Έντυπη Έκδοση

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 81ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΑΛΟΝΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΝΕΥΗ

Στα ηλεκτρικά μοντέλα ανήκει το μέλλον της αυτοκίνησης!

Το 81ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα.

Οι κατασκευαστές ξεπέρασαν σε μεγάλο βαθμό το πρώτο σοκ από την οικονομική κρίση και προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης. Μετά τις μειώσεις που έκαναν στην παραγωγική δυνατότητα και στο προσωπικό, επικεντρώνουν τις δυνάμεις τους στην εξέλιξη των νέων μοντέλων και στην ανάπτυξη των οικολογικών προτάσεων.

Σε αυτό το μεταβατικό στάδιο οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αναπτύξουν παράλληλα και τις δύο δραστηριότητες. Τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη των εταιρειών για τα επόμενα χρόνια, μέχρι την επικράτηση της νέας τεχνολογίας. Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν στο τέλος της δεκαετίας να κυκλοφορεί μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας. Από την άλλη, όσοι θεωρούν ότι η οικονομική κρίση θα συνεχισθεί για αρκετά χρόνια, προσδιορίζουν την επικράτηση αυτών των μοντέλων στην αγορά στα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Οπως αντιλαμβάνεστε, αυτές οι αναλύσεις αφορούν τα ανεπτυγμένα ευρωπαϊκά κράτη με προγραμματισμό και στόχους. Επίσης έχουν εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από μονάδες απαλλαγμένες από το πετρέλαιο. Για την Ελλάδα κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη. «Εδώ οι πολιτικοί δεν κατανοούν το αυτονόητο, την ελεύθερη χρήση της πετρελαιοκίνησης, θα πεισθούν να δώσουν κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;», μας είπε ένας εισαγωγέας αυτοκινήτων.

Στην φετινή έκθεση της Γενεύης σχεδόν όλες οι μάρκες εκθέτουν τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο από τη νέα γενιά των αυτοκινήτων. Η τάση της ηλεκτροκίνησης καθημερινά κερδίζει έδαφος και είναι το νέο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι θιασώτες της ηλεκτροκίνησης -θερμός υποστηρικτής είναι και ο υπογράφων- υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό την πρόοδο στο καίριο θέμα της αυτονομίας. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών μάς είπαν ότι τα περισσότερα πρωτότυπα σύντομα θα μπουν στην παραγωγή.

Το 81ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης αναμένεται να επισκεφθούν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες φίλοι του αυτοκινήτου, μέχρι την επόμενη Κυριακή 13 Μαρτίου. Εμείς, που έχουμε το πλεονέκτημα και των καλών καιρικών συνθηκών, δεν κατορθώσαμε να διοργανώσουμε μια διεθνή έκθεση υψηλού επιπέδου. Οι πολιτικοί μας και όσοι τάχα ενδιαφέρονται για τον χώρο του αυτοκινήτου και του τουρισμού, έχουν άλλους... υψηλότερους στόχους. Καθημερινά βλέπουμε τις συνέπειες απ' αυτή την πολιτική.

FORD C-ΜΑΧ ENERGI

Η οικολογική συμπεριφορά και ο οδηγοκεντρικός σχεδιασμός είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας γκάμας της Ford.

Στις αρχές του 2012 ξεκινάει η επίθεση της μάρκας στην κατηγορία των αυτοκινήτων με περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Αρχικά θα λανσαριστούν τουλάχιστον πέντε μοντέλα υψηλών προδιαγραφών. Στη Γενεύη έκαναν το ευρωπαϊκό ντεμπούτο τους τα Focus Electric, C-ΜΑΧ Energi και C-ΜΑΧ HEV.

Το Focus Electric είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο της Ford και αναμένεται στην Ευρώπη το 2012. Η έκδοση μηδενικών ρύπων και απαιτήσεων καυσίμου του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου της Ford θα είναι η ναυαρχίδα στον αυξανόμενο στόλο υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Σχεδιάστηκε για να προσφέρει επαρκή αυτονομία ώστε να καλύπτει τις περισσότερες από τις καθημερινές απαιτήσεις ενός οδηγού.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι δύο νέες οικολογικές εκδόσεις του καινούριου πενταθέσιου C-ΜΑΧ. Η πρώτη ονομάστηκε C-ΜΑΧ Energi plug-in hybrid και ανήκει στην κατηγορία των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η δεύτερη είναι μόνο ηλεκτροκίνητη και φέρει τα διακριτικά HEV. Προσφέρουν χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων και ξεχωρίζουν για το εξωτερικό στυλ και την πολυμορφικότητα του εσωτερικού τους. Αναμένονται στην Ευρώπη το 2013.

VW GOLF CABRIOLET

Η VW ακόμη μία φορά απέσπασε θετικές κριτικές και έδωσε το στίγμα της αυτοκίνησης.

Το νέο πεδίο δράσης της γερμανικής φίρμας είναι τα μικρομεσαία αυτοκίνητα με μαλακή οροφή. Στην ελβετική πόλη έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου VW Golf Cabriolet.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην καινούρια οροφή. Είναι μαλακή, από ειδικό υλικό και υποστηρίζεται από εξελιγμένο ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό. Ανακοινώθηκε ότι περιορίζει σημαντικά το επίπεδο του θορύβου στην καμπίνα. Το αυτοκίνητο συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τα πιο ήσυχα κάμπριο με μαλακή οροφή. Αλλάζει τη μορφή του αυτοκινήτου σε 9,5'' και λειτουργεί ακόμη και με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα.

Καταλαμβάνει περιορισμένο χώρο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και ανεξάρτητα από τη θέση της ο αποθηκευτικός χώρος διατηρείται σταθερός στα 250 λίτρα (μια καλή επίδοση). Φιλοξενούνται τέσσερις επιβάτες και τα μέτρα ασφαλείας είναι στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας. Κινητήρες, 1.200 κ.εκ. TSI 105 ίππων, 1.400 κ.εκ. TSI 160 ίππων κ.ά. Αστέρι ο ντίζελ 1.6 TDI BlueMotion 105 ίππων, μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα /100 χλμ., εκπομπές CO2 117 γραμμ./χλμ.

OPEL ZAFIRA

Η Opel υπερηφανεύεται για την πρώτη θέση που κατέλαβε στην κατηγορία των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στην Ευρώπη που διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων και έναν βενζινοκινητήρα. Η αυτονομία με αποκλειστική χρήση του ηλεκτρισμού είναι 40-80 χλμ. Μπαταρία ιόντων λιθίου 16kWh. Το Opel Ampera, αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος του χρόνου.

Το πρωτότυπο Zafira Tourer Concept προϊδεάζει τους οικογενειάρχες και όσους αγαπούν τα σπορ για το μελλοντικό μεσαίο πολυμορφικό μοντέλο. Παρέχει υψηλό επίπεδο άνεσης και μεγάλους χώρους. Οι πίσω επιβάτες έχουν επωφεληθεί από τη νέα διάταξη των καθισμάτων και τις καινοτομικές λύσεις αξιοποίησης του χώρου. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες επιτρέπουν την είσοδο του φωτός στην καμπίνα.

Χάρη στο εξελιγμένο σύστημα Flex 7, με το πάτημα ενός μπουτόν, η πενταθέσια διάταξη, μεταμορφώνεται σε μία ευρύχωρη καμπίνα με τέσσερις θέσεις. Η πλάτη του μεσαίου καθίσματος της δεύτερης σειράς, μεταμορφώνεται σε άνετα υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων. Χάρη στα περιστρεφόμενα tablet PC στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, οι επιβάτες της δεύτερης σειράς σερφάρουν στο Internet και χειρίζονται εφαρμογές πολυμέσων.

Smart Forspeed

Η ιστορία του δημοφιλούς αυτοκινήτου για την πόλη συνεχίζεται, με μια νέα μελέτη που μάλλον θα πάρει τον δρόμο για την παραγωγή.

Η Mercedes δημιούργησε το ηλεκτρικό Forspeed και «τρέλανε» τους επισκέπτες της έκθεσης. Το νέο πρωτότυπο Smart έχει ξεχωριστή σχεδίαση και διαθέτει υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Στο μικρό παρμπρίζ έχουν ενσωματωθεί φωτοβολταϊκά στοιχεία τα οποία δίνουν ρεύμα στο ταμπλό. Το ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στο πίσω μέρος και αποδίδει 40 ίππους. Οταν όμως ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι, η ισχύς ανεβαίνει στιγμιαία στους 47 ίππους.

Ο ηλεκτροκινητήρας απογειώνει το λιλιπούτειο αυτοκίνητο. Τα πρώτα 60 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,5''. Δηλαδή, κάνει κόντρες στο φανάρι με ακριβά σπορ μοντέλα. Η τελική φθάνει τα 120 χλμ./ώρα. Σημειώστε δύο σημαντικά στοιχεία, που δείχνουν την πρόοδο της Mercedes στην ηλεκτροκίνηση. Αυτονομία 135 χλμ., από τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου διαρκεί περίπου 1 ώρα.

HYUNDAI VELOSTER

Η Hyundai εξορμά για νέες κατακτήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ανανεώνει την γκάμα της με καινούρια μοντέλα προσαρμοσμένα στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και ανοίγει νέους δρόμους στη σχεδίαση. Στη Γενεύη το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο νέο κουπέ Veloster, το οποίο έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του.

Λανσάρει μια νέα διάταξη των θυρών. Διαθέτει 2+1 πόρτες. Στην πλευρά του συνοδηγού υπάρχουν δύο πόρτες που ανοίγουν κατά την ίδια φορά. Η πρώτη είναι μεγαλύτερη και εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση του συνοδηγού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η δεύτερη έχει μικρότερες διαστάσεις και διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο των πίσω επιβατών. Με αυτή τη λύση δεν είναι αναγκαία η αναδίπλωση του μπροστινού καθίσματος για να εισέλθουν ή να εξέλθουν οι πίσω επιβάτες, όπως συμβαίνει στα κλασικά κουπέ. Η σχεδίαση του αμαξώματος ξεφεύγει από τα γνωστά πλαίσια και δανείστηκε στοιχεία από τις μοτοσυκλέτες. Νέος κινητήρας 1.600 κ.εκ. 140 ίππων και καινούριο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Ερχεται στην Ευρώπη στο τέλος της χρονιάς.

MERCEDES SLK

Τέτοια αυτοκίνητα, σαν την καινούρια Mercedes SLK, πρέπει να απαλλάσσονται από κάθε φορολογία.

Προσφέρουν απλόχερα τη χαρά της αυτοκίνησης και εκμεταλλεύονται την τελευταία τεχνολογία. Η τρίτη γενιά έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της και προσφέρει ένα από τα πληρέστερα πακέτα συστημάτων ασφαλείας.

Οι Γερμανοί εξασφάλισαν ακόμη και την αποκλειστικότητα στη χρήση της πανοραμικής οροφής Magic Sky Control. Αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό την είσοδο του φωτός στην καμπίνα. Μόλις πατήσεις ένα κουμπί ενεργοποιείται ο μηχανισμός που σκουραίνει την οροφή. Η εσωτερική θερμοκρασία μειώνεται έως και 10 βαθμούς.

Η εξωτερική εμφάνιση δανείστηκε στοιχεία από την κορυφαία SLS AMG και απέκτησε επιθετική σχεδίαση. Ο συντελεστής αεροδυναμικής μειώθηκε στο 0,30 (0,32 στη δεύτερη γενιά). Η καμπίνα έχει μόνο δύο θέσεις και είναι προσαρμοσμένη στα νέα αισθητικά δεδομένα. Το αυτοκίνητο που δημιούργησε την κατηγορία των μοντέλων με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή εφοδιάζεται με μοτέρ 1.800 κ.εκ. 184 ίππων, 1.800 κ.εκ. 204 και 3.500 κ.εκ. 306 ίππων. Ολα με σύστημα Start&Stop.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη
Στα ηλεκτρικά μοντέλα ανήκει το μέλλον της αυτοκίνησης!