Έντυπη Έκδοση

ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΣΕ ΔΙΣΚΟ Η ΠΕΡΣΙΝΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ

Γνωρίζονταν πριν γνωριστούν

Πότε ανακάλυψε η Μαρία Φαραντούρη τη μουσική του Τσαρλς Λόιντ; Πολλά χρόνια προτού γνωριστούν. Η ίδια μιλάει και γι' αυτό και για άλλα...

 ** Το Forest Flower: «Είχα ένα αγαπημένο φίλο, φανατικό ακροατή της τζαζ, που μου έβαζε κι άκουγα τα βινίλιά του. Ετσι πρωτάκουσα το "Forest Flower" και μυήθηκα στην τζαζ. Υστερα, όταν πηγαίναμε με τον Μίκη σε περιοδείες στο εξωτερικό, έπειτα από κάθε συναυλία, πήγαινα συχνά στα τζαζ κλαμπ. Κι αφού γεμίζαμε γήπεδα με το "Canto general", μετά πήγαινα κι άκουγα μια άλλη όψη της μουσικής».

** Η γνωριμία με τον Λόιντ: «Το 2002 έδωσα μία συναυλία στο Πανεπιστήμιο της Σάντα Μπάρμπαρα την οποία είχε οργανώσει και χρηματοδοτήσει ο Ελληνοαμερικανός Τζιμ Αργυρόπουλος που γνώριζε τον Τσαρλς και τον είχε καλέσει. Σ' εκείνο το live είχα λοιπόν ένα ανοιχτό πρόγραμμα: δεν είπα μόνο Θεοδωράκη, αλλά και ηπειρώτικα κ.ά. Στη δεξίωση που ακολούθησε, γνωριστήκαμε με τον Τσαρλς. Μου μίλησε σαν να μου 'λεγε ότι τώρα πια είμαστε συγγενείς. Αισθανόμουν κι εγώ όμως ότι κάτι θα συμβεί μ' εμάς. Το 2005 ήρθε εκείνος στην Αθήνα με το κουαρτέτο του για ένα κοντσέρτο στον Λυκαβηττό. Πήγα και με ανέβασε στη σκηνή. Είπα ένα δικό του κι ένα νανούρισμα του Κυπουργού. Το 2006 ξανάρθε με τον Ζακίρ Χουσέιν και με κάλεσε πάλι και τραγούδησα Θεοδωράκη. Μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν ωραίο να συνδυαστούμε με την πολίτικη λύρα του Σωκράτη Σινόπουλου. Πήρα τον Σωκράτη και πήγαμε μαζί να βρούμε τον Τσαρλς στο τζαζ φέστιβαλ της Χαϊδελβέργης κι εκείνος απροειδοποίητα μας ανέβασε στη σκηνή. Ο Σινόπουλος είχε τέτοιο τρακ να βγαίνει ξαφνικά στη σκηνή με τα θηρία! Επαιξε υπέροχα κι εκείνοι τον άκουσαν και τρελάθηκαν. Ετσι μπήκε η βάση. Το 2009, όταν ο Τσαρλς ήρθε στη Θεσσαλονίκη, διαπιστώσαμε ότι πρέπει να κάνουμε κάτι που να μείνει. Και έτσι έγινε...».

** Στο Ηρώδειο: «Είχα τρομερή αγωνία. Δεν ήξερα πώς θα αντιδράσει ο κόσμος, γιατί όσοι αγαπούν την τζαζ έχουν άλλα κριτήρια και άλλα οι "θεοδωρακικοί". Κι όμως αντέδρασαν πολύ ωραία. "Ηταν εκπληκτικό κοντσέρτο", μας είπε αργότερα ο Αϊχερ. Θεώρησε κι εκείνος σπουδαίο ότι με παλιά υλικά (με παραδοσιακά, με Θεοδωράκη), φτιάξαμε μια σύγχρονη πρόταση».

** Η κρίση και η τέχνη: «Το είπε πολύ σωστά ο Γκοντάρ. Κάτι μας χρωστάνε οι Ευρωπαίοι. Δεν εννοώ ότι είμαστε οι εκλεκτοί. Αλλά κάτι τους δώσαμε. Ολοι οι άνθρωποι της τέχνης οφείλουμε να κάνουμε καινούργια πράγματα, παίρνοντας στοιχεία από την παράδοσή μας. Δεν σταμάτησε η μουσική ούτε με τον Θεοδωράκη ούτε με τον Χατζιδάκι. Επειδή ζούμε σε πολυπολιτισμικές εποχές, χρειάζεται να κάνουμε τέτοια παντρέματα. Να συνομιλούμε με άλλους καλλιτέχνες μέσα από την αλήθεια μας κι όχι μέσα από εταιρείες. Οπως έγινε με τον Λόιντ: Του είπα το "Κράτησα τη ζωή μου" και δάκρυσε. Δεν χρειαζόταν τίποτε άλλο...».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Σχετικά θέματα: Μουσική
Το MTV 30άρισε
Μπλουζ ροκ μέθεξη
Οπλισμένος με σόουλ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Λογοτεχνία
Ενα best-seller για το καλοκαίρι
Συνέντευξη:Στίβεν Αντωνάκος
«Δεν μπλέκω τις πολιτικές πεποιθήσεις με την τέχνη»
Μουσική
Το MTV 30άρισε
Μπλουζ ροκ μέθεξη
Οπλισμένος με σόουλ
Γνωρίζονταν πριν γνωριστούν
Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας
Ιλιάδα στη Μαρώνεια
Κριτική Θεάτρου
Ρομαντική περιδιάβαση στην τραγωδία
Συνέντευξη:Τσαρλς Λόιντ
«Σαν την κατσαρή ουρά ενός σκύλου»
Εικαστικά
Από τη Λακωνία στη Ν. Υόρκη
Γαλλική καθαρότητα και αμερικανικός γρίφος
Συνέντευξη:Νιλ Λαμπιούτ
«Η ζωή είναι σκληρότερη απ' το θέατρο»
Κομικ(ς)οδρόμιο
Το Μολυσματικό Σύνδρομο του Shintaro Kago
Σοβιετικοί ήρωες στα υπερηρωικά αμερικανικά κόμικς
Άλλες ειδήσεις
Νέες κυκλοφορίες