Έντυπη Έκδοση

Γιάννης Χουβαρδάς

Βλέπω γύρω μου τον μηδενισμό του θείου Βάνια

Ο διευθυντής του Εθνικού παίρνει τη σκυτάλη από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου και εγκαινιάζει με Τσέχοφ την καθαρά θεατρική πρώτη χρονιά του «Τσίλερ». Κλασικό έργο δεν σημαίνει ποτέ γι' αυτόν τυπική και σεβαστική σκηνοθεσία. Γι' αυτό και εγκλώβισε τους ήρωες σ' έναν κλειστό χώρο, τους έφερε πολύ κοντά στην εποχή μας και τους δίδαξε τραγούδια της Πιαφ και του Αζναβούρ

Πλήρες θέμα...

  • Εκθεση για τη δεκαετία του '60

    • Εκθεση Η δεκαετία που έδιωξε το φόβο
      Κι όμως οι Μπιτλς είχαν έρθει ινκόγκνιτο στην Αράχοβα το 1969 Πώς παρουσιάζεις μια δεκαετία στις αίθουσες ενός μουσείου; Τι χρησιμοποιείς ως έκθεμα; Το Μουσείο Μπενάκη τα κατάφερε. Είχε βέβαια πλούσια πρώτη ύλη: ολόκληρη τη δεκαετία του '60, μια δεκαετία που διατηρεί ανέπαφη την αχλή του μύθου της. Και τι έκανε; Επέλεξε να αναδείξει τα πρόσωπα και τους ήχους, τα σύμβολα και τα έργα, τα πολιτικά γεγονότα και την καθημερινή ζωή.
  • Μουσική

    • Γκόσπελ από το Σικάγο στου Γουδή
      Το «μαύρο τραγούδι του θεού», το γκόσπελ, θα είναι κουρδισμένο σε χριστουγεννιάτικες μελωδίες. Θα δοθούν δύο συναυλίες, μόνο λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα, από ένα μεγάλο στο μέγεθος και στην αξία συγκρότημα, το αμερικανικό «Chicago Mass Choir».
  • Συνέντευξη: Σωτήρης Δημητρίου

    • Σωτήρης Δημητρίου Πολύ θα ήθελα να γράψω καθαρή πορνογραφία
      «Είμαι ασκητικός, όχι από ανάγκη, αλλά από πεποίθηση. Και τα εκατομμύρια του Ροκφέλερ να είχα, πάντα έτσι θα ζούσα», λέει ο συγγραφέας άθε βιβλίο του είναι εκδοτικό γεγονός. Επανέρχεται με μια ακόμα συλλογή διηγημάτων («Τα ζύγια του προσώπου»), τολμώντας να θίξει ακόμα και θέματα ακραία: παιδοφιλία και αιμομιξία
  • Διαδίκτυο

  • Κινηματογράφος

    • Σινεμά και Ιστορία Ο θεατής απέναντι σε νωπά τραύματα και ενοχές
      Βούλγαρης - Χάνεκε «Λευκή κορδέλα»: τα παιδιά και ο εκκολαπτόμενος φασισμός Δύο ταινίες μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μας. Η «Ψυχή βαθιά» και η «Λευκή κορδέλα», έχοντας στο κέντρο τους εφήβους, αναμετρήθηκαν με το ανθρώπινο δράμα μέσα στην ιστορία. Γιατί, όμως, η γερμανική δεν αθωώνει κανέναν, ούτε καν τα παιδιά, ενώ η ελληνική ενοχοποιεί τους «άλλους»; Απαντούν δύο άνθρωποι του σινεμά, ένας ψυχίατρος κι ένας ιστορικός
  • Κριτική θεάτρου

    • Ο άγγελος της καταστροφής
      * «Το ύστατο σήμερα» Θέατρο της Οδού Κυκλάδων Στο ανακαινισμένο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, ο Λευτέρης Βογιατζής διάλεξε να ξεκινήσει τη σεζόν με ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα, δύσκολα, καταραμένα κείμενα που έχει να επιδείξει στις μέρες μας το αγγλικό θέατρο.
    • Προσωπική ανθολογία στιγμών
      *«Συμπόσιο (Ενα). Περί Ερωτος» - Θέατρο «Θησείον» Δεν είναι μια παράσταση για την ποίηση, είναι μια παράσταση για τον έρωτα. Και μάλιστα για τον έρωτα που φωλιάζει όχι στα τρυφερά μάγουλα των κοριτσιών, αλλά στην εκμυστήρευση, την κομπορρημοσύνη, την απωθημένη ευαισθησία των ανδρών.