Έντυπη Έκδοση

ΣΑΜΑΡΑΣ: ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕ ΒΑΡΚΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ

Ανά τον κόσμο για ...καμιά επένδυση

Με την πραγματική οικονομία καθηλωμένη, την αγορά «στεγνή» και τα έσοδα σε επικίνδυνη τροχιά, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς αναζητεί στο εξωτερικό μία επιτυχία που θα φέρει την πολυπόθητη αλλαγή κλίματος, σχεδιάζοντας μέχρι τον Ιούλιο τέσσερα ταξίδια με τριπλή ατζέντα: επενδύσεις - γεωπολιτική - ενέργεια.

Καιρός για ταξίδια και χειραψίες (στη φωτογραφία με τον Αλεξέι Μίλερ της Gazprom) Καιρός για ταξίδια και χειραψίες (στη φωτογραφία με τον Αλεξέι Μίλερ της Gazprom) Πρώτος σταθμός του... «Σαμαρά εξωτερικού» είναι η Κίνα, για την οποία θα αναχωρήσει στις 14 Μαΐου, την επομένη του Eurogroup που θα συζητήσει την εκταμίευση της δόσης των 6 δισ., με στόχο να φέρει νέες επενδύσεις και να ενθαρρύνει τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Κίνα, και την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από Κίνα προς Ελλάδα.

Ασαφής ατζέντα

Ωστόσο, η ατζέντα του ταξιδιού είναι ακόμη απολύτως ασαφής, καθώς δεν έχει γίνει κάποιος συγκεκριμένος προγραμματισμός. Ενδεικτικό είναι πως παρ' όλες τις ελπίδες για επενδύσεις, εξαγωγές από και προς την Κίνα δεν έχει αποφασιστεί μέχρι στιγμής εάν εκτός από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Νότη Μηταράκη θα συνοδεύσει τον κ. Σαμαρά και αντιπροσωπεία επιχειρηματιών.

Κατά την επιστροφή του από το Πεκίνο ο πρωθυπουργός ενδέχεται να κάνει μία στάση στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, προκειμένου να εκφράσει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να υλοποιηθεί ο αγωγός ΤΑΡ, ο οποίος θα μεταφέρει αζερικό φυσικό αέριο στην ευρωπαϊκή αγορά. Η αζερική Soccar ενδιαφέρεται και για τον ΔΕΣΦΑ.

Η ημερομηνία για την υποβολή των τελικών προσφορών για ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ έχει μετατεθεί για τις 10 Μαΐου και η εξέλιξή της συνδέεται τόσο με το επόμενο ταξίδι, που σχεδιάζει ο πρωθυπουργός από Ιούνιο, στις ΗΠΑ, αλλά και με την επίσκεψη του κ. Σαμαρά στη Μόσχα. Η ημερομηνία θα οριστικοποιηθεί μετά την επίσκεψη του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ στην Αθήνα, στα τέλη Μαΐου. Η Αθήνα βρίσκεται σε λεπτό διπλωματικό πάγο, μεταξύ των αμερικανικών (και ευρωπαϊκών) πιέσεων να μην περάσει σε ρωσικά χέρια η ΔΕΠΑ και του ενδιαφέροντος της Μόσχας για την επιχείρηση.

REUTERS/Yorgos Karahalis REUTERS/Yorgos Karahalis Στο Ισραήλ το καλοκαίρι

Το πιθανότερο είναι ο πρωθυπουργός να ταξιδέψει στη Ρωσία μετά το καλοκαίρι. Για τα μέσα Ιουνίου σχεδιάζεται η επίσκεψη του κ. Σαμαρά στο Ισραήλ, με αφορμή το ελληνοϊσραηλινό διακυβερνητικό Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας, αλλά με κύριο επίκεντρο την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και το θέμα των υδρογονανθράκων. Η αποκατάσταση του άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την Αθήνα, που θορυβήθηκε από την επαναπροσέγγιση Ιερουσαλήμ-Αγκυρας, ενώ κατά την επίσκεψη στο Ισραήλ ο κ. Σαμαράς θα αναζητήσει και επενδυτές.

Με τις διεθνείς αυτές επαφές ο πρωθυπουργός ελπίζει να φέρει πίσω κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα σε οικονομικό επίπεδο. Πολλές προσδοκίες έχουν επενδυθεί κατ' αρχάς στην επίσκεψη στο Πεκίνο, τη στιγμή όμως που και ο κινεζικός δράκος μοιάζει να επηρεάζεται πλέον από τη διεθνή ύφεση, με ό,τι συνέπειες αυτό ενδεχομένως μπορεί να έχει στη δραστηριότητα εταιρειών όπως η Cosco. Κυβερνητικές πηγές πάντως υποστηρίζουν ότι υπάρχει μεγάλο κινεζικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια (της Cosco για το 100% του ΟΛΠ, αλλά και για τον ΟΛΘ), τα περιφερειακά αεροδρόμια και τη δυνατότητα επενδύσεων στον τουριστικό τομέα.

Το μέχρι στιγμής όφελος ωστόσο από τη δραστηριοποίηση της Cosco στη χώρα μας είναι συζητήσιμο, καθώς από το 2008, που η κινεζική εταιρεία κέρδισε το διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση των προβλητών 2 και 3 του ΟΛΠ, και το 2010, που άρχισε να λειτουργεί ο τερματικός σταθμός, δεν δημιουργήθηκαν οι χιλιάδες θέσεις εργασίας που προέβλεπαν οι τότε κυβερνήσεις. Το γεγονός αυτό μειώνει και τις προσδοκίες από τη συμφωνία Cosco, Hewlett-Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά εμπορευμάτων της Η.Ρ. από το λιμάνι του Πειραιά προς τις αγορές της Ευρώπης, που υπεγράφη την 1η Μαρτίου, παρουσία του κ. Σαμαρά. Από τη συμφωνία αυτή προσδοκάται πάντως η αύξηση έως και 25 εκατ. ευρώ των εσόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία όμως βαίνει προς αποκρατικοποίηση.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Κυβέρνηση
Επενδύσεις
Άλλα θέματα στην κατηγορία Πολιτική της έντυπης έκδοσης
Αγροτική πολιτική
Η Κομισιόν ζητά πίσω 123,3 εκατ. από γεωργικά κονδύλια
ΔΗΜΑΡ
Προ Μνημονίου διανοούμενοι και μετά... δια(γ)νοούμενοι
Τι κρύβει το φλερτ της ΔΗΜΑΡ με ευρω- σοσιαλιστές
Επενδύσεις
Ανά τον κόσμο για ...καμιά επένδυση
Ευρωζώνη
Διάλυση της Ευρωζώνης υποστηρίζει ο Λαφοντέν
Ευρωπαϊκή Ενωση
«Θα, θα, θα...» Μπαρόζο για την ανεργία
Μνημόνιο
Αρον άρον Μνημόνιον σ' αυτούς
ΠΑΣΟΚ
Αρχηγός για συμμαχίες
ΣΥΡΙΖΑ
Ο ΣΥΡΙΖΑ μπροστά στην... πόρτα του ευρώ
Υπουργείο Δημόσιας Τάξης
Ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε αυξήσεις στους αστυνομικούς
Άλλες ειδήσεις
Απεβίωσε ο καθηγητής Αλέξ. Κατσαντώνης