Έντυπη Έκδοση

«Δεν εκτιμούν την Ιστορία μας»

«Ενας νεαρός με καταγωγή από βυζαντινούς ευγενείς έχει την ικανότητα να θεραπεύει στη Ρόδο του 15ου μ.Χ. αιώνα.

Ο Μιχάλης Κοκκινάρης, σεναριογράφος της «Anima» επιχειρεί με τη συγγραφή βιβλίων να κάνει ευρύτερα γνωστή τη μεταβυζαντινή Ιστορία  της Ελλάδας Ο Μιχάλης Κοκκινάρης, σεναριογράφος της «Anima» επιχειρεί με τη συγγραφή βιβλίων να κάνει ευρύτερα γνωστή τη μεταβυζαντινή Ιστορία της Ελλάδας Ο Τούρκος κατάσκοπος στο νησί τον ονομάζει "Χακίμ", που στα αραβικά σημαίνει "γιατρός, θεραπευτής". Το βιβλίο διαδραματίζεται στην καστροπολιτεία της Ρόδου και σχετίζεται με την προσπάθεια των Οθωμανών να καταλάβουν το νησί και να εξοστρακίσουν τους Ιωαννίτες ιππότες. Ταυτόχρονα είναι και μια ερωτική ιστορία με τις διαστάσεις του ανθρώπινου δράματος: Δύο άντρες αγαπούν την ίδια γυναίκα και αγωνίζονται γι'αυτήν μέχρι τελικής πτώσεως. Ενώ παράλληλα υπάρχουν και πολλά αναπάντητα ιστορικά ερωτήματα. Οπως, για παράδειγμα, υπήρξε κάποιος που πρόδωσε στους Οθωμανούς και ποιος; Υπάρχουν πρόσωπα μοιραία στην ιστορία, όπως ο καγκελάριος Αμαράτ, ο οποίος τελικά συνεργάστηκε με τους Οθωμανούς κρύβοντας πυρομαχικά, ενώ είναι και δραματικές οι συνθήκες υπό τις οποίες έγινε η πτώση.

Το εξώφυλλο του βιβλίου του Μιχάλη Κοκκινάρη, στο οποίο βασίζεται το σενάριο  του «Anima» Το εξώφυλλο του βιβλίου του Μιχάλη Κοκκινάρη, στο οποίο βασίζεται το σενάριο του «Anima» »Αυτά προσπάθησα να αποδώσω με τη δική μου δουλειά και πιστεύω ότι θα είναι ενδιαφέρουσα η κινηματογραφική παραγωγή. Το ότι η ταινία δεν θα γυριστεί στη Ρόδο αποτελεί την απόλυτη απογοήτευση. Δυστυχώς, δεν βοηθάει γενικώς η ελληνική Πολιτεία. Ενώ επιχειρούμε κατ'επανάληψιν να δούμε κρατικούς φορείς και να εξηγήσουμε τι κάνουμε, εκείνοι κωφεύουν. Επίσης, δεν είναι δυνατόν κανείς, εάν δεν έχει γνώση της Ιστορίας και της σημασίας όλων αυτών, να τα υπηρετήσει. Ενας λόγος που ξεκίνησα να κάνω μια σειρά από βιβλία ήταν αυτός. Να τονίσω την αξία που έχει η μεταβυζαντινή Ιστορία της Ελλάδος, ξεκινώντας από το 1422 και φτάνοντας ουσιαστικά μέχρι τα τέλη του 17ου αιώνα. Εγραψα τους "Αντρειωμένους" (εκδ. Αρμός) για την περίοδο από το 1422 ώς το 1470, περίοδο που οι Βενετσιάνοι κατέχουν την Πελοπόννησο και ο Παλαιολόγος αγωνίζεται να επιβιώσει. Ακολουθεί το μυθιστόρημα "Αϊβαλί, γη Κυδωνίας" (εκδ. Αρμός), που ξεκινά από τη ναυμαχία της Ναυπάκτου και τελειώνει στις αρχές του 18ου αιώνα και ο "Ελ Χακίμ" από το 1470 ώς το 1522, που κλείνει αυτό τον κύκλο.

Το χειρότερο όλων είναι ότι όταν γυριστεί η ταινία δεν θα αναφέρεται πουθενά η Ρόδος. Και δεν μπορεί να γίνει αυτό, γιατί όταν γυρίζεις σε ένα τοπίο άγονο, δεν μπορείς να το ονομάσεις "Ρόδο". Θα αναφέρεται απλώς ως "το νησί", όπως θα αλλαχθούν και μια σειρά από ροδίτικα τοπωνύμια που έχουν σχέση με την πλοκή. Λυπηρό, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα...».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Στη στήλη
Σημείο συνάντησης
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Εκθεση
Ο αγιογράφος Γουόρχολ μπαίνει στο Βυζαντινό Μουσείο
Λογοτεχνία
Θα ζήσουμε κι εδώ την μπολανιομανία;
Συνέντευξη: Lolek
Η μόνη μουσική σκηνή που υπάρχει είναι... των ματαιόδοξων
Συνέντευξη: Νικαίτη Κοντούρη
«Οι δικές μου «Τρωάδες» έχουν όνομα και ιστορία»
Κριτική κινηματογράφου
Στον καναπέ του ψυχιάτρου...
Κοκό Σανέλ
Παριζιάνικο σικ και αντισημιτισμός
Μουσεία
Ταιριαστό μουσείο για τη Νικόπολη
Τηλεόραση
Στα κουλουάρ του Βερολίνου
Εκτός American Idol η Αμπντούλ
Ψηφιακά ταξίδια
«Οι άλλοι»