Έντυπη Έκδοση

Ιταλία-Ελλάδα 1-0

Συζητάω καμιά φορά με γνωστούς από το χώρο του μάρκετινγκ και φτάνει ενίοτε η κουβέντα στους Ιταλούς και στον τρόπο που έχουν να προβάλλουν τα προϊόντα τους.

Και αργά ή γρήγορα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι γείτονες ειδικεύονται στην... πώληση αέρα. Με δυο λόγια, έχουν βρει τον μαγικό τρόπο να μας πείθουν ότι τα πάσης φύσεως προϊόντα τους είναι καλύτερα, γευστικότερα, θεαματικότερα. Και σπεύδουμε ύστερα εμείς να καταναλώσουμε, απολύτως βέβαιοι και βέβαιες ότι εκπληρώσαμε έναν βαθύτατο πόθο της ύπαρξής μας.

Να δώσω παράδειγμα; Να δώσω, γιατί όχι; Υπόδειγμα καμπάνιας αποτελεί η προώθηση της σιτσιλιάνικης ντομάτας Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Με φόντο λαχταριστά πομοντόρια πλάι σε μια απέραντη παραλία, η λεζάντα σημειώνει: «Η γη, ο ήλιος, ο άνεμος, το νερό και η θάλασσα, τίποτε άλλο δεν χρειάζεται για μια ντομάτα, για την ντομάτα του Πατσίνο». Και συνεχίζει από κάτω ακριβώς ένα υμνητικό κείμενο, που επικαλείται ως και την «υψηλότερη ηλιοφάνεια της Ευρώπης» (δεν ξέρω τι λέει η Γαύδος επ' αυτού) για να αποδείξει ότι μιλάμε για πρώτης ποιότητος, για εξαιρετικά, για ανεπανάληπτα λαχανικά.

Πάμε τώρα και στα δικά μας. Στο τελευταίο τεύχος του έγκριτου περιοδικού «Saveur» (η βίβλος της γεύσης για τον αγγλόφωνο κόσμο) έκανε την εμφάνισή της καταχώριση για τα ελληνικά κρασιά. Η λεζάντα της; «Σπάνιες τοπικές ποικιλίες σταφυλιών, που μεγαλώνουν σε μοναδικές ευρωπαϊκές περιοχές. Το σύγχρονο πρόσωπο της ποιοτικής οινοποιίας στην Ελλάδα». Τι να σας πω, τέτοια μετριοπάθεια δεν μου έχει ξανατύχει! Ανάλογο είναι και το οπτικό υλικό συν το στήσιμο της σελίδας, που μας γυρίζουν πίσω σε εποχές όταν η χώρα κατανάλωνε μόνο Δεμέστιχα και Μαλαματίνα. Είναι να απορούμε μετά, που οι Ιταλοί μάς βάζουν τα γυαλιά σε κάθε δυνατή ευκαιρία;

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Media
Άλλα θέματα στην κατηγορία Media της έντυπης έκδοσης
Μάρκετινγκ
Ιταλία-Ελλάδα 1-0
Ραδιόφωνο
Ηταν μια φορά ο Jazz FM
Άλλες ειδήσεις
Ανευ ταμπέλας, πλήρες μηνύματος
3 ερωτήσεις