Έντυπη Έκδοση

Ρελάνς με Μακεδονικές Αερογραμμές

ΣΕ ΡΟΛΟ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΑ, Η OLYMPIC AIR ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΘΥΓΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ εθνικού αερομεταφορέα επιχειρεί να προσδώσει στην Olympic Air (τη νέα Ολυμπιακή) η Marfin Investment Group (MIG), σε μια προσπάθεια να ανακτήσει άμεσα τα σκήπτρα στην ελληνική αγορά αερομεταφορών.

Η δημιουργία θυγατρικής, με το όνομα «Μακεδονικές Αερογραμμές» και έδρα τη Θεσσαλονίκη, διεγείρει τα ανακλαστικά του κοινού της Βόρειας Ελλάδας ώστε να επωφεληθεί η MIG από την κρυμμένη αναπτυξιακή δυναμική της Μακεδονίας και της Θράκης.

Οι πρώτες «κόντρες» Olympic Air και Aegean Airlines αναμένονται στο τέλος του χρόνου, με αφορμή τους τρεις διαγωνισμούς της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίοι θα επαναπροκηρυχθούν αμέσως μετά τις εκλογές και αφορούν τα 24 επιδοτούμενα δρομολόγια των άγονων γραμμών, τις πτήσεις προς χώρες εκτός Ε.Ε. που διέπονται από διακρατικές συμφωνίες αλλά και την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε 34 περιφερειακά αεροδρόμια. Η πραγματική «αερομαχία» των δύο εταιρειών, ωστόσο, αναμένεται την ερχόμενη άνοιξη. Τότε η MIG θα τοποθετήσει στην σκακιέρα της ελληνικής αγοράς, εκτός της Olympic Air, ένα δεύτερο πιόνι από το οποίο περιμένει πολλά: τις Μακεδονικές Αερογραμμές.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της MIG, οι Μακεδονικές Αερογραμμές θα είναι μια ποιοτική εταιρεία χαμηλού κόστους και θα αρχίσει δρομολόγια την ερχόμενη άνοιξη με 3-5 αεροπλάνα, όμοια με τα Airbus της Olympic Air. Αρχικά η εταιρεία θα πετά από Θεσσαλονίκη προς προορισμούς της Γερμανίας, αξιοποιώντας τις χρονοθυρίδες δρομολογίων (slots) που κατέχει η Olympic Air αλλά δεν χρησιμοποιεί.

Η Macedonian Airlines θα επιχειρήσει να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο των ελλήνων ομογενών που ζουν στη Γερμανία και να γίνει το κύριο κανάλι εισόδου ξένων τουριστών προς τη Β. Ελλάδα, ενώ πιθανή είναι και η είσοδος στην ρωσική αγορά.

Τουριστικοί επιχειρηματίες θεωρούν κίνηση-ματ τη δημιουργία μιας ισχυρής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους. Εξηγούν ότι μια τέτοια εταιρεία μπορεί να εξασφαλίσει άμεσα σημαντικά έσοδα.

Μικρότερη σε μέγεθος

Ο όμιλος της νέας Ολυμπιακής θα αποτελείται από τέσσερις εταιρείες. Δύο αεροπορικές, την Olympic Air και τη θυγατρική της εταιρεία χαμηλού κόστους Μακεδονικές Αερογραμμές, την Olympic Handling (επίγεια εξυπηρέτηση) και την Olympic Engineering (τεχνική βάση). Η Olympic Handling λειτουργεί ήδη από τον Ιούλιο, ενώ η συγκρότηση της τεχνικής βάσης δεν έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό της. Η τελευταία έχει πλέον τη δυνατότητα να πραγματοποιεί την ελαφρά συντήρηση των αεροπλάνων, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η οργάνωση του τμήματος βαριάς συντήρησης.

Από το τμήμα αυτό η MIG αναμένει σημαντικά έσοδα κατόπιν συμφωνιών με ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Η Olympic Air θα έχει αρχικά πολύ μικρότερο μέγεθος από την παλιά Ολυμπιακή, αλλά και την ανταγωνίστριά της Aegean. Εχει αποκτήσει ήδη 24 αεροπλάνα, από τα οποία ήταν διαθέσιμα τα 21 κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας της νέας εταιρείας, την 1η Οκτωβρίου. Μέχρι την 1η Νοεμβρίου, ο στόλος της θα έχει αυξηθεί στα 25 αεροπλάνα και θα φτάσει τα 32 τον άνοιξη του 2010.

Θεωρητικά, Olympic Air και Aegean θα είναι «ισοϋψείς» την άνοιξη, αφού και οι δύο θα διαθέτουν 32 αεροπλάνα. Ομως, η Aegean υπερτερεί σε διαθέσιμες θέσεις, καθώς έχει περισσότερα τζετ αεροπλάνα.

Με τη δημιουργία των Μακεδονικών Αερογραμμών, πάντως, τα διαθέσιμα αεροπλάνα θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο και ίσως ξεπεράσουν τα αντίστοιχα της Aegean.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Olympic Air
Marfin
Aegean Airlines
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
ΠΑΣΟΚ
Το βάρος στις κρατικές τράπεζες
Αγορές
Να βγει κανείς ή να μην βγει, ιδού η απορία
Οι αναλυτές της Citi
Η αβεβαιότητα επιστρέφει στους δείκτες
Πιστωτική συρρίκνωση
Ελπιδοφόρα deals «ψήθηκαν» στο Λονδίνο
Ετοιμάζουν την επόμενη φούσκα
Χρηματιστήριο Αθηνών
Φθινοπωρινό ράλι θέλουν οι αναλυτές
Γρίφος ο Οκτώβριος
Ο πονοκέφαλος του νέου πρωθυπουργού
Ζητείται... ζεστό χρήμα μέχρι το τέλος του χρόνου
Εκθεση της Κομισιόν
Κομισιόν: Οι κυβερνητικές επιλογές όξυναν την κρίση
Προβλέψεις ΙΟΒΕ
Μαύρο φθινόπωρο για τη βιομηχανία
Ευρωπαϊκή Ένωση
Συμμαχία στην Ε.Ε. για ελαστικότερα κριτήρια
Δημόσιο χρέος
Ακριβότερος ο δανεισμός για το ελληνικό Δημόσιο
Ασφαλιστικά Ταμεία
Κουβάρι χρεών πνίγει τα ταμεία
Λουκέτο ΑΣΠΙΣ
Τι πρέπει να προσέξουν όσοι έχουν συμβόλαια ζωής στην Ασπίς Πρόνοια
Ζητούνται στρατηγικοί επενδυτές στον «όμιλο»
Οφειλές 32 εκατ. ευρώ στην Aspis Holdings
Κυπριακό ενδιαφέρον για την Commercial Value
Olympic Air
Ρελάνς με Μακεδονικές Αερογραμμές
Επιχειρήσεις
Μέτωπα από το χθες
Νέο σαφάρι για τις υπερτιμολογήσεις
Μένουν εδώ μόνο τα... γραφεία
Παραδοσιακά πράσινο επιχειρείν
Προσωρινά σημεία πώλησης με αβάντες
Στη Βουλγαρία
Διεθνή
Το στοίχημα της κεντροαριστεράς στην Ιαπωνία
Ευρωπαϊκός εμφύλιος για τα σκληρά μέτρα
Εργασία-λάστιχο η «απάντηση» στην ανεργία