Έντυπη Έκδοση

Στην ούγια γράφει ελληνική επιτυχία

ΜΕ 5 ΚΙΝΗΣΕΙΣ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΤΑ ΠΑΝΩΦΟΡΙΑ «JEREMY ΒΟΥ» ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ να ενώνει τον πρόεδρο ελληνικού πολιτικού κόμματος με γνωστούς έλληνες επιχειρηματίες που ψωνίζουν ρούχα στο Κολωνάκι, ρώσους μεγαλοαστούς επενδυτές που κάνουν shopping στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας;

Ο Θανάσης Παπαχρήστου κατάφερε να μετατρέψει το μικρό μέγεθος της εταιρείας του σε πλεονέκτημα. Ο Θανάσης Παπαχρήστου κατάφερε να μετατρέψει το μικρό μέγεθος της εταιρείας του σε πλεονέκτημα. Η ελληνικής κατασκευής γκαμπαρντίνα τους! Τα ρούχα παράγει η εταιρεία «Jeremy Boy» του Θάνου Παπαχρήστου, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία εξειδικεύεται στα αντρικά πανωφόρια πολυτελείας.

Με έξυπνες κινήσεις η επιχείρηση κατάφερε να μετατρέψει το μικρό της μέγεθος σε πλεονέκτημα, απέκτησε πολλούς επώνυμους πελάτες και ανταγωνίζεται στα ίσια τους γνωστότερους ξένους οίκους, επιμένοντας να ράβει στην Ελλάδα το 70% της συνολικής της παραγωγής.

Η εταιρεία Jeremy Boy αποτελεί μετεξέλιξη μιας μικρής οικογενειακής βιοτεχνίας. Αναλαμβάνοντας την επιχείρηση ο Θανάσης Παπαχρήστου θέλησε να τη βγάλει από την ανωνυμία και να απευθυνθεί σε υψηλού επιπέδου πελατεία. Το μικρό μέγεθος της επιχείρησης δεν αποδείχθηκε εμπόδιο, αφού με πέντε «στρατηγικές» κινήσεις απέκτησε συγκριτικό πλεονέκτημα.

*Επωνυμία: Αρχικά η επιχείρηση απέκτησε αγγλικό «διαβατήριο» αποκτώντας το όνομα «Jeremy Boy». Μέχρι τότε συνεργαζόταν με την αγγλική εταιρεία «Boy», η οποία όμως έκλεισε. Τότε ο Θαν. Παπαχρήστου σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει ως βάση το όνομά της (Boy), προσθέτοντας το ανδρικό όνομα «Jeremy». «Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών που παράγουν ανδρικά ρούχα σε όλο τον κόσμο έχουν επωνυμίες που παραπέμπουν είτε σε κάποιο ιταλικό είτε σε αγγλικό όνομα» λέει ο ιδιοκτήτης της.

*Επώνυμη πελατεία: Αξιοποιώντας την παράδοση δεκαετιών που υπάρχει στη Θεσ/νίκη στο χώρο της ανδρικής ένδυσης επικεντρώθηκε στο να παράγει ανδρικά πανωφόρια πολυτελείας: μπουφάν, τζάκετ, τρένσκοτ,γ καμπαρντίνες, παλτά. θέλοντας να δημιουργήσει ρούχα για πελάτες μέσου και άνω οικονομικού «προφίλ», απευθύνθηκε στους ίδιους προμηθευτές που χρησιμοποιούν οι πιο γνωστοί ξένοι οίκοι. Ετσι, προμηθεύεται πρώτες ύλες αποκλειστικά και μόνο από την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αγγλία.

*Στις μπουτίκ: Η εταιρεία δεν διαθέτει δικά της καταστήματα, αλλά κατάφερε να δεισδύσει σε μπουτίκ ανδρικών ρούχων εξασφαλίζοντας τους καλά περιθώρια κέρδους και προσιτή τιμή προϊόντων. Ετσι, οι καταστηματάρχες είχαν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους και ρούχα σε συμφέρουσα τιμή, σε σύγκριση με τα πολύ ακριβότερα των ξένων οίκων. Μ' αυτό τον τρόπο, τα ρούχα της βρέθηκαν να «συγκατοικούν» σε διπλανές κρεμάστρες με ρούχα επώνυμων ξένων οίκων όπως των Burberry, Armani, Boss, Kalvin Klein, Trussardi, Nautica, Pier Gardin, κ.ά.

Ο Θάνος Παπαχρήστου εξηγεί πως: «Στα ρούχα όπως μπλούζες ή τα πουκάμισα οι πελάτες στους οποίους απευθυνόμαστε αναζητούν προϊόντα γνωστών ξένων οίκων. Αντίθετα, στα πανωφόρια όπως τα μπουφάν, οι γκαμπαρντίνες ή τα παλτά, η "φίρμα" δεν είναι εμφανής. Το κύριο κριτήριο, λοιπόν, για να διαλέξουν δεν είναι η επώνυμη ετικέτα αλλά αν τους αρέσει αισθητικά και από πλευράς ποιότητας. Ετσι, πλεονεκτούμε αφού προσφέρουμε ποιότητα εφάμιλλη των ξένων οίκων, στη μισή τιμή. Οι περισσότεροι πελάτες, ωστόσο, πιστεύουν ότι είμαστε ξένη εταιρεία».

*Τιμή: Η εταιρεία κατάφερε τα ρούχα της να πλεονεκτούν σε επίπεδο τιμής. Κι αυτό παρ' ότι τα ρούχα ράβονται στην Ελλάδα όπου το κόστος παραγωγής είναι υψηλότερο σε σύγκριση με των ξένων οίκων που στην πλειονότητά τους ράβονται στην Κίνα. Ο Θαν. Παπαχρήστου εξηγεί γιατί συμβαίνει αυτό: «Οι ξένοι οίκοι επενδύουν τεράστια ποσά για να διατηρούν ισχυρό το εμπορικό τους σήμα μέσω καταστημάτων, εκστρατειών προώθησης και διαφήμιση.

Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν το "μύθο" που χρειάζεται κάθε προϊόν για να πουλήσει. Το κόστος για να δημιουργηθεί και να συντηρηθεί, όμως, αυτός ο μύθος τον μετακυλίουν στον τελικό καταναλωτή. Εμείς δεν έχουμε κεφάλαια για να χτίσουμε "μύθο", οπότε επιλέξαμε αναγκαστικά ως όπλα πωλήσεων την ποιότητα, την αισθητική και την τιμή των ρούχων μας» υποστηρίζει.

*Εξαγωγές: Μέσω αντιπροσώπων στο εξωτερικό η Jeremy Boy κατάφερε να διεισδύσει και σε «ιν» μπουτίκ της Κόκκινης Πλατείας στη Μόσχα ή του Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Ετσι, η εταιρεία εξάγει σήμερα το 10% της παραγωγής της σε χώρες όπως η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία.

Ο ίδιος ο Θ. Παπαχρήστου έχει ένα ρόλο «πασπαρτού» στην εταιρεία, αφού κάνει σχεδόν τα πάντα: από το σχεδιασμό των ρούχων μέχρι το μάρκετινγκ ή κλείνει συμφωνίες με συνεργάτες στο εξωτερικό. Η κοπή των υφασμάτων και η ραφή των ρούχων γίνονται στη Θεσσαλονίκη από τους 15 εργαζόμενους που απασχολεί η εταιρεία. «Τα δικά μας ρούχα κοστίζουν 150-300 ευρώ. Η αντίστοιχη τιμή των ξένων οίκων είναι διπλάσια ή και τριπλάσια» λέει ο Θ. Παπαχρήστου.

Η εταιρεία ράβει περί το 30% της συνολικής παραγωγής της στην Κίνα, ώστε να ανταποκριθεί στις πιέσεις των καταστημάτων να προσφέρει ρούχα και σε πιο χαμηλή τιμή. «Θα πρέπει, όμως, να διευκρινίσουμε» λέει ο ίδιος «ότι στην Κίνα μπορεί κανείς να ράψει φθηνά ρούχα πολύ καλής ποιότητας».

Πλεονεκτήματα

Η Jeremy Boy εξειδικεύεται στην παραγωγή ανδρικών πανωφοριών πολυτελείας (μπουφάν, τζάκετ, τρένσκοτ, γκαμπαρντίνες, παλτά). Τα τελευταία χρόνια ανταγωνίζεται ευθέως τους γνωστότερους ξένους οίκους ανδρικής μόδας με συγκριτικό πλεονέκτημα τη σχέση ποιότητας και τιμής.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Εμπόριο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Φορολογικό
Τα 10 σχέδια αλλαγών στη φορολογία
Σκέψεις να αυξηθούν και οι προκαταβολές των φόρων
Κρατικά ομόλογα
Ερμαια κερδοσκόπων τα ελληνικά ομόλογα
Οικονομικό επιτελείο
Κρατικές τράπεζες, «πυλώνες» της οικονομίας
Προϋπολογισμός
Και οι συντάξεις στο μικροσκόπιο
Φορολογία
Σχέδιο να προεισπραχθούν φόροι από ακίνητα
Δάνεια
Μόνο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ρύθμιση τραπεζικών δανείων
"Κόλπο" με ομόλογα
Φάμπρικα φοροκλοπής από ασφαλιστικούς φορείς
Πώς τα ομόλογα ταξιδεύουν με διαδικασίες εξπρές στο εξωτερικό
Ασφαλιστικά Ταμεία
Τα ταμεία μας μέτρησαν ισχνά κέρδη από το ράλι
Διεθνή
Ιράκ: Ηρθαν οι Αραβες!
Ο ισπανικός δρόμος για την έξοδο από το τούνελ
Θαμπή φέτος η λάμψη των εορταστικών ημερών
Τσάβες κατά τραπεζικών
Τουρισμός
Πάρτι προσφορών για ταξίδια στο εξωτερικό
Εδώ οι τιμές μένουν υψηλές
Συνέντευξη: Θάνος Παπαχρήστου
Στην ούγια γράφει ελληνική επιτυχία
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Τα 4 μέτωπα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Αυτεπάγγελτη η... παρέμβαση πλέον
Ετήσια έκθεση της κυβέρνησης
Πρόχειρο λίφτινγκ στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων
Φοροδιαφυγή
Η μεγάλη μάχη θα δοθεί κατά της φοροδιαφυγής
Φορολογία ακινήτων
Το ηλεκτρονικό χάος του Ε9 και του ΕΤΑΚ
Πότε θα έρθει η λυπητερή
Εκθεση Κομισιόν
Ο άνεργος εδώ ρίχνεται στον Καιάδα
Πληρώνουμε ακριβά τις επιπτώσεις της κρίσης
Περιβάλλον & Οικονομία
Πράσινη ανάπτυξη με ψίχουλα
Μικρό καλάθι
Συνέντευξη: Ντιντιέ Πεντελμάς
Αισιόδοξος για το 2010
Σοκολατοποιία ΙΟΝ
Γλυκιά και ελληνική
Αγορά αλκοολούχων ποτών
Συρρικνώθηκε ο τζίρος από το αλκοόλ
Τράπεζες
Τα σχέδια της νέας Εθνικής
Στόχος η εξυγίανση
ΟΠΑΠ - Neurosoft
4 ερωτηματικά για μία σύμβαση με τον ΟΠΑΠ
Αερομεταφορές
«Αερομαχία εδάφους»
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Αυτό το εμιράτο ποιος θα το σώσει;
Επενδύει με σύνεση το Αμπου Ντάμπι
Οικονομική κρίση
Το «πάρτι των επιζώντων»
Κλυδωνισμοί που έφεραν ρίγη ανατριχίλας
Διεθνείς αγορές
Παράλογες, αλλά πολύ σκληρές για να πεθάνουν
Συνεχίζει πτωτικά
Ζητείται φερεγγυότητα
Μεγαλώνει η φούσκα
Το τελευταίο καταφύγιο
Μεγάλες προσδοκίες
Χρηματιστήριο Αθηνών
Οι τραπεζικές έκαναν και πάλι τη διαφορά
Υπερκέρδη για ξένους στο άψε - σβήσε
Απειλούνται κρίσιμες στηρίξεις
Άλλες ειδήσεις
Σύντομα
Ο Θ. Καρατζάς και τα ντιλ που δεν έγιναν