Έντυπη Έκδοση

Μια απάντηση στον Μ. Αχαλινωτόπουλο

Αφήνουμε κατά μέρος την περιδιαγραμμάτου διάλεξη περί τέχνης και κριτικής του κ. Αχαλινωτόπουλου, προς χάριν συντομίας. Αφού, λοιπόν, έχω το δικαίωμα κριτικής, αφού ο κλαρινοπαίχτης και συνθέτης δεν έχει κανένα πρόβλημα που το έργο του δεν μου άρεσε κι αφού με εκτιμά, έστω και ως μουσικολαογράφο, τότε προς τι η διαμαρτυρία;

Γιατί χαλάμε το μελάνι μας και το χαρτί (τα δέντρα της γης); Μα για το τετριμμένο: «ύφος και ήθος» που μάθαμε πια όλοι, έμαθε κι ο κ. Αχαλινωτόπουλος, να τα κολλάμε μαζί λόγω ομοιοκαταληξίας, λες και είναι το ίδιο ή παρόμοιο πράγμα.

Και όσον αφορά το ύφος, είναι αυτό κι όχι άλλο. Είναι κάτι σαν το δικό σας στιλ παιξίματος, που δεν το αλλάζετε ανάλογα με τα γούστα του καθενός πελάτη σας. Οπως δηλαδή το παίξιμό σας είναι τάχα λίγο ανατολίτικο, τάχα λίγο γλυκερό, σαν μπακλαβάς, κι ακόμη «γλυφτό», ρόμικο, τουριστικό, σαν Ινδή μπαγιαντέρα του μπολιγουντιανού κιτς, έτσι και το δικό μου ύφος είναι αυτό που είναι.

Δεν προλάβατε να κατεβάσετε το θέσφατο πως η ευγένεια και η νηφαλιότητα είναι άθλημα Τέχνης κι αμέσως το τσαλαπατήσατε διαπράττοντας φάουλ στο άθλημα και... «καλαμπορτζιά» (κακοτεχνία) στην Τέχνη με τη μοχθηρή σας παρατήρηση, διά της οποίας μου αμφισβητείτε την ιδιότητα του μουσικού! Ποιος; Εσείς σε μένα! Χωρίς να ντρέπεστε, νεοφώτιστε στη μουσική, που πολλοί μάς γνωρίζουν αμφοτέρους και πολλοί θα σας πουν κατά πρόσωπον όσα εγώ κωλύομαι, αφού δεν επιθυμώ αφενός να περιαυτολογώ, αφετέρου να βωμολοχώ.

Για να σας μιλήσω ευθέως και μετά παρρησίας, η κριτική μου στο δίσκο σας ήταν πολύ ευγενική. Αθλημα ευγενείας και γενναιοδωρίας, που το χρωστάτε στο γεγονός ότι σας γνωρίζω προσωπικά και σας βοήθησα στα πρώτα σας βήματα κάνοντάς σας την τιμή να σας καλέσω να δείξετε τα επί του κλαρίνου πρωτόλεια κατορθώματά σας στο Τρίτο Πρόγραμμα.

Φαίνεται, όμως, ότι ούτε την ευγένεια ούτε τη γενναιοδωρία αντιληφθήκατε, ή αξίζατε. Διότι αντί να με ευχαριστείτε, που δεν αγνόησα το έργο σας, το μόνο που σας φάνηκε σωστό και δίκαιο να κάνετε ήταν να καυτηριάσετε το ύφος μου, να με πείτε αγενή, να με μειώσετε γενικώς ως μουσικό. Ξέρετε τι πιστεύω; Πως αν είχατε την εξουσία, όχι δικαίωμα κριτικής δεν θα μου δίνατε, αλλά θα μου κόβατε και τη γλώσσα. Φαίνεται ότι πάθατε αυτό που παθαίνουν πολλοί καλλιτέχνες και ψευτοκαλλιτέχνες ελαφρών βαρών όταν γνωρίσουν επιτυχίες, ψευτοεπιτυχίες, χειροκροτήματα και κολακείες: πάθατε έπαρση, αυτοθαυμασμό, οίηση και υπεροψία. Σας έπιασε ένα κόρδωμα σαν του διάνου που φουσκώνει με υπερηφάνεια, ο βλαξ, ακόμα κι όταν βρίσκεται σε αιχμαλωσία στο κλουβί του ζωολογικού κήπου. Φαίνεται πως δεν τα αντέξατε όλα μαζί: συνεργασίες με φίρμες, συμμετοχές σε δίσκους, προσωπική δισκογραφία δύο ολόκληρων cd και κυρίως αυτό το «διδάσκων του παραδοσιακού κλαρίνου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας».

Θα σας το πω με ευγένεια και νηφαλιότητα (όπως ακριβώς δηλαδή με... διδάσκετε να κάνω για να δείτε πως ούτε το ύφος σάς φταίει αλλά το περιεχόμενο): μπορεί να είστε δεξιοτέχνης του κλαρίνου και ταλαντούχος σε διάφορα πράγματα. Ενα πράγμα όμως δεν είστε κατ' εμέ: Παραδοσιακό κλαρίνο. Και δεν σεμνύνεσθε να το... διδάσκετε κιόλας σε περιδεείς νεαρούς φοιτητές των οποίων τα ώτα γεμίζετε με διάφορα ινδοπρεπή και ρόμικα συμφύρματα λαμβάνοντας γι' αυτό και αμοιβή από το δημόσιο ταμείο, δηλαδή κι από μένα.

Είδατε που δεν σας φταίει ούτε και το ύφος;

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Σχετικά θέματα: Μουσική
Μουσικές στο «Ωνάσειο» των Τεχνών
Ο κόσμος έχει πάντα τον τελευταίο λόγο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχαιολογία
Ο Homo erectus έπλευσε στην Κρήτη
Βυζαντινό Μουσείο
Οι μετατάξεις θ' ανοίξουν το Βυζαντινό Θεσσαλονίκης;
Ελληνικός κινηματογραφικός χώρος
Μετά τον κινηματογραφικό νόμο, ξαναρχίζουν τα δύσκολα
Θέατρο
Το θέατρο είναι το καλύτερο φάρμακο
Κινηματογράφος
Πέθανε ο Βρετανός ηθοποιός Πιτ Ποσλγουέιτ
Μουσική
Μουσικές στο «Ωνάσειο» των Τεχνών
Μια απάντηση στον Μ. Αχαλινωτόπουλο
Ο κόσμος έχει πάντα τον τελευταίο λόγο
Τηλεόραση
Πολυνομοσχέδιο για ΜΜΕ, επιχειρησιακό για ΕΡΤ
Ενα «φιλαράκι», πολλά σκάνδαλα