Έντυπη Έκδοση

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ: ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

22 χρόνια για 10,2 χλμ. δρόμου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση, ύψους 39,8 εκατ. ευρώ, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την ανακατασκευή του τμήματος Παραδείσια-Τσακώνα, του κεντρικού άξονα Πελοποννήσου, το οποίο εγκαινιάστηκε πριν από περίπου ένα μήνα και δόθηκε στην κυκλοφορία ημιτελές, με μικρές παρακάμψεις.

Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα κατασκευάστηκε δύο φορές ως δημόσιο και λειτουργεί ως ιδιωτικό έργο από την κοινοπραξία «Μωρέας» Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα κατασκευάστηκε δύο φορές ως δημόσιο και λειτουργεί ως ιδιωτικό έργο από την κοινοπραξία «Μωρέας» Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα, μήκους 10,2 χιλιομέτρων, έχει ιστορία συνολικής διάρκειας είκοσι και πλέον ετών. Κατασκευάστηκε όχι μία αλλά δύο φορές με δημόσιο και κοινοτικό χρήμα, για να ενταχθεί τελικά στην εκμετάλλευση της ιδιωτικής κοινοπραξίας «Μωρέας Α.Ε.», συμφερόντων του ομίλου Μπόμπολα, που έχει αναλάβει με σύμβαση παραχώρησης τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας.

Εκτός λειτουργίας

Η πρώτη κατασκευή του έργου έγινε το διάστημα 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ήταν όμως εκτός λειτουργίας από το 2003, λόγω εκτεταμένης κατολίσθησης.

Το Δημόσιο, χωρίς να προκύψουν ευθύνες και οικονομικές συνέπειες για εργολαβικές κατοτεχνίες, ανέλαβε την ευθύνη ανακατασκευής του έργου. Η συνολική δαπάνη της ανακατασκευής ανήλθε στα 137,4 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 39,7 εκατ. ευρώ καλύφθηκαν από την Ε.Ε., που ενέκρινε το σχετικό κονδύλι την περασμένη Παρασκευή, ενώ τα υπόλοιπα 97,6 εκατ. ευρώ από εγχώριους δημόσιους πόρους.

Η συνολική διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα διαρκεί πλέον με Ι.Χ. αυτοκίνητο 2 ώρες, αλλά στοιχίζει σε διόδια 11,4 ευρώ ανά σκέλος διαδρομής. Δηλάδή 22,8 ευρώ για ταξίδι μετ' επιστροφής. Στο επίμαχο τμήμα του οδικού άξονα Τρίπολης-Καλαμάτας απομένει ανολοκλήρωτο ένα μικρό αλλά σημαντικό κομμάτι, μόλις 700 μέτρων, το οποίο λειτουργεί ως παράκαμψη. Σε αυτό το σημείο πρόκειται να κατασκευαστεί μεταλλική γέφυρα μήκους 390 μέτρων, η οποία, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Υποδομών, θα ολοκληρωθεί και θα δοθεί στην κυκλοφορία το φθινόπωρο του 2013.

Ηταν απαραίτητη

Σχολιάζοντας την απόφαση, ο επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Γιοχάνες Χαν, δήλωσε: «Η ανακατασκευή ήταν απαραίτητη. Χαίρομαι που η επένδυση πήρε το πράσινο φως. Με την ανακατασκευή του τμήματος αυτού θα βελτιωθεί περαιτέρω η προσπελασιμότητα στην Πελοπόννησο, γεγονός που θα ωφελήσει άμεσα όλους τους οδηγούς.

»Το έργο αυτό συμπληρώνει το προηγούμενο επιτυχημένο μας έργο, εκείνο της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας». Πηγή της επένδυσης είναι το συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Κοινοτικά κονδύλια & επιδοτήσεις
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ιδιωτική ασφάλιση
Στη μέγκενη 1,7εκατ. ανασφάλιστα Ι.Χ.
Καύσιμα
Αργησαν αλλά υπέγραψαν για έλεγχο της βενζίνης
Διαχείριση απορριμμάτων
Νέα «καμπάνα» για τις παράνομες χωματερές
Νέο καπέλο 50 ευρώ έως 100 ευρώ ετησίως για τα σκουπίδια
Αντικίνητρο για να σταματήσει η σημερινή κατάσταση
Γεωργία
Κερδισμένοι, κτηνοτρόφοι και νέοι παραγωγοί
Διεθνείς αγορές και Χρηματιστήρια
Οι βιομηχανικοί δείκτες σνομπάρουν τις περικοπές
Οδικό δίκτυο
22 χρόνια για 10,2 χλμ. δρόμου
ΟΑΣΑ
Τα υπουργεία κλείνουν την «τρύπα» με ΟΑΣΑ
ΔΕΗ
Με απεργία απειλεί η ΓΕΝΟΠ αν δεν υπογραφεί το νέο έργο της Πτολεμαΐδας
Δικαιοσύνη
Αναστολή διώξεων για παλιά χρέη, οφειλές
Ανεργία
Η Ευρώπη στην... ανεργία της
Τράπεζες
Η συμμετοχή ιδιωτών στις αυξήσεις κεφαλαίου αγχώνει τους τραπεζίτες
ΟΣΕ
Το 2015 έτοιμο το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο