Έντυπη Έκδοση

* -15,3% ΣΤΗΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ

7,2% συρρικνώθηκε η επιβατηγός ναυτιλία το 2009

Η συρρίκνωση της αγοράς της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας οξύνει όλο και περισσότερο τον ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο κλάδο.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τη μελέτη για τον κλάδο «Ελληνική Επιβατηγός Ναυτιλία», που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Ειδικότερα, το σύνολο της αγοράς της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας (σε αξία) εκτιμάται ότι παρουσίασε μείωση κατά 7,2% για το 2009, ενώ αντίθετα παρουσίασε διαχρονική αύξηση την περίοδο 2002-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 3%.

Μεγαλύτερες είναι οι απώλειες για την αγορά της Αδριατικής (15,3%) και μικρότερες για τις γραμμές της ακτοπλοΐας (2,9%), ενώ αυξομειώσεις παρουσιάζει το μέγεθος αγοράς των πορθμειακών γραμμών.

Σχετικά με τα μερίδια της κάθε αγοράς στο σύνολο της επιβατηγού ναυτιλίας για το 2009, οι γραμμές της ακτοπλοΐας κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος με ποσοστό 57%, και ακολουθούν οι γραμμές της Αδριατικής, με ποσοστό περίπου 33%. Το υπόλοιπο της αγοράς μοιράζονται οι διάφορες πορθμειακές γραμμές.

Τους κυριότερους παράγοντες επηρεασμού της ζήτησης των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, σύμφωνα με τη μελέτη, αποτελούν η τουριστική, η επιβατική και η εμπορευματική κίνηση, αλλά και το κόστος των ναύλων, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η δημογραφική και οικονομική ανάπτυξη των ελληνικών νησιών, οι καιρικές συνθήκες και οι λιμενικές υποδομές.

36 εκατ. επιβάτες

Σύμφωνα με τα στοιχεία επιβατικής κίνησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2008 διακινήθηκαν μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών του εσωτερικού πάνω από 18 εκατομμύρια επιβάτες, μέσω των προθμειακών γραμμών περίπου 26 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια οι επιβάτες της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας.

Από πλευράς ιδιοκτησιακού καθεστώτος, σήμερα οι εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας διακρίνονται στις μεγάλες επιχειρήσεις, οι μετοχές των οποίων είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και οι οποίες ανήκουν σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, σε εταιρείες πολυμετοχικής βάσης, στις οποίες κυριαρχεί το στοιχείο της εντοπιότητας, καθώς η πλειονότητα των μετόχων προέρχονται από τη συγκεκριμένη νησιωτική περιοχή και σε ολιγομετοχικές εταιρείες, στις οποίες η πλειονότητα των μετοχών ανήκουν σε εφοπλιστικές οικογένειες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Τοπική Αυτοδιοίκηση
270 επιχειρήσεις αφήνουν μετεξεταστέες τις δημοτικές υπηρεσίες
Συμβάσεις εργασίας
Η ΓΣΕΕ καλεί την κυβέρνηση να μην τρενάρει με τις συμβάσεις
Μεταλλεργάτες Περάματος
Πήγαν να πάρουν επίδομα και εισέπραξαν δακρυγόνα
Χρηματιστήρια
Πανηγυρίζουν οι αγορές με το εξασθενημένο δολάριο
Υπουργείο Οικονομικών
Εκοψε 10% από άλλους 4 υπουργούς
Σε ομάδα εργασίας η επιστροφή ΦΠΑ σε εξαγωγείς
Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων δανείων συνεταιρισμών
Χωρίς εισφορά δακοκτονίας οι βιολογικοί
Κρατικά ομόλογα
Εκρηξη πορτογαλικών, ιρλανδικών spreads
ΔΕΗ
ΓΕΝΟΠ: Και ποινικές οι ευθύνες για το λιγνίτη
Εφορία
10 νέες οδηγίες για περαίωση μέσα σε γενικευμένο κομφούζιο
Ιδιωτική ασφάλιση
Ασφαλιστικές: το Επικουρικό Αυτοκινήτων χτυπάει κόκκινο
ΟΤΕ
ΟΤΕ: νέα στρατηγική πάνω σε υποχώρηση κερδών 70%
Αλιεία
350.000.000 τόνους έχασε το θαλάσσιο εμπόριο πέρυσι
Ναυτιλία
7,2% συρρικνώθηκε η επιβατηγός ναυτιλία το 2009
ΔΕΚΟ
Εφτασαν και στη ΔΕΗ οι περικοπές των μισθών
Ενέργεια
Μια τρύπα χωρίς πετρέλαιο έκανε η Τουρκία
Τουρισμός
Η τουριστική Ρόδος ανέβασε στροφές: 7,92%
Άλλες ειδήσεις
Υπεγράφη η σύσταση του Ταμείου Επιχειρηματικότητας