Έντυπη Έκδοση

Ιλιάδα στη Μαρώνεια

Η συνεργασία του Μεγάρου Μουσικής με την κίνηση πολιτών «Διάζωμα» θα ξεκινήσει την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου, από το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, που βρίσκεται στα νότια του ομώνυμου χωριού, στη θέση «Καμπάνα», στο Νομό Ροδόπης.

Εκεί ο Δημήτρης Μαρωνίτης θα διαβάσει αποσπάσματα από τη νέα μετάφραση της «Ιλιάδας» που φέρει την υπογραφή του. Μαζί του η Λυδία Φωτοπούλου. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Θοδωρής Γκόνης και θα συμμετάσχουν οι μουσικοί Βαγγέλης Κοντόπουλος (κοντραμπάσο) και Τάσος Καπζάλλας (πνευστά).

Είναι το πρώτο από τα τρία ταξίδια του Μεγάρου σε αρχαία θέατρα της χώρας. Εχουν προγραμματιστεί εκδηλώσεις στο Ωδείο της Μεσσήνης (23 Σεπτεμβρίου) και στο Ωδείο της Κω (28 Σεπτεμβρίου).

Ο Δημήτρης Μαρωνίτης και η Λυδία Φωτοπούλου θα διαβάσουν δύο επεισόδια της Ιλιάδας. Το ένα («Διός απάτη») εντοπίζεται στη δέκατη πέμπτη ραψωδία, και το άλλο («Οπλοποιία», αλλιώς «Ασπίδα του Αχιλλέα») εντάσσεται στη δεκάτη όγδοη ραψωδία. Και τα δύο ανατρέπουν την παγιωμένη εικόνα ότι το έπος είναι μονοθεματικό, δηλαδή πολεμικό.

Η Μαρώνεια ιδρύθηκε από Χιώτες αποίκους, στα μέσα του 7ου αιώνα π.Χσ. Η παράδοση αναφέρει ως οικιστή της τον Μάρωνα, ιερέα του Απόλλωνα. Στα ομηρικά έπη αναφέρονται η φιλοξενία και τα δώρα του προς τον Οδυσσέα, όταν βρέθηκε στη χώρα των Κικόνων. Η πόλη κατείχε σημαντική θέση μέχρι και τους βυζαντινούς χρόνους. Το αρχαίο θέατρο βρισκόταν σε συνεχή χρήση από την ελληνιστική εποχή μέχρι τον 4ο αιώνα μ.Χ. Χτίστηκε στα τέλη 4ου-αρχές 3ου αιώνα π.Χ., είχε 9 κερκίδες που χωρίζονταν από 8 κλίμακες και η χωρητικότητά του ήταν 3.000 θεατές. Η ορχήστρα ήταν χωμάτινη. Τη ρωμαϊκή περίοδο έγιναν μετατροπές για να πάρει τη μορφή αρένας, φιλοξενώντας πλέον θηριομαχίες και μονομαχίες. Τον 4ο αιώνα σταμάτησε η χρήση του.

Η ανασκαφή του άρχισε το 1981 από τη ΙΘ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Την επόμενη χρονιά ανακαλύφθηκαν η ορχήστρα και σειρές καθισμάτων. Οι ανασκαφές διακόπηκαν το 1994 για να ξεκινήσουν ξανά το 2000, με υπεύθυνη την αρχαιολόγο Χρύσα Καραδήμα. Η αποκατάστασή του, που ξεκίνησε το 2005, έγινε στη ρωμαϊκή φάση, την πληρέστερα διατηρημένη από τις τρεις.

Η κίνηση πολιτών «Διάζωμα», με πρόεδρο τον Σταύρο Μπένο, δημιουργήθηκε με στόχο τη μελέτη και ανάδειξη των αρχαίων ελληνικών θεάτρων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι
Μουσική
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Λογοτεχνία
Ενα best-seller για το καλοκαίρι
Συνέντευξη:Στίβεν Αντωνάκος
«Δεν μπλέκω τις πολιτικές πεποιθήσεις με την τέχνη»
Μουσική
Το MTV 30άρισε
Μπλουζ ροκ μέθεξη
Οπλισμένος με σόουλ
Γνωρίζονταν πριν γνωριστούν
Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας
Ιλιάδα στη Μαρώνεια
Κριτική Θεάτρου
Ρομαντική περιδιάβαση στην τραγωδία
Συνέντευξη:Τσαρλς Λόιντ
«Σαν την κατσαρή ουρά ενός σκύλου»
Εικαστικά
Από τη Λακωνία στη Ν. Υόρκη
Γαλλική καθαρότητα και αμερικανικός γρίφος
Συνέντευξη:Νιλ Λαμπιούτ
«Η ζωή είναι σκληρότερη απ' το θέατρο»
Κομικ(ς)οδρόμιο
Το Μολυσματικό Σύνδρομο του Shintaro Kago
Σοβιετικοί ήρωες στα υπερηρωικά αμερικανικά κόμικς
Άλλες ειδήσεις
Νέες κυκλοφορίες