Έντυπη Έκδοση

Υπουργείο: πάρτι προσλήψεων στο μετρό

Στην αντεπίθεση περνά το υπουργείο Υποδομών, το οποίο χθες επανέφερε στο προσκήνιο το πόρισμα των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης του περασμένου Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το οποίο η αύξηση του προσωπικού αλλά και της μισθοδοσίας το 2009 έφερε το μετρό στις ελλειματικές ΔΕΚΟ.

Στην εταιρεία λειτουργίας του μετρό, την ΑΜΕΛ, το 2004 απασχολούνταν 1.139 εργαζόμενοι και τον Οκτώβριο του 2009 είχαν φτάσει στα 1.688, με αποτέλεσμα το κόστος μισθοδοσίας που για χρόνια διαμορφωνόταν γύρω στο 50% να εκτοξευθεί στο 74%. Από τα 549 άτομα που προστέθηκαν στο προσωπικό, το 50% προσλήφθηκαν το 2009 και μάλιστα τα 210 από τις 12 Αυγούστου ώς τις 4 Σεπτεμβρίου. Οι συμβάσεις των τελευταίων θεωρήθηκαν παράνομες, με βάση το πόρισμα, και δεν ανανεώθηκαν μετά τη λήξη τους. Με αυτό το δεδομένο το υπουργείο αντικρούει δηλώσεις συνδικαλιστών του μετρό και υποστηρίζει ότι «δεν έγιναν απολύσεις».

Στο πόρισμα σημειώνεται επίσης ότι ήταν κανόνας να μη γίνονται προκηρύξεις για την πρόσληψη προσωπικού, στο 20% των περιπτώσεων δεν είχαν κατατεθεί ούτε τυπικά βιογραφικά και σε αρκετές περιπτώσεις οι επιτροπές κρίσης είχαν διατυπώσει αρνητική εισήγηση αλλά οι προσλήψεις προχώρησαν. Μάλιστα για τα 326 άτομα που προσλήφθηκαν το 2009 αναφέρεται ότι οι 35 κατάγονται από τους νομούς Λάρισας και Ροδόπης, περιοχές από τις οποίες προέρχονταν οι συναρμόδιοι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών, ενώ 40 βιογραφικά είχαν σταλεί από φαξ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ. Διατυπώνονται σοβαρά ερωτήματα για τα τυπικά προσόντα των προσληφθέντων, αναφέρονται ενδεικτικά οι περιπτώσεις μουσικών, ντίλερ καζίνου και εργαζομένου σε ινστιτούτο αισθητικής.

Δεν έγιναν προσλήψεις ειδικευμένου προσωπικού, με αποτέλεσμα η ΑΜΕΛ να διαθέσει το 2009 11 εκατ. ευρώ για εξωτερικούς συνεργάτες. Από αυτά τα 175.000 ευρώ δόθηκαν σε δικηγόρους, παρά το γεγονός ότι η εταρεία διέθετε επτά, πέντε επιπλέον από τους προβλεπόμενους. Είναι ενδεικτικό ότι στο τμήμα δημόσιων σχέσεων οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν κατά 100% και έφτασαν τα 20 άτομα.

Το υπουργείο, πάντως, δεν αναφέρεται στις επιπτώσεις που είχε στο μετρό η καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου στα μέσα του 2009. Ως τότε στα λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζε 0,60 ευρώ και στο μετρό 0,80. Η αύξησή του στο ένα ευρώ έφερε μείωση των εσόδων, όπως φαίνεται αναλυτικά στον πίνακα, αφού με πολιτική απόφαση η κατανομή των εσόδων έγινε με τρόπο που ευνοούσε τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Σχετικά θέματα: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στάση στην Ευελπίδων
Βλέπουν μετρό το 2015, επιμένουν στα δύο αμαξοστάσια
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Ανοιγμα κλειστών επαγγελμάτων
Τελεσίγραφο φαρμακοποιών
Συνέντευξη: Αχ. Μητσός
«Εχει ένα δισ. ευρώ στο συρτάρι»
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στάση στην Ευελπίδων
Υπουργείο: πάρτι προσλήψεων στο μετρό
Βλέπουν μετρό το 2015, επιμένουν στα δύο αμαξοστάσια
Διόδια
Νέες αυξήσεις στα διόδια: σε λίγο θα μας παίρνουν και το πορτοφόλι
Φράχτης στον Εβρο
Κρυφτούλι πίσω από τον φράχτη
Η Κομισιόν «βλέπει» πέρα από τα τείχη
Δραματική έκκληση για πολιτικό άσυλο από 120 μετανάστες
Δικαιοσύνη
900% πάνω το κόστος μήνυσης
Ενας μήνας αναστολή
Αρ. Πάγος: Αφήστε τους ληστές τραπεζών στην ησυχία τους!
Θεσσαλονίκη
Κάθε μέρα προστίθενται 700 τόνοι σκουπίδια
Δημόσιο
Προσλήψεις: το μαρτύριο της σταγόνας
Ναυτιλία
Νοσηλεύεται στις Βερμούδες ο υποπλοίαρχος
Η γριά «Πηνελόπη» αντικαθιστά τον γέρο «Θεόφιλο»