Έντυπη Έκδοση

4-8 Δεκεμβρίου στο Παρίσι

Ελληνίδες εικαστικοί στο Γκραν Παλέ

«L' Art en Capital», η Τέχνη με Κεφαλαία, είναι το μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός των Παρισίων, στο οποίο για τέταρτη συνεχή χρονιά συμμετέχουν με τα έργα τους Ελληνες καλλιτέχνες.

«Γοητεία» της Πέννυς Μαναβή «Γοητεία» της Πέννυς Μαναβή Η μεγάλη αυτή έκθεση φιλοξενείται στους ιστορικούς χώρους του Grand Palais, στην κεντρική λεωφόρο των Ηλυσίων, και ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό από 4 έως 8 του μήνα.

Η έκθεση «L' Art en Capital» συνδυάζει δύο Σαλόνια Τέχνης: το «Σαλόνι των Γάλλων Καλλιτεχνών» και το διεθνές «Σαλόνι των Ανεξάρτητων», όπου και εντάσσεται η ελληνική συμμετοχή.

Δέκα Ελληνίδες καλλιτέχνιδες θα εκπροσωπήσουν φέτος την Ελλάδα. Πρόκειται για οκτώ ζωγράφους και δύο γλύπτριες.

Την πρωτοβουλία για την ελληνική συμμετοχή είχε πριν από τέσσερα χρόνια η ιστορικός Τέχνης Εμμυ Βαρουξάκη.

«Θέλησα να έλθουν στο Παρίσι και οι δικοί μας καλλιτέχνες», εξηγεί, «γιατί το "Σαλόνι των Ανεξάρτητων" τους επιτρέπει να αναμετρηθούν με περίπου 500 άλλους καλλιτέχνες και να είναι επισκέψιμοι από 40.000 φιλότεχνους. Οι μεγάλες αυτές εκθέσεις προσφέρουν πολλή τέχνη σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά σε επίλεκτους χώρους που αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης», προσθέτει.

«Γυναίκες του κόσμου» της Τάνιας Δημητρακοπούλου «Γυναίκες του κόσμου» της Τάνιας Δημητρακοπούλου Οι Ελληνίδες ζωγράφοι που συμμετέχουν είναι:

Μαρία Γιαννίκου, Τάνια Δημητρακοπούλου, Κατερίνα Κανέλλη, Γεωργία Κοκκίνη, Πέννυ Μαναβή, Νίκη Μιχαηλίδου, Φωτεινή Οθωναίου, Κατερίνα Σωρούλα. Και οι γλύπτριες: Εβελίνα Λαδιά, Αγγέλω Χατζησωτηρίου.

Σύμφωνα με την κ. Βαρουξάκη, η φετινή επιλογή των έργων έγινε «με στόχο να τονισθεί το περιβάλλον της Ελλάδας σήμερα, ως φυσικής και καλλιτεχνικής οντότητας. Με νοήματα που αφορούν τον τρόπο ζωής, το περιρρέον κοινωνικό κλίμα αλλά και την εικαστική έκφραση του κάθε καλλιτέχνη».

Ανάμεσα στις καλλιτέχνιδες η Τάνια Δημητρακοπούλου συμμετέχει για τρίτη χρονιά στο «Σαλόνι των Ανεξάρτητων» και δεν κρύβει την ικανοποίησή της:

«Από την προσωπική μου εμπειρία», εξηγεί, «πρέπει να πω ότι υπάρχει τεράστια επισκεψιμότητα και πάρα πολλές εικαστικές προτάσεις από όλον τον κόσμο. Συμμετέχω για τρίτη χρονιά με το ελληνικό περίπτερο γιατί θεωρώ ότι είναι μια καλή ευκαιρία για να φανεί η δουλειά μου σε ένα ευρύ φιλότεχνο κοινό, αυτή μάλιστα την περίοδο που η δυσχέρεια έχει πλήξει και την Τέχνη».

Να σημειωθεί ότι ο κατάλογος που εκδίδεται κάθε χρόνο από το «Σαλόνι των Ανεξάρτητων» έχει όλα τα στοιχεία για κατ' ευθείαν επικοινωνία με τους καλλιτέχνες, κάτι που δεν έχουν οι κατάλογοι των γκαλερί. Ετσι οι καλλιτέχνες μπορούν να λαμβάνουν μηνύματα και μετά το τέλος της έκθεσης.

«Πέρσι», εξηγεί η κ. Βαρουξάκη, «ένας καλλιτέχνης έλαβε 250 μηνύματα μέσα σε μία εβδομάδα, από ενδιαφερομένους που τον κάλεσαν σε άλλες εκθέσεις ή του παρήγγειλαν έργα».

Σημειώνουμε επίσης ότι ο γνωστός γαλλικός οίκος ΡΙΑΖΑ, που πρώτος οργάνωσε πωλήσεις ελληνικών έργων, πούλησε σε φετινή δημοπρασία έργο της Φωτεινής Οθωναίου που διακρίθηκε στο Σαλόνι του 2010 και έκτοτε εξασφάλισε μόνιμη συνεργασία με τον οίκο.

Ιστορικά, το «Σαλόνι των Ανεξάρτητων» πρωτοοργανώθηκε το 1884 σαν ένα κίνημα εξέγερσης των νεο-ιμπρεσιονιστών, οι οποίοι δεν ανέχονταν πλέον τη συνεχή άρνηση της κριτικής επιτροπής στο να συμμετέχουν στο επίσημο Σαλόνι Τέχνης της εποχής, που σήμερα φέρει την ονομασία «Σαλόνι των Γάλλων Καλλιτεχνών».

Ανάμεσα στους πρώτους «εξεγερθέντες ανεξάρτητους» είναι λαμπρά ονόματα, όπως Σεζάν, Γκογκέν, Πισαρό, Ρεντόν, Μοντιλιάνι, Βαν Γκογκ και πολλοί άλλοι.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εικαστικά
Εκδηλώσεις
Αίθουσες Τέχνες/Γκαλερί
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Εικαστικά
Ελληνίδες εικαστικοί στο Γκραν Παλέ
Θέατρο
Η δίκη του ναζισμού
Αρχιτεκτονική
«Τα μουσεία κάνουν τις πόλεις καλύτερες»
Κινηματογράφος
Τσίτσιδες και ριγμένες από το Χόλιγουντ
«Εβλεπα μικρός τον Λιμπεράτσε στην τηλεόραση»
Ηθοποιοί
Κούρσα θανάτου
TV & Media
Ερευνες για τριγωνικές σχέσεις ΜΜΕ - διαφήμισης
Στην Κρήτη η πρώτη δίκη
Γυρίσματα στο Καπανδρίτι
Βιβλίο
Λησταρχίνα η Μαρία η Πενταγιώτισσα;