Έντυπη Έκδοση

Στα παπούτσια μας το δάσος του Αμαζονίου

«Το τροπικό δάσος του Αμαζονίου καταστρέφεται για να κάνει χώρο στο μοσχαρίσιο κρέας που θα φάτε στο δείπνο και στο δέρμα των αθλητικών παπουτσιών σας. Παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αποψίλωση και κλιματική αλλαγή είναι το τεράστιο τίμημα που πληρώνουμε για την κατασκευή των παπουτσιών που θα φορέσουμε για τζόκινγκ».

Το απόσπασμα από την έκθεση της Γκρινπίς που επιγράφεται «Η σφαγή του Αμαζονίου» είναι ενδεικτικό του περιεχομένου της. Υστερα από έρευνα τριών ετών στην ανθούσα βιομηχανία εκτροφείων βοοειδών της Βραζιλίας, η οργάνωση διαπίστωσε ότι «μεγάλες εταιρείες τροφίμων, μόδας και αθλητικών ειδών προκαλούν άθελά τους την αποψίλωση του τροπικού δάσους του Αμαζονίου». Ευθύνες όμως φέρει και η κυβέρνηση της Βραζιλίας, η οποία «χρηματοδοτεί την καταστροφή και υπονομεύει τις δικές της προσπάθειες για αντιμετώπιση της παγκόσμιας κλιματικής κρίσης». Το δάσος αποψιλώνεται για να δημιουργηθούν εκτροφεία και να ενισχυθεί η συγκεκριμένη βιομηχανία που έχει καταστήσει τη Βραζιλία τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εξαγωγό χώρα βοοειδών και βοείου κρέατος. Η αποψίλωση των τροπικών δασών όμως ευθύνεται για το 20% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και η Βραζιλία είναι η 4η πιο ρυπογόνα χώρα παγκοσμίως.

«Σιωπηλοί συνεργοί στην παράνομη αποψίλωση, την εισβολή σε εδάφη ιθαγενών και τη σκλαβιά στη Βραζιλία, γράφει η Γκρίνπις, είναι κορυφαίες φίρμες όπως οι Adidas/Reebok, Timberland, Geox, Carrefour, Eurostar, Honda, Gucci, ΙΚΕΑ, Kraft, Clarks, Nike, Tesco και Wal Mart». Επίσης στην άκρη της αλυσίδας που ξεκινά στη Βραζιλία από τρεις γιγάντιες φάρμες -Bertin, JBS και Marfig- φέρεται να είναι και ο δημόσιος τομέας δυτικών χωρών.

Οι περισσότερες από τις εταιρείες που ρωτήθηκαν από τους «Financial Times» δήλωσαν ότι έχουν συμβόλαια με τους Βραζιλιάνους προμηθευτές τους, που εγγυώνται ότι τα προϊόντα τους δεν προέρχονται από εκτροφές στον Αμαζόνιο.

Η Unilever ανέφερε ότι μολονότι υπάρχει κώδικας συμπεριφοράς των προμηθευτών της θα ξεκινήσει και πρόγραμμα ανίχνευσης πρώτων υλών. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Waitrose δεσμεύτηκε να εξετάσει τα ευρήματα της Γκρίνπις.

Η Tesco υποστήριξε ότι τα προϊόντα της έρχονται από περιοχή 3.000 χλμ. μακριά από τον Αμαζόνιο. Η Marks and Spencer δήλωσε ότι διασφαλίζει προμήθεια κρέατος μόνο από φάρμες όπου τα ζώα έχουν σήμανση.

Η Kraft Foods διεκρίνισε ότι αγοράζει κρέας Βραζιλίας από Ιταλούς προμηθευτές και οι αγορές της φτάνουν μετά βίας το 0,2% της συνολικής παραγωγής βοείου κρέατος της Βραζιλίας. Η Prada αρνήθηκε ότι αγοράζει δέρμα Βραζιλίας. «Είναι πολύ χαμηλής ποιότητας και οι ειδικοί μας μπορούν να το ξεχωρίσουν», αναφέρεται σε ανακοίνωση.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Διεθνή
Με λέξεις-κλειδιά
Ανθρωπιστικές οργανώσεις
Περιβάλλον & οικολογία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Διεθνή της έντυπης έκδοσης
Περιοδεία Ομπάμα στη Μέση Ανατολή
«Ισοσκελές το τρίγωνο Ισραήλ-ΗΠΑ-Παλαιστίνη»
Βελτιώνεται το προφίλ των ΗΠΑ
«Μακροχρόνιος πόλεμος κατά των απίστων»
Πτήση Air France AF447
Βελόνα στ' άχυρα το μαύρο κουτί
Βρετανία
Πέμπτη παραίτηση Βρετανού υπουργού
Γερμανία
Ιατρική ηρωίνη στους Γερμανούς εξαρτημένους
Γιουροβίζιον χωρίς διασκέδαση...
Ευρωεκλογές: μια φάρσα δίχως την πλάκα της Γιουροβίζιον
Εκθεση της Γκρινπίς
Στα παπούτσια μας το δάσος του Αμαζονίου
Ιταλία
Με ζηλεύουν γιατί είμαι ωραίος