Έντυπη Έκδοση

350.000.000 τόνους έχασε το θαλάσσιο εμπόριο πέρυσι

Η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά και τη ναυτιλία.

Κατά 350 εκατομμύρια τόνους μειώθηκε μεταξύ 2009 και 2008 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, ενώ έχει υπολογιστεί ότι η θαλάσσια μεταφορά ενός τόνου ξηρού φορτίου για 1.000 ναυτικά μίλια τον Ιούλιο του 2010 κόστιζε 2 με 6 δολάρια, ενώ το 2008 κόστιζε 10 με 16 δολάρια.

Τα στοιχεία αυτά έδωσε χθες η επίτροπος Μαρία Δαμανάκη μιλώντας σε εκδήλωση στο υπουργείο Εξωτερικών με θέμα «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική και μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Ευκαιρίες και προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία».

Αναρωτήθηκε «αν υπάρχει φως στο τούνελ ή μάλλον στο βάθος της θάλασσας» και απάντησε πως δεν μπορούμε να προβλέψουμε με ακρίβεια πότε η παγκόσμια ναυτιλία θα ανακάμψει πλήρως.

«Χρειάζεται να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο», είπε, και αυτό μπορεί να εξασφαλιστεί, όπως τόνισε, με τον συντονισμό της δράσης μας με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα της θαλάσσιας ασφάλειας και υπογράμμισε ότι τα φαινόμενα της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας αποτελούν απειλή για τη ναυτιλία και αυξάνουν το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών.

Το λαθρεμπόριο αποτελεί έναν ακόμα κίνδυνο για τα οικονομικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μόνο το κατ' αρχήν κόστος για τα μέτρα ασφαλείας στα λιμάνια ανέρχεται μεταξύ 1,1 και 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και επιπλέον απαιτούνται 0,9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τη συντήρηση των συστημάτων.

«Είμαστε παρεξηγημένοι»

* «Η ναυτιλία ως κλάδος αντιμετωπίζεται με μηδενική ανοχή από την κοινωνία παρά το εύρος των λειτουργιών της», είπε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Γιάννης Λύρας, και επισήμανε πως «η ναυτιλία παραμένει αόρατη, απομονωμένη και παρεξηγημένη» και γι' αυτόν τον λόγο απηύθυνε πρόσκληση συνεργασίας μεταξύ των εκπροσώπων της ναυτιλίας, των πολιτικών παραγόντων και των ΜΜΕ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αλιεία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Τοπική Αυτοδιοίκηση
270 επιχειρήσεις αφήνουν μετεξεταστέες τις δημοτικές υπηρεσίες
Συμβάσεις εργασίας
Η ΓΣΕΕ καλεί την κυβέρνηση να μην τρενάρει με τις συμβάσεις
Μεταλλεργάτες Περάματος
Πήγαν να πάρουν επίδομα και εισέπραξαν δακρυγόνα
Χρηματιστήρια
Πανηγυρίζουν οι αγορές με το εξασθενημένο δολάριο
Υπουργείο Οικονομικών
Εκοψε 10% από άλλους 4 υπουργούς
Σε ομάδα εργασίας η επιστροφή ΦΠΑ σε εξαγωγείς
Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων δανείων συνεταιρισμών
Χωρίς εισφορά δακοκτονίας οι βιολογικοί
Κρατικά ομόλογα
Εκρηξη πορτογαλικών, ιρλανδικών spreads
ΔΕΗ
ΓΕΝΟΠ: Και ποινικές οι ευθύνες για το λιγνίτη
Εφορία
10 νέες οδηγίες για περαίωση μέσα σε γενικευμένο κομφούζιο
Ιδιωτική ασφάλιση
Ασφαλιστικές: το Επικουρικό Αυτοκινήτων χτυπάει κόκκινο
ΟΤΕ
ΟΤΕ: νέα στρατηγική πάνω σε υποχώρηση κερδών 70%
Αλιεία
350.000.000 τόνους έχασε το θαλάσσιο εμπόριο πέρυσι
Ναυτιλία
7,2% συρρικνώθηκε η επιβατηγός ναυτιλία το 2009
ΔΕΚΟ
Εφτασαν και στη ΔΕΗ οι περικοπές των μισθών
Ενέργεια
Μια τρύπα χωρίς πετρέλαιο έκανε η Τουρκία
Τουρισμός
Η τουριστική Ρόδος ανέβασε στροφές: 7,92%
Άλλες ειδήσεις
Υπεγράφη η σύσταση του Ταμείου Επιχειρηματικότητας