Έντυπη Έκδοση

Ωρα για διατροφικό προγραμματισμό

Καιρός να αφήσουμε πίσω μας τις διατροφικές «ατασθαλίες» του καλοκαιριού, που έχουν φορτώσει τους περισσότερους από εμάς με λίγα ή πολλά περιττά κιλά! Αν ετοιμάζεστε για δίαιτα, μην ξεχνάτε πρώτα απ' όλα το βασικό κανόνα που υποδεικνύει πως η ρήση «το γοργόν και χάριν έχει» δεν ισχύει για την απώλεια βάρους... Οι μονομερείς δίαιτες που μας παρέχουν μία μόνο ομάδα τροφών (μόνο φρούτα ή μόνο γαλακτοκομικά) ή αυστηρά υποθερμιδικά προγράμματα κάτω από 1.200 θερμίδες, που συχνά συστήνει η μία φίλη στην άλλη, πρέπει να αποφεύγονται αφού όχι μόνο είναι συχνά ανεπαρκή σε θρεπτικά συστατικά, αλλά και το αποτέλεσμα που έχουν είναι εντελώς παροδικό, με τα κιλά να επανέρχονται «δριμύτερα». Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως με τέτοιες διαδικασίες η απώλεια βάρους αντικατοπτρίζει κυρίως μυϊκό ιστό, υγρά και γλυκογόνο και όχι ιδιαίτερα ποσά λιπώδους ιστού. Μπορεί λοιπόν η γρήγορη απώλεια να αποτελεί ως ένα βαθμό ψυχολογικό ντοπάρισμα, αλλά από τη στιγμή που τα κιλά «επιστρέφουν» με μαθηματική ακρίβεια και το πρόβλημα διογκώνεται και διαιωνίζεται, ας σκεφτούμε ψυχραιμότερα και ας μην προτρέχουμε σε «γρήγορες» λύσεις... Ο ιδανικός ρυθμός απώλειας βάρους είναι ½ με 1 κιλό εβδομαδιαίως, και μιλάμε βέβαια για έναν κανόνα με εξαιρέσεις, αφού ένας παχύσαρκος με δείκτη μάζας σώματος 40, είναι λογικό στην έναρξη του προγράμματος για απώλεια βάρους να ξεπεράσει αυτό το ρυθμό κατά πολύ... Καλή επιτυχία!

Πλήρες θέμα...