Έντυπη Έκδοση

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 170 ΙΠΠΩΝ

Μια Ιταλίδα για κεφάτους οδηγούς

Οι «αλφίστι» είναι ένα κίνημα που δημιουργήθηκε πριν από πολλές δεκαετίες. Τότε που κάθε μοντέλο της Alfa Romeo για πολλούς -μεταξύ τους και ο υπογράφων- ήταν «ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο με ψυχή». Την ιστορία της ιταλικής μάρκας λίγο πολύ την ξέρετε. Το στοιχείο όμως που αξίζει τώρα να σημειώσουμε, είναι η στροφή της εταιρείας στην αξιοποίηση των παραδοσιακών αξιών. Αξιών που αποτελούν τα βασικά συστατικά του DNA της μιλανέζικης μάρκας.

Το πιο καλό παράδειγμα, για να αποδείξουν οι Ιταλοί ότι πλέον θα είναι με το μέρος του κεφάτου οδηγού, είναι η νέα Alfa Romeo Giulietta. Ενα καινούριο μοντέλο, που δίκαια θεωρείται μια από τις σημαντικότερες επιτυχίες τους. Το αξιόλογο premium αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας δίνει το ιταλικό στίγμα στην οικογένεια των οχημάτων που παρέχουν περισσότερα στοιχεία σε όλους τους τομείς.

Η λευκή Ιταλίδα, που μας συντρόφευε για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατάφερε να μας πείσει για την αξία της. Τη δοκιμάσαμε σε πολλές διαδρομές και συχνά την πιέσαμε περισσότερο απ' όσο καθορίζει το πλαίσιο ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Ακόμη και στα δύσκολα στάθηκε στο ύψος της και μας προέβαλε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την αναβαθμισμένη κατασκευή της. Οταν δεν ακούς ούτε ένα τσικ στους ελληνικούς δρόμους και η συνολική κατασκευή συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα, βγάζεις το καπέλο στους Ιταλούς.

Παράλληλα αναρωτιέσαι, γιατί άφησαν να χαθούν τόσα χρόνια. Και οι φήμες για εξαγορά από την VW; Πιστεύουμε ότι αυτή η φίρμα πρέπει να μείνει σε ιταλικά χέρια, ακόμη και αν η προσφορά των Γερμανών ξεπεράσει κάθε όριο. Τώρα θα την πουλήσουν, που την αναβίωσαν; Και η πρόκληση της Αμερικής; Και η εκπληκτική 4C, που απολαύσαμε στη Γενεύη;

Η «δική μας» λευκή Alfa Romeo Giulietta έπαιρνε ισχύ από ένα μοτέρ που της ταιριάζει γάντι. Multiair 1.400 κ.εκ. με υπερτροφοδότηση και 170 ίππους. Αν ο γνώμονας είναι κυρίως το κόστος χρήσης, μπαίνει στο τραπέζι και η έκδοση 120 ίππων. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4'' και τελική 195 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.

Ομως η Alfa Romeo θέλει το κάτι παραπάνω για να την ευχαριστηθείς. Εμείς την ευχαριστηθήκαμε και σας διαβεβαιώνουμε ότι προσπαθήσαμε να την κρατήσουμε κι άλλο κοντά μας. Το αυστηρό όμως πρόγραμμα της εταιρείας δεν επέτρεπε αλλαγές. Φεύγοντας από τον χώρο παράδοσης των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων, της ρίξαμε μια τελευταία ματιά. Αναπολήσαμε τις παλιές Alfa Romeo και ευχηθήκατε όλα τα επόμενα μοντέλα της μάρκας να είναι τόσο ολοκληρωμένα και προσανατολισμένα στον απαιτητικό οδηγό.

Τι κρατήσαμε από τη σχέση μας με την λευκή Alfa Romeo Giulietta;

1. Το επιτυχημένο σχήμα του αμαξώματος. Φωνάζει από μακριά ότι είναι Alfa Romeo. Ο συνδυασμός των νέων στοιχείων σχεδίασης ταιριάζει στο ιταλικό αυτοκίνητο. Μην ξεχνάμε ότι ένα από τα ισχυρότερα ατού των περισσότερων μοντέλων της ήταν η εμφάνιση. Οι συλλέκτες αυτοκινήτων δίνουν μεγάλα ποσά για να αποκτήσουν καλοσυντηρημένες παλιές Alfa Romeo.

2. Τη σπορτίφ αίσθηση που σου δίνει μόλις καθήσεις στη θέση του οδηγού. Τα όργανα, τα χειριστήρια και οι διακόπτες βρίσκονται στις σωστές θέσεις και διευκολύνουν τον οδηγό. Εκτός από την εργονομία εκτιμήσαμε και την πρακτικότητα της σχεδιαστικής μελέτης για το μπροστινό τμήμα της καμπίνας.

3. Τους περιορισμένους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Οι διαθέσιμοι χώροι δεν συμπεριλαμβάνονται στα ατού της. Ο αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται στα 350 λίτρα.

4. Τα καλά χαρακτηριστικά του μοτέρ. Εχει δύναμη μετά τις 2.000 σ.α.λ. και παράγει ευχάριστο ήχο. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες της υψηλής ισχύος. Σε 7,8'' έρχονται τα πρώτα 100 χλμ. Τελική 218 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 134 γρ./χλμ. Αναβαθμισμένο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.

5. Την τσιμπημένη κατανάλωση. Σε προκαλεί να παίξεις μαζί της, οπότε το ρεζερβουάρ αδειάζει πιο γρήγορα. Μέση κατανάλωση στο μεγάλο τεστ 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Η μεγαλύτερη «ζημιά» γινόταν όταν επιλέγαμε το πρόγραμμα Dynamic. Το σύστημα «Alfa DNA», είναι στάνταρ και έχει τρεις ρυθμίσεις (Dynamic, Normal, All Weather). Τροποποιεί τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, του κιβωτίου, του συστήματος διεύθυνσης και του διαφορικού e-Q2, καθώς και τη συμπεριφορά του συστήματος ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (VDC).

6. Την καλή οδική συμπεριφορά και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Το νέο πλαίσιο, οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις (μπροστά γόνατα Μακ Φέρσον, πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων) και το ακριβές ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης δημιουργούν ένα από τους πιο αξιόλογους συνδυασμούς της κατηγορίας.

Η πλούσια έκδοση Distinctive διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17'', αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, εμπρός υποβραχιόνιο με χώρο αποθήκευσης, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με 8 ηχεία κ.ά. Η τιμή καθορίσθηκε στις 23.950 ευρώ (22.990 με απόσυρση). Η γκάμα ξεκινάει από 19.600 ευρώ με απόσυρση (1.4 120 ίπποι). Χρηματοδότηση, προκαταβολή από 0%, εξόφληση έως και 72 δόσεις και επιτόκιο 4,5%.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Μια Ιταλίδα για κεφάτους οδηγούς
Daihatsu: μείωση τιμών, με τον ίδιο εξοπλισμό
Μικρές ειδήσεις