Έντυπη Έκδοση

Ιφιγένεια εν... αεροδρομίω

Μια εντελώς καινούργια και εντυπωσιακή, κατά τα φαινόμενα, προσέγγιση στην, βασισμένη στην τραγωδία του Ρακίνα, «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Γκλουκ αποπειρώνται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου και ο σκηνοθέτης και σκηνογράφος Πάρις Μέξης.

Το καστ της νεωτερικής ματιάς των Πέτρου και Μέξη για την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Γκλουκ Το καστ της νεωτερικής ματιάς των Πέτρου και Μέξη για την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Γκλουκ Στην παραγωγή τους, που κάνει πρεμιέρα μεθαύριο και επαναλαμβάνεται και το Σαββατοκύριακο, επιχειρείται η προσέγγιση των προβληματισμών του αυθεντικού μύθου του Ευριπίδη (στον οποίο βασίστηκε ο Ρακίνας για τη δική του εκδοχή), μέσα από ένα σύγχρονο εικαστικό πρίσμα. Την ίδια στιγμή, όμως, η Καμεράτα ζωντανεύει την πληθωρική παρτιτούρα του Γκλουκ (1714-1787) με τον αυθεντικό ήχο των μουσικών οργάνων της εποχής του συνθέτη. Και αντίστοιχα τους πρωταγωνιστικούς ρόλους μοιράζονται σολίστ, που ειδικεύονται στη μουσική του 18ου αιώνα.

Οι καινοτομίες αφορούν τον τόπο και το χρόνο που διαδραματίζεται η όπερα: η δράση μεταφέρεται, δηλαδή, σ' ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, όπου η καθυστέρηση της αναχώρησης του στρατού των Ελλήνων για την Τροία μοιάζει να μην έχει τέλος. Ο εκνευρισμός μεταλλάσσεται σε τυφλή μανία, η εξουσία του στρατού κλονίζεται και, μέσα από τη δίψα για αίμα, προκύπτει μία τελείως παράλογη και απάνθρωπη «λύση»: η θυσία της Ιφιγένειας.

Εργο κατ' εξοχήν αντιπολεμικό η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» διερευνά τα όρια της ελευθερίας του ατόμου που βάλλεται από πολιτικά, κοινωνικά ή θρησκευτικά «πρέπει». Είναι μια σπουδή πάνω στις σχέσεις εξουσίας και τις λεπτές ισορροπίες τους.

Η όπερα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1774 στο Παρίσι, όπου πήγε ο Γκλουκ ως προστατευόμενος της Μαρίας Αντουανέτας. Η μεγάλη επιτυχία της «Ιφιγένειας» σηματοδότησε τότε την αρχή μιας νέας εποχής για το λυρικό θέατρο. Το έργο, δραματουργικά και μουσικά μπροστά από την εποχή του, πλησίασε την αισθητική και τα ιδεώδη του ρομαντισμού. Ο Βάγκνερ, μεγάλος θαυμαστής του Γκλουκ, παρουσίασε το 1847 μια αναθεωρημένη εκδοχή της όπερας με ελάχιστες νέες προσθήκες.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Αννα Κασιάν (Ιφιγένεια), Γιοχάνες Βάισερ (Αγαμέμνων), Ειρήνη Καράγιαννη (Κλυταιμνήστρα), Αβι Κλέμπεργκ (Αχιλλέας), Ζόλταν Νάγκι (Κάλχας), Κώστας Μαυρογένης (Αρκάς), Λένια Ζαφειροπούλου (Αρτεμις). Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία του Δήμου Αθηναίων, υπό τον Σταύρο Μπερή.

info: Τα εισιτήρια στοιχίζουν από 60 έως 10 ευρώ (φοιτητικά).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Σχετικά θέματα: Θέατρο
«Εχουμε καλύτερο θέατρο από το Λονδίνο»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Κινηματογράφος
Διάσημη με διαφορά στήθους
Φιλοσοφία
Αν η Ελλάδα αποκτούσε σκέψη
Μουσεία
Πρόβλημα τα πολλά, μικρά μουσεία
Η έκθεση των πέντε ηπείρων
Εικαστικά
Ζωγραφίζουν μόνο βάζα...
Καπράλος με θέα στη θάλασσα
Θέατρο
Ιφιγένεια εν... αεροδρομίω
«Εχουμε καλύτερο θέατρο από το Λονδίνο»
Τηλεόραση
Τέσσερις για πολυφωνία και ένας για προτροπή
Στο δρόμο για τη Eurovision
Στάσεις εργασίας στον «Alter»
Εκκαθαρίσεις στον «Αθήνα 9,84»