Έντυπη Έκδοση

Μέσα στο δίμηνο «καθαρίζουν» και τον ΟΣΕ

Με την κατάργηση των ζημιογόνων δρομολογίων και τη διοικητική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ θα επιχειρήσει το υπουργείο Υποδομών να αντιμετωπίσει τη χαίνουσα πληγή των ελληνικών σιδηροδρόμων, η οποία ετησίως «παράγει» ζημιές και ελλείμματα της τάξης του 1 δισ. ευρώ.

Στενοί συνεργάτες του Δημ. Ρέππα σημειώνουν πως οι αλλαγές που προωθούνται αφορούν το τρίπτυχο «διοίκηση, οικονομικά μεγέθη, νομοθετικές πρωτοβουλίες», με τον υπουργό να προβαίνει σε επίσημες ανακοινώσεις για την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ το αργότερο ώς τα τέλη Ιουνίου.

Στην πράξη, δηλαδή, ξεκινά ένα κρίσιμο δίμηνο, με το υπουργείο να κάνει την αρχή τις επόμενες 15-20 ημέρες καταθέτοντας στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Παράλληλα οι διοικήσεις των εταιρειών του ΟΣΕ και της -ελεγχόμενης απευθείας από το Δημόσιο- ΤΡΑΙΝΟΣΕ επεξεργάζονται σχέδια που θα βγάλουν τον οργανισμό από τη δεινή κατάσταση.

Βέβαια θα πρέπει να θεωρείται η κατάργηση όλων των ζημιογόνων δρομολογίων. Στην πράξη το... ψαλίδι γλιτώνει ο εμπορικά αποδοτικός άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και ο προαστιακός σιδηρόδρομος της πρωτεύουσας, ενώ για καθένα από τα υπόλοιπα δρομολόγια θα γίνει αναλυτικός κοστολογικός έλεγχος.

Επιδότηση «άγονων»

Η κυβέρνηση αναμένεται να ζητήσει από τους ενδιαφερόμενους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης να καλύψουν, εφόσον το κρίνουν αναγκαίο, το κόστος λειτουργίας των ζημιογόνων δρομολογίων, ενώ στο μέλλον ενδεχομένως να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα επιδότησης στο πρότυπο των αεροπορικών άγονων γραμμών. Στελέχη του υπουργείου τονίζουν πως δεν είναι δυνατό να συνεχιστούν δρομολόγια που εξυπηρετούν ακόμα και μονοψήφιο αριθμό επιβατών και εκτιμούν πως μέσα στο καλοκαίρι θα πάρουν τον δρόμο για τη Βουλή όλα τα απαραίτητα νομοσχέδια προκειμένου το φθινόπωρο να επιταχυνθούν οι εξελίξεις γύρω από τον ΟΣΕ. Σημειώνεται πως στην ατζέντα των αλλαγών η κυβέρνηση περιλαμβάνει την αναθεώρηση των οργανογραμμάτων, τα οποία θεωρούνται παρωχημένα, και την υποχρεωτική αποχώρηση 1.500-2.000 εργαζομένων, που αν και έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης εξακολουθούν να απασχολούνται στον ΟΣΕ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Πρόγραμμα δανεισμού
Το «ένα» χειρότερο από το «άλλο»
Αυθαίρετα
«Τακτοποίηση» αυθαιρέτων με στόχο την είσπραξη 1,4 δισ.
ΟΣΕ
Μέσα στο δίμηνο «καθαρίζουν» και τον ΟΣΕ
Αγορά καυσίμων & ηλεκτρικής ενέργειας
Βενζίνη Ολλανδίας και νέο ηλεκτροσόκ ΔΕΗ
Βολιβία
Γνώρισαν το ΔΝΤ, το γύρισαν στις εθνικοποιήσεις
Άλλες ειδήσεις
«Για δες καιρό» που κέρδισαν το επίδομα
Οι διασταυρώσεις έδειξαν κλοπή ΕΦΚ
Να λογοδοτήσουν οι τράπεζες