Έντυπη Έκδοση

«Αερομαχία εδάφους»

Επιχειρηματικός πόλεμος έχει ξεσπάσει στο χώρο των αερομεταφορών με αφορμή το διαγωνισμό για τις άδειες επίγειας εξυπηρέτησης (handling) σε 34 περιφερειακά αεροδρόμια από τα 39 συνολικά σε όλη τη χώρα).

«Επαθλο» της νέας κόντρας είναι τα 160 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας. Την πίτα διεκδικούν τρεις «μνηστήρες»: η Olympic Handling του ομίλου Marfin Investment Group (MIG), η Goldair Handling (ελέγχεται από τον επιχειρηματία Στ. Γκολέμη και από πέντε εκ των βασικών μετόχων της Aegean Airlines) και τη Swissport.

Από την αντιπαράθεση των επιχειρηματικών ομίλων έχουν προκύψει αυτή τη στιγμή δύο «στρατόπεδα»: Στο ένα βρίσκεται η Olympic Handling της MIG και στο άλλο η Goldair και Swissport. Οι τελευταίες έχουν προσφύγει (ξεχωριστά η κάθε μία) στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ζητώντας να ανακληθεί η απόφαση με την οποία παρατείνεται το δικαίωμα της Olympic Handling να εξυπηρετεί κατ' αποκλειστικότητα τα 34 αεροδρόμια έως ότου ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (την ερχόμενη άνοιξη).

Το δικαίωμα της παλιάς Ολυμπιακής είχε λήξει αρχικά τον Οκτώβριο του 2008 αλλά παρατάθηκε μέχρι τις 6 Οκτωβρίου του 2009. Οταν η MIG (Olympic Handling) απέκτησε τις τρεις νέες εταιρείες της Ολυμπιακής, δημιουργήθηκε η Olympic Handling, η οποία από τον Ιούλιο συνέχισε να εξυπηρετεί τα 34 αεροδρόμια, συνεχίζοντας τις υπηρεσίες που παρείχε η παλιά Ο.Α.

Οπως υποστηρίζουν, όμως, οι Goldair και Swissport, μπορούσε να το κάνει κατ' αποκλειστικότητα στα 34 αεροδρόμια μόνο μέχρι τις 6/10/2009. Επειδή, όμως, ακυρώθηκε ο διαγωνισμός που «έτρεχε», δόθηκε από το υπ. Μεταφορών και την ΥΠΑ η δυνατότητα στην Olympic Handling να εξυπηρετεί μόνη της τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, για να μη μείνουν ακάλυπτα πολλά νησιά. Οι δύο άλλοι ανταγωνιστές, όμως, υποστηρίζουν ότι κακώς δεν μοιράστηκαν αναλογικά τα αεροδρόμια μεταξύ των τριών.

Το σκηνικό στο χώρο του handling ίσως ανατραπεί πλήρως αν το ΣτΕ αποδεχθεί την άποψη του εισηγητή, σύμφωνα με την οποία η προσφυγή των Goldair-Swissport είναι βάσιμη.

Goldair και Swissport, με τη στήριξη τουριστικών φορέων από όλη τη χώρα, ζητούν να αλλάξει το καθεστώς επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα αεροδρόμια ώστε να μην υπάρχει μία μόνο εταιρεία για τα 31 αεροδρόμια. Μέχρι σήμερα, από το σύνολο των 39 αεροδρομίων υπάρχουν τρεις εταιρείες-ανταγωνιστές στα πέντε μεγαλύτερα (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας) ενώ η προκήρυξη του διαγωνισμού προβλέπει να υπάρχουν δύο εταιρείες σε επιπλέον τρία από τα 34 περιφερειακά αεροδρόμια.

Τα 31 «μήλα της έριδος»

Τα 31 αεροδρόμια στα οποία η προκήρυξη της ΥΠΑ προβλέπει ότι θα δραστηριοποιείται μόνο μία εταιρεία (μονοπώλιο) δεν έγιναν τυχαία «μήλα της έριδος» των εταιρειών. Κι αυτό γιατί όποιος τα ελέγχει αποκτά αυτομάτως προβάδισμα στις συμφωνίες με τις ξένες εταιρείες που πετάνε στην Ελλάδα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Φορολογικό
Τα 10 σχέδια αλλαγών στη φορολογία
Σκέψεις να αυξηθούν και οι προκαταβολές των φόρων
Κρατικά ομόλογα
Ερμαια κερδοσκόπων τα ελληνικά ομόλογα
Οικονομικό επιτελείο
Κρατικές τράπεζες, «πυλώνες» της οικονομίας
Προϋπολογισμός
Και οι συντάξεις στο μικροσκόπιο
Φορολογία
Σχέδιο να προεισπραχθούν φόροι από ακίνητα
Δάνεια
Μόνο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ρύθμιση τραπεζικών δανείων
"Κόλπο" με ομόλογα
Φάμπρικα φοροκλοπής από ασφαλιστικούς φορείς
Πώς τα ομόλογα ταξιδεύουν με διαδικασίες εξπρές στο εξωτερικό
Ασφαλιστικά Ταμεία
Τα ταμεία μας μέτρησαν ισχνά κέρδη από το ράλι
Διεθνή
Ιράκ: Ηρθαν οι Αραβες!
Ο ισπανικός δρόμος για την έξοδο από το τούνελ
Θαμπή φέτος η λάμψη των εορταστικών ημερών
Τσάβες κατά τραπεζικών
Τουρισμός
Πάρτι προσφορών για ταξίδια στο εξωτερικό
Εδώ οι τιμές μένουν υψηλές
Συνέντευξη: Θάνος Παπαχρήστου
Στην ούγια γράφει ελληνική επιτυχία
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Τα 4 μέτωπα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Αυτεπάγγελτη η... παρέμβαση πλέον
Ετήσια έκθεση της κυβέρνησης
Πρόχειρο λίφτινγκ στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων
Φοροδιαφυγή
Η μεγάλη μάχη θα δοθεί κατά της φοροδιαφυγής
Φορολογία ακινήτων
Το ηλεκτρονικό χάος του Ε9 και του ΕΤΑΚ
Πότε θα έρθει η λυπητερή
Εκθεση Κομισιόν
Ο άνεργος εδώ ρίχνεται στον Καιάδα
Πληρώνουμε ακριβά τις επιπτώσεις της κρίσης
Περιβάλλον & Οικονομία
Πράσινη ανάπτυξη με ψίχουλα
Μικρό καλάθι
Συνέντευξη: Ντιντιέ Πεντελμάς
Αισιόδοξος για το 2010
Σοκολατοποιία ΙΟΝ
Γλυκιά και ελληνική
Αγορά αλκοολούχων ποτών
Συρρικνώθηκε ο τζίρος από το αλκοόλ
Τράπεζες
Τα σχέδια της νέας Εθνικής
Στόχος η εξυγίανση
ΟΠΑΠ - Neurosoft
4 ερωτηματικά για μία σύμβαση με τον ΟΠΑΠ
Αερομεταφορές
«Αερομαχία εδάφους»
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Αυτό το εμιράτο ποιος θα το σώσει;
Επενδύει με σύνεση το Αμπου Ντάμπι
Οικονομική κρίση
Το «πάρτι των επιζώντων»
Κλυδωνισμοί που έφεραν ρίγη ανατριχίλας
Διεθνείς αγορές
Παράλογες, αλλά πολύ σκληρές για να πεθάνουν
Συνεχίζει πτωτικά
Ζητείται φερεγγυότητα
Μεγαλώνει η φούσκα
Το τελευταίο καταφύγιο
Μεγάλες προσδοκίες
Χρηματιστήριο Αθηνών
Οι τραπεζικές έκαναν και πάλι τη διαφορά
Υπερκέρδη για ξένους στο άψε - σβήσε
Απειλούνται κρίσιμες στηρίξεις
Άλλες ειδήσεις
Σύντομα
Ο Θ. Καρατζάς και τα ντιλ που δεν έγιναν