Ελευθεροτυπία - 05/03/2010
Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010
Ολο πιο «αλμυρή» η ακτοπλοΐα
«Βαπορίσιο» θα πληρώνουν πλέον, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, οι επιβάτες το καφεδάκι, αλλά και τα υπόλοιπα προσφερόμενα είδη στα μπαρ των ποσταλιών της ακτοπλοΐας, ενώ λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης του «μαύρου χρυσού», ακριβότερα θα πληρώνουν και τα εισιτήρια, αφού ήδη οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών ετοιμάζονται να προχωρήσουν «σιωπηρώς» στην αύξηση του ναυλολογίου των πλοίων τους, που είναι δρομολογημένα στις κύριες δρομολογιακές γραμμές του Αιγαίου.
Και ενώ οι συσκέψεις των οικονομικών στελεχών των ακτοπλοϊκών εταιρειών ψάχνουν τρόπους ώστε η όποια αύξηση του ναυλολογίου να μην έχει ακόμη περισσότερες αρνητικές επιπτώσεις στην κίνηση των πλοίων τους, κάποια άλλα ανώτατα στελέχη ερευνούν την αγορά, προκειμένου να προχωρήσουν σε ναυλώσεις πλοίων τους στο εξωτερικό, αλλά και να πωλήσουν εφόσον εξασφαλίσουν συμφέρουσες τιμές.
Ηδη η Hellenic SeaWays πούλησε σε ακτοπλοϊκή εταιρεία μαροκινών συμφερόντων, αντί του ποσού των 23.000.000 ευρώ, τα ταχύπλοα Hingspeed 2 και 3, τα οποία όμως θα αντικαταστήσει και μάλιστα σύντομα με παρόμοια πλοία, ενώ στην πώληση του Superfast V προχώρησε και η Attica Group, ενώ την ίδια στιγμή ψάχνει αγοραστή και για το πλοίο της Blue Star Orizon, το οποίο όμως, αν δεν πωληθεί η εταιρεία, προσανατολίζεται στην αποδρομολόγησή του από την Αδριατική και τη δρομολόγηση του στα Χανιά, όπου ήδη έχει δρομολογημένα πλοία της η ΑΝΕΚ.
Η δρομολογιακή «κόντρα» μεταξύ της Attica Group και της ΑΝΕΚ -ελέγχεται από τον Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη- διαφάνηκε όταν πριν από λίγες ημέρες η HSW, αφεντικό της οποίας είναι ο πρόεδρος της χανιώτικης εταιρείας, ανακοίνωσε τη δρομολόγηση του πλοίου της Hellenic Voyager στα Δωδεκάνησα, που όμως είναι «κάστρο» της θυγατρικής της Attica, Blue Star Ferries, που έχει δρομολογημένα 3 τουλάχιστον πλοία της.
Να επισημανθεί δε ότι οι τρεις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες ΑΝΕΚ, ΜΙΝΟΑΝ LINES και ATTICA, λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης στην τιμή του «μαύρου χρυσού», επέβαλαν επίναυλο έως και 60 ευρώ στα φορτηγά που διακινούνται με τα πλοία τους στην Αδριατική.
Τέλος, να τονιστεί ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των τραπεζών, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν δανειστεί πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.