Έντυπη Έκδοση

«Πάκμαν» καταβροχθίζει τα σύγχρονα ζευγάρια

Γιώργος Παλούμπης. Αυτομάτως στο μυαλό μας έρχεται το «Πέναλτυ», το πρώτο θεατρικό του έργο, που έγινε απρόσμενα, όχι αποκλειστικά για τους φανατικούς ποδοσφαιρόφιλους, θεατρικό hit το 2005. Κατέγραφε τα χούγια των «γαύρων» και των «βάζελων».

Τα δύο ζευγάρια του «Πάκμαν» που θα «διαλύονται» μπροστά στα μάτια μας: Μάνος Κανναβός, Εκάβη Ντούμα, Θάνος Αλεξίου και Ειρήνη Μαργαρίτη Τα δύο ζευγάρια του «Πάκμαν» που θα «διαλύονται» μπροστά στα μάτια μας: Μάνος Κανναβός, Εκάβη Ντούμα, Θάνος Αλεξίου και Ειρήνη Μαργαρίτη «Καπάκι» μετά το «Πέναλτυ» ο Παλούμπης έγραψε το «Επείγον», που έβριθε κι αυτό από οικείες ελληνικές «παθογένειες», ζεϊμπέκικα και τσιφτετέλια σε μια επαρχιακή ταβέρνα. Φέτος έγραψε το «Νο 44», έργο για τις ελληνικές φυλακές με ήρωα έναν Ελληνα έμπορο ναρκωτικών και αυτές τις ημέρες, μέσα στις πρόβες, ολοκληρώνει το «Πάκμαν», μια ρεαλιστική θεατρική ανατομία της γενιάς των 30άρηδων Αθηναίων, που θα ανεβεί σε δική του σκηνοθεσία στις 20 Ιανουαρίου στο Θέατρο «Χώρα». Τα δύο ζευγάρια του έργου του υποδύονται οι Εκάβη Ντούμα, Μάνος Κανναβός, Θάνος Αλεξίου και Ειρήνη Μαργαρίτη.

Κι εδώ ο Παλούμπης πατά γερά πάνω στον ρεαλισμό, αντλώντας υλικό απ' την πραγματικότητα που τον περικυκλώνει. «Πρόκειται για μια θεατρική ενότητα που αφορά αυτό που ζω σαν ένα on going project».

Θα δούμε στη σκηνή τους εαυτούς μας, με άλλα λόγια; «Απόλυτα. Η γενιά των 30 και κάτι θα δει τη ζωή της, τις συνήθειες και τα προβλήματά της. Είναι η γενιά που ακόμα ψάχνεται. Αναζητά μια ταυτότητα και κάποιες αξίες για να πιαστεί».

Χωρίς να μεγαλοπιάνεται ο Παλούμπης θεωρεί ότι και με το συγκεκριμένο έργο καλύπτει ένα εγχώριο «κενό»: «Λείπει από το ελληνικό θέατρο ο καθαρός ρεαλισμός, η αποτύπωση της πραγματικότητας, το "εδώ και τώρα". Δεν βλέπεις σε θεατρικά κείμενα την Ελλάδα τού σήμερα. Οι συνομήλικοί μου κινούνται προς την κατεύθυνση του ποιητικού θεάτρου που κάνει ο Μαρμαρινός. Ποιοι κάνουνε φέτος ρεαλισμό; Μόνον ο Ρέππας κι ο Παπαθανασίου».

Θεωρεί ότι ο ρεαλισμός όταν είναι καλός «τριπάρει» τον θεατή. «Αλλά κι εμένα μου "πηγαίνει". Μέσα από την οπτική του μπορείς να αποτυπώσεις τον ρυθμό της ζωής που τρέχει». Αυτό ακριβώς συμβαίνει στον «Πάκμαν», έργο που μάς «τρυπώνει» στα άδυτα τριών αθηναϊκών μεσοαστικών διαμερισμάτων στην ίδια πολυκατοικία. Στο πρώτο ζει ένα ζευγάρι και στα υπόλοιπα δύο εργένηδες, που τελικά από μια σύμπτωση έρχονται κοντά. Αλλά και πάλι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο ενδεχομένως φαίνονται.

«Το "Πάκμαν" είναι ένα έργο για τις σχέσεις», εξηγεί ο συγγραφέας του. «Ηθελα να φανεί ότι η πραγματικότητα του καθένα είναι εντελώς διαφορετική από του διπλανού του. Ως εκ τούτου οι πραγματικότητες όλων μας διαρκώς συγκρούονται με των υπόλοιπων. Είναι αναπόφευκτο».

Το βασικό ζευγάρι μοιάζει να είναι ευτυχισμένο. «Εχει ανανεωτικές ιδέες», λέει ο Παλούμπης. «Και ο άνδρας και η γυναίκα θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους με τον δικό τους τρόπο και όχι όπως τη ζήσαν οι γονείς του». Φυσικά, δεν είναι παντρεμένοι. «Δεν χρειάζεται να παντρευτούν». Η «ρωγμή» προκύπτει απ' την πλευρά του άνδρα. «Εχει βολευτεί από τη σχέση. Το μόνο που τον απασχολεί είναι η επαγγελματική του άνοδος». Τη συμβία του; «Ουσιαστικά αυτό που θέλει είναι να κάνουν οικογένεια, δηλαδή παιδιά». Η μοναχική αδελφή της, η εργένισσα της ιστορίας, έχει πάρει την απόφασή της: μοναδικό μοντέλο διαβίωσης θεωρεί τη μοναξιά. Είναι «αλλεργική» στις σχέσεις.

Κάποιοι έχουνε άλλη γνώμη, θέλουν σώνει και καλά και «με κάποια ελαφρότητα» να τη δουν ζευγαρωμένη. Σχεδόν τα καταφέρνουν, αν και θα οδηγηθούν σε ακραίες καταστάσεις. «Θα δείτε, δηλαδή, δύο μοντέρνα ζευγάρια να διαλύονται μπροστά στα μάτια σας», αποκαλύπτει ο Παλούμπης.

Αποκαλύπτει μόνο το πλαίσιο. Κρύβει τα ακριβή γεγονότα, με τα οποία θα οδηγείται η δράση στην τελική της έξοδο. Οχι από συγγραφική μυστικοπάθεια. Απλώς, ολοκληρώνει ακόμα την ιστορία μαζί με τους ηθοποιούς στις πρόβες. Είναι η μέθοδος που ακολούθησε από το πρώτο του έργο «Είναι πιο γόνιμο να αλιεύω το "απόσταγμα" των αυτοσχεδιασμών απ' το να κάθομαι σε ένα γραφείο και να γράφω», καταλήγει. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μπαλέτο
Γκαλά μπαλέτου με πραγματικά αστέρια
Δύο βιβλία από την «Αγρα»
Ο Νίκος Μπελογιάννης ως ιστορικός λογοτεχνίας
Θέατρο
«Πάκμαν» καταβροχθίζει τα σύγχρονα ζευγάρια
Από το «Κύτταρο» μέχρι σήμερα
Χαιρετισμός στον Διονύση Σαββόπουλο
Αναδρομική Ν. Στεφάνου
Ζωγραφική σημαίνει να ονειρεύεσαι με μάτια ανοιχτά
"Εφυγαν"
Εφυγε ο Γιώργος Καμπανέλλης
Ο «Ιχνευτής» των ελληνικών εκδόσεων
Άλλες ειδήσεις
Φεστιβάλ σεξουαλικής ρουλέτας