Έντυπη Έκδοση

«Πάγος» στις εισαγωγές αυτοκινήτου

Κατακόρυφα μειώθηκε η αγοραστική κίνηση στο χώρο του αυτοκινήτου μετά την ανακοίνωση των νέων εισπρακτικών μέτρων.

Στις περισσότερες εκθέσεις οι υπάλληλοι αρκέστηκαν στην παροχή πληροφοριών για τις διακυμάνσεις των τιμών μετά την επιβολή της νέας φορολογίας. Μεγαλύτερη παγωμάρα υπήρχε στις εκθέσεις των πολυτελών αυτοκινήτων. Τα μοντέλα με τελική τιμή πώλησης άνω των 35.000 ευρώ θα υποστούν μεγάλη αύξηση της φορολογίας, οπότε αναμένεται να περιοριστεί σημαντικά ο όγκος των πωλήσεων.

Οι εισαγωγείς είχαν συνεχείς επικοινωνίες με τα εργοστάσια και αναζητούσαν λύσεις για να ξεπεράσουν τους σκοπέλους της νέας φορολογικής επιδρομής. Τα σενάρια για περικοπή εξόδων και απολύσεις είναι πάλι στο προσκήνιο.

Ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι η επιβολή φορολογίας στα μεσαία και μεγαλύτερα αυτοκίνητα έρχεται σε αντίθεση με την επιδίωξη για αύξηση των φορολογικών εσόδων, αφού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναλογικά μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων και άρα τελικά σε απώλεια δημοσιονομικών εσόδων.

Επίσης γίνεται αναφορά για τη συνεχή αύξηση της φορολογίας με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να συνεισφέρει σχεδόν 9% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην Ε.Ε.

Ο «πήχυς» των 17.000 ευρώ στην εργοστασιακή αξία, αναφέρεται στην ανακοίνωση, για την επιβολή του φόρου σε καμιά περίπτωση δεν διαχωρίζει τα «πολυτελή» αυτοκίνητα, αφού υφίστανται πολλές περιπτώσεις τέτοιων αυτοκινήτων, λιανικής αξίας περίπου 30.000 ευρώ, που καλύπτουν συνήθεις ιδιωτικές ανάγκες (π.χ. αυξημένοι χώροι για τη μετακίνηση οικογενειών, αυτοκίνητα ικανά για υπεραστική μετακίνηση κ.ά.).

Η επιβολή φορολογίας 30% στα αυτοκίνητα μεγάλης αξίας δεν είναι η πρώτη που εφαρμόζεται σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, αλλά έρχεται να προστεθεί στη φορολογία 50% του τέλους ταξινόμησης και στη φορολογία 21% ΦΠΑ.

Οι εισαγωγείς φοβούνται συρρίκνωσης της αγοράς, που απασχολεί πανελλαδικά περισσότερους από 30.000 εργαζομένους, και ζητάνε την επαναξιολόγηση των μέτρων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Σχετικά θέματα: Οικονομικά μέτρα
Ρεν: Φυσικά και στον ιδιωτικό τομέα το ψαλίδι
ΠΑΜΕ, στον αέρα της ΕΤ-3
Κατέλαβαν τη νομαρχία
ΒΕΘ: Αναγκαία, αλλά...
ΑμεΑ: Οδηγούμαστε στην επαιτεία
Επιδείνωση πριν καν ληφθούν μέτρα
Λαγκάρντ: Δεν υπάρχει, προς το παρόν, σχέδιο διάσωσης
Πρόσχημα η ανταγωνιστικότητα για μη αλληλεγγύη
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Οικονομικά μέτρα
Ρεν: Φυσικά και στον ιδιωτικό τομέα το ψαλίδι
ΠΑΜΕ, στον αέρα της ΕΤ-3
Κατέλαβαν τη νομαρχία
ΒΕΘ: Αναγκαία, αλλά...
ΑμεΑ: Οδηγούμαστε στην επαιτεία
Επιδείνωση πριν καν ληφθούν μέτρα
«Πάγος» στις εισαγωγές αυτοκινήτου
Λαγκάρντ: Δεν υπάρχει, προς το παρόν, σχέδιο διάσωσης
Πρόσχημα η ανταγωνιστικότητα για μη αλληλεγγύη
Προς κινητοποίηση βενζινοπωλών
1,37 € οι Ελληνες τη βενζίνη, 1,31 οι Γερμανοί
Φυσικό αέριο
Επεσαν οι υπογραφές για τον αγωγό IGB
Ναυτιλιακή πόλη
19 έργα στον ΟΛΠ με holding για Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα
Άλλες ειδήσεις
Παράταση ισχύος των βιβλιαρίων υγείας ΙΚΑ
Περιορίζουν το short selling οι Γερμανοί