Έντυπη Έκδοση

Ενας στους 4 θεωρεί τη ζώνη... αξεσουάρ

Αλλεργία με τη ζώνη ασφαλείας και το κράνος έχει 1 στους 3 οδηγούς αυτοκινήτου, με τους άνδρες να εμφανίζονται σαφώς πιο αμελείς σε σχέση με τις γυναίκες.

Στη σχετική έρευνα που παρουσιάστηκε στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου για την Οδική Ασφάλεια, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, διαπιστώνεται ότι το 26% των ανδρών θεωρεί τη ζώνη ασφαλείας... αξεσουάρ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες είναι 17%. Τα ποσοστά είναι μεγαλύτερα στους νέους και ηλικιωμένους άνδρες, όπου φτάνουν το 29%, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι γυναίκες ηλικίας άνω των 25 ετών, όπου το ποσοστό χρήσης της ζώνης φτάνει στο 84%.

Οπως διαπιστώνεται από την ανάλυση των στοιχείων που συγκέντρωσαν οι ερευνητές, πολλοί οδηγοί εξακολουθούν να θεωρούν πως η χρήση της ζώνης είναι απαραίτητη μόνο κατά τις μετακινήσεις εκτός πόλης. Ενώ, δηλαδή, η ζώνη χρησιμοποιείται από τα 3/4 των οδηγών όταν κινούνται στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, το ποσοστό αυξάνεται σε 91% στις μετακινήσεις στην Αθηνών - Κορίνθου και σε 97% στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης -Κατερίνης. Ανάλογη είναι και η συμπεριφορά των υπόλοιπων επιβαινόντων στο αυτοκίνητο, οι οποίοι θεωρούν πως επειδή δεν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι δεν χρειάζεται να φορέσουν ζώνη. Ετσι, στην κίνηση σε μια πόλη το ποσοστό των επιβατών στα πίσω καθίσματα με χρήση ζώνης είναι μόλις 19% και αυξάνεται σε 28% στην κίνηση στο υπεραστικό οδικό δίκτυο.

Ισως η λαμαρίνα του Ι.Χ. και η ύπαρξη αερόσακων να δημιουργούν την ψευδαίσθηση της προστασίας, αλλά τι ακριβώς κάνει τους, κυρίως νεαρής ηλικίας, δικυκλιστές να νιώθουν σίγουροι; Η έρευνα καταγράφει ότι το 39% των ανδρών και το 56% (!) των γυναικών ηλικίας ώς και 24 ετών δεν χρησιμοποιεί κράνος. Στο σύνολο, πάλι ένας στους τέσσερις κυκλοφορεί με το κράνος στο... σπίτι ή κρεμασμένο στο χέρι, με τα ποσοστά μη χρήσης να μειώνονται ώς και στο 4% κατά την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο και τους επαρχιακούς δρόμους. «Το σημαντικότερο για εμάς είναι η μεταβολή των επικίνδυνων συμπεριφορών στην κυκλοφορία στους δρόμους», σχολίασε ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Σηφουνάκης, τονίζοντας ότι «το δόγμα μας στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα είναι "οι πόλεις για τους πεζούς πολίτες"» και ότι προτεραιότητα θα δοθεί στις αστικές συγκοινωνίες, στη διεύρυνση των πεζοδρομίων και στις μονοδρομήσεις των οδών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Νέα γρίπη
Κλειστό το 25% των ΜΕΘ
ΠΟΥ: Ταχύτατη εξάπλωση του Η1Ν1 στο βόρειο ημισφαίριο
Πιο αξιόπιστη παρακολούθηση ζητά το υπουργείο Παιδείας από τα σχολεία
Στην εντατική 36χρονη σε κρίσιμη κατάσταση
Προγράμματα Stage
Stage: Διέξοδος με μόρια
Δυναμικό «παρών» σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη
Απογοήτευση και αγανάκτηση σε χιλιάδες που μένουν χωρίς δουλειά
Πανελλαδικές Εξετάσεις
Συμφώνησαν στην κατάργηση της βάσης 10
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συνεχίζεται ο πόλεμος ΠΑΣΠ - ΔΑΠ στο Οικονομικό
Δήμος Αθηναίων
Ρυθμίσεις οφειλών αποφάσισε ο Δήμος της Αθήνας
Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Αποζημίωση-μαμούθ για διαπλάτυνση της εθνικής οδού Χαλκιδικής-Θεσσαλονίκης
Οικοδομή
Σε εξάμηνη ομηρία η οικοδομή
Δήμος Ζαχάρως
Οι Αυστραλοί αποσύρουν τα λεφτά για το «αμαρτωλό» δημαρχείο
ΕΛΑΣ
Νέο δίδυμο στην ΕΛ.ΑΣ.
Δίκη Σεργιανόπουλου
Πρότεινε ενοχή χωρίς κανένα ελαφρυντικό
Οδική ασφάλεια
Ενας στους 4 θεωρεί τη ζώνη... αξεσουάρ
Δίκη ΕΛΑ
Υιοθέτησε... Κυριακίδου
Υπουργείο Δικαιοσύνης
Συμβολισμοί και υποσχέσεις...
Εκθεση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου
Νέο... κύμα ναρκωτικών
Περιβάλλον
«Καταστροφική εκτροπή και για την Πίνδο»
Βοτανικός
Επιμένει στην κατασκευή Βωβοκτιρίου στον Βοτανικό
Κέντρα Υποδοχής Μεταναστών
80 στρέμματα του στρατού για Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων
Άλλες ειδήσεις
Συγκέντρωση μαθητών