της, τον Χάουαρντ Χοκς, ο οποίος είχε ενστάσεις με την υπερβολή του στήθους της Ράσελ. Ο Χιουζ δεν είχε κανένα πρόβλημα να τον απολύσει και να κάτσει ο ίδιος στην καρέκλα του σκηνοθέτη. «Σκηνοθετούσε ολόκληρη την ταινία για εννέα καταραμένους μήνες!», έλεγε σε συνέντευξή της η Ράσελ το 1999.

Αφού ολοκληρώθηκε το πρώτο «ερωτικό» γουέστερν, ακολούθησε άλλος γολγοθάς. Οι αίθουσες δεν δέχονταν να φιλοξενήσουν την αφίσα, μια ηδονική πόζα της Ράσελ ξαπλωμένης σε αχυρώνα. Ο Χιουζ αγωνίστηκε χρόνια για να καταφέρει επιτέλους η ταινία να συναντηθεί με το κοινό το 1947. Στο μεσοδιάστημα δεν εγκατέλειψε την καμπάνια προώθησης του πουλέν του. Εβγαιναν στην αγορά φωτογραφίες της Ράσελ με μαγιό και σέξι πόζες.

Ο μεγιστάνας, που ήταν και πρωτοπόρος της αεροπορίας, έθεσε στην υπηρεσία της μέχρι και τις τεχνικές του δεξιότητες. Της έφτιαξε ένα ειδικό σουτιέν που σήκωνε τα στήθη. Η Ράσελ δεν παραδέχτηκε ποτέ ότι το φόρεσε. Εκείνη την περίοδο, ο Χιουζ έπεισε το στούντιο «RKO» να της υπογράψει συμβόλαιο για είκοσι χρόνια και αμοιβή 1.000 δολάρια την εβδομάδα.

Οταν η Ράσελ έκανε την τρίτη της ταινία, «The Paleface» (1948), όπου έπαιζε την Καλάμιτι Τζέιν δίπλα στον Μπόμπ Χόουπ, ήταν ήδη περιζήτητη. Το 1954 κυκλόφορησε το 3D μιούζικαλ «Ραντεβού στο Παρίσι» του Λόιντ Μπέικον. Μαντέψτε πώς διαφημιζόταν: «Η Τζέιν Ράσελ τρισδιάστατη. Χρειάζεται να πούμε περισσότερα;»

Η καριέρα της, ωστόσο, ήταν μικρής διάρκειας. Ακολούθησαν μέτριες ταινίες, όπως τα «His kind of woman» (με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ), «Bouble Dynamite» (με τον Φρανκ Σινάτρα), «The Las Vegas story», «Macao». Με το τέλος της δεκαετίας του '60 ήρθε και το τέλος της καριέρας της.

«Θέλετε να μάθετε γιατί παράτησα το σινεμά; Γιατί μεγάλωνα. Εκείνα τα χρόνια δεν μπορούσες να είσαι ηθοποιός μετά τα τριάντα», έλεγε σε συνέντευξή της. Συνέχισε να εμφανίζεται σε μιούζικαλ στο Μπροντγουέι και στην τηλεόραση. Και, φυσικά, δεν γύρισε την πλάτη της στο μεγάλο της ατού, στο στήθος της. Εκανε πάντα τηλεοπτικά διαφημιστικά για σουτιέν της «Playtex».

Οσο κι αν φαίνεται περίεργο, ποτέ δεν προκάλεσε σκάνδαλα. Ισως είναι η μοναδική που ξέφυγε από το κρεβάτι του Χάουαρντ Χιουζ. Ροπή, βέβαια, στις καταχρήσεις είχε, κυρίως στο αλκοόλ. Κατάφερε όμως να το κόψει με τη βοήθεια του Θεού. «Δεν ξέρω πώς τα βγάζουν πέρα οι άνθρωποι με τις δυσκολίες αν δεν πιστεύουν στον Θεό και δεν καταλαβαίνουν ότι έχει γι' αυτούς ένα σχέδιο», έλεγε.

Η ιεροκήρυκας μητέρα της την είχε στρέψει από μικρή στο δρόμο του Θεού. Εγινε, μάλιστα, η επικεφαλής του Hollywood Christian Group και διοργάνωνε εβδομαδιαίες αναγνώσεις της Βίβλου. Στην αυτοβιογραφία της έχει εξομολογηθεί ότι στα σχολικά της χρόνια είχε κάνει έκτρωση. Ισως γι' αυτό δεν μπόρεσε να κάνει παιδιά. Υιοθέτησε, όμως, τρία με τον πρώτο της άντρα, τον παίκτη του αμερικανικού ποδοσφαίρου Μπομπ Γουότερφιλντ. Ακολούθησαν ακόμη δύο γάμοι. Ιδρυσε το Διεθνή Οργανισμό Υιοθεσιών και βοήθησε στην υιοθεσία περισσότερων από 40.000 παιδιών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Κινηματογράφος
Διάσημη με διαφορά στήθους
Φιλοσοφία
Αν η Ελλάδα αποκτούσε σκέψη
Μουσεία
Πρόβλημα τα πολλά, μικρά μουσεία
Η έκθεση των πέντε ηπείρων
Εικαστικά
Ζωγραφίζουν μόνο βάζα...
Καπράλος με θέα στη θάλασσα
Θέατρο
Ιφιγένεια εν... αεροδρομίω
«Εχουμε καλύτερο θέατρο από το Λονδίνο»
Τηλεόραση
Τέσσερις για πολυφωνία και ένας για προτροπή
Στο δρόμο για τη Eurovision
Στάσεις εργασίας στον «Alter»
Εκκαθαρίσεις στον «Αθήνα 9,84»