Έντυπη Έκδοση

Ο διεθνής Ελληνας τζαζίστας Δημήτρης Βασιλάκης στο «Booze»

«Δεν παίζουμε για την ελίτ»

Ολες οι Κυριακές μέχρι και τον Απρίλιο θα είναι στην Αθήνα τζαζ. Με μικρές... παραλλαγές. Ο βραβευμένος διεθνής Ελληνας σαξοφωνίστας, τραγουδιστής και συνθέτης της τζαζ, Δημήτρης Βασιλάκης, κάνει τη συγκεκριμένη ημέρα στάση στο «Booze» (Upstairs Cooperativa) για το «Miles view».

Ο Ελληνας μουσικός που έχει κατακτήσει τις σκηνές του κόσμου, τις Κυριακές τζαμάρει στην Αθήνα με φίλους του προτείνοντας μια τζαζ χωρίς στεγανά Ο Ελληνας μουσικός που έχει κατακτήσει τις σκηνές του κόσμου, τις Κυριακές τζαμάρει στην Αθήνα με φίλους του προτείνοντας μια τζαζ χωρίς στεγανά  Ενα πρότζεκτ με πρώτο συνθετικό το «Miles», από τον Μάιλς Ντέιβις, και δεύτερο το «view», την οπτική. «Γιατί όπως ο Μάιλς Ντέιβις είχε ανοικτή οπτική για την τζαζ, ήταν ένας χαμαιλέων της τζαζ, έτσι κι εγώ θέλω να προτείνω στο αθηναϊκό κοινό διάφορα είδη της τζαζ με μια οπτική διευρυμένη. Αυτός είναι ο λόγος που καλώ μουσικούς και φίλους να τζαμάρουν μαζί μου», εξηγεί ο Ελληνας καλλιτέχνης, ο οποίος έχει ηχογραφήσει 5 άλμπουμ για την ιστορική τζαζ εταιρεία Candid Records με έδρα τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, και το άλμπουμ του «Daedalus Project - Labyrinth» ψηφίστηκε 2ο τζαζ άλμπουμ της χρονιάς και άλμπουμ του μήνα Μαρτίου 2002 από το BBC. Και μπορεί στο εξωτερικό να απολαμβάνει την αναγνώριση αν όχι την αποθέωση (έχουν φτάσει μέχρι το σημείο να τον χαρακτηρίσουν «Ελληνα θεό της τζαζ»), όμως στη γενέτειρά του έχει ακόμη πολύ έδαφος να κερδίσει.

Ξεκίνησε ήδη με ένα jam session στο «Booze» την περασμένη Κυριακή. Την Κυριακή (24 του μήνα) καλεσμένους έχει tap dancers (κλακετίστες), ενώ την Κυριακή 3 Μαρτίου θα φιλοξενήσει τη Νάνα Σιμόπουλος, με την οποία έχει ήδη συμπράξει στη Νέα Υόρκη.

Εγκαταλείποντας για λίγο τις νεοϋορκέζικες ως επί το πλείστον τζαζ σκηνές και ανακαλύπτοντας ένα φιλόξενο χώρο στον πρώτο όροφο του ιστορικού αθηναϊκού κλαμπ, ο Βασιλάκης συστήνει με το κουαρτέτο του μια τζαζ ευέλικτη, χωρίς τους συνήθεις φραγμούς. «Θέλω να βγει προς τα έξω μια διάθεση ωραίας επικοινωνίας, μακριά από κλειστοφοβικές αγκυλώσεις. Δεν παίζουμε για ένα ελιτίστικο κοινό. Δεν είναι μόνο να παίζεις μια καλή τζαζ, αλλά και να την επικοινωνείς», υποστηρίζει.

«Την τζαζ, εξάλλου, τη βλέπω ζωντανά σαν παίκτης. Η τζαζ δεν αφορά αποκλειστικά ένα εκπαιδευμένο κοινό. Αυτό είναι και το στοίχημα στο "Miles view". Δεν προσδοκώ σε ένα εκπαιδευμένο κοινό που να ακούει μουσική avant garde. Θέλω να παίξουμε αληθινή μουσική, τζαζ μουσική», τονίζει ο μουσικός, ο οποίος, ολοκληρώνοντας το project του «Booze», θα ταξιδέψει για ένα live στο «Lincoln Center» της Ν. Υόρκης.

Μέσα στα χρόνια έχει πετύχει να γίνει ανοικτός κι ευέλικτος, όπως οι μουσικές που ερμηνεύει. «Υπάρχουν τζαζίστες που μένουν πεισματικά κολλημένοι σε ένα είδος, στο οποίο αναμφίβολα είναι εξαιρετικοί. Εγώ μετακινήθηκα όμως, "άνοιξα". Αλλωστε ξεκίνησα από άλλη αφετηρία, από την punk και τη new wave μουσική. Δεν χρειαζόμαστε οχυρώσεις, ό,τι κι αν είμαστε. Οσο γνωστοί κι αν έχουμε γίνει. Αφήστε που πάντα θα υπάρχει κάποιος καλύτερος και πιο γρήγορος. Πρέπει να πετάξεις το σκουπίδι της υπεροψίας από πάνω σου. Κι εγώ αυτό που έχω καταφέρει με τα χρόνια να κάνω είναι ότι έχω ενοποιήσει τα πράγματα του εαυτού μου».

Η τελευταία δισκογραφική δουλειά του, το «Across the universe» (2001), με τίτλο εμπνευσμένο από το ομώνυμο τραγούδι του Λένον, άλμπουμ που ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη με συμμέτοχες κορυφαίων τζαζ μουσικών, τον έκανε να επιστρέψει σε μια ακόμη αγάπη του, στα φωνητικά, αλλά και σε διαχρονικές μουσικές αδυναμίες του, όπως οι Beatles κι οι Doors. Τολμά να προτείνει και νέα πράγματα: «Την Μπίλι Χολιντέι την κάνω groove και τη Νίνα Σιμόν φάνκι», αποκαλύπτει. Ταξιδεύει ακατάπαυστα σε όλο τον κόσμο.

Το ισχνό ελληνικό κοινό της τζαζ έχει... εγχώρια χαρακτηριστικά; «Το ελληνικό κοινό έχει το μεγάλο θέμα ότι είναι εκτεθειμένο σε άλλα μουσικά είδη. Δεν είναι εκπαιδευμένο στην τζαζ. Παρ' όλα αυτά, είναι ένα ζεστό κοινό. Βεβαίως, υπάρχει ένας κόσμος στην Αθήνα και γενικότερα στην Ελλάδα που παρακολουθεί με ζέση την τζαζ σκηνή. Εχει έδαφος που πρέπει η τζαζ να κατακτήσει», διαπιστώνει ο Δημήτρης Βασιλάκης.

info

«Miles view»: Κάθε Κυριακή στο «Booze» (Upstairs Cooperativa), Κολοκοτρώνη 57, στις 21.00. Είσοδος: 5 ευρώ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Θέατρο
Ηθοποιός: φως, νερό, τηλέφωνο... κομμένα
Συσσίτια αντί επιχορηγήσεων
Λογοτεχνία
«Αν ζούσα στην Ελλάδα, θα είχα μεγαλύτερο θυμό»
Κατανοώντας την τρομοκρατία
Επίσκεψη από τη Βικτόρια Χίσλοπ *
Κινηματογράφος
Από το οικονομικό κραχ ώς τον Μακάρθι
«Το σινεμά για μένα είναι είδος απελευθέρωσης»
Μουσική
«Δεν παίζουμε για την ελίτ»
Βιβλίο
Πολιτική βία: κατακλυσμιαίο κοινωνικό φαινόμενο
Η κοινωνία στον καθρέφτη της αποκάλυψης
Πολιτικό το πρόβλημα
Η αποκάλυψη της κρατικής καταστολής
Οι κρυφοί μηχανισμοί της CIA
Ματωμένος έρωτας
Το παιδί από τη Γερμανία
Κατακτημένη γνώση - Ο Εμπορος των καταραμένων βιβλίων
Φλεγόμενη γη
Tuesday's Gone
Η αφοσίωση του υπόπτου Χ
Το έκτο αίνιγμα
Νεκρική σιωπή στο μοναστήρι της Βαρκελώνης
Άλλες ειδήσεις
«Πλάτες» κοινωνικής αφύπνισης
...ώσπου έπεσε ο γενικός