Έντυπη Έκδοση

Ενα ξεχωριστό μοντέλο

Η Χόντα, παράλληλα με την ανάπτυξη των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιδιώκει και την αύξηση του ποσοστού της στην ανερχόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων.

* Η πρότασή της στην οικογένεια των αυτοκινήτων που προτιμούν όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι είναι το δημοφιλές Σιβίκ. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο κατασκευάζεται σε δύο αμαξώματα: τρίθυρο και πεντάθυρο.

* Τα σημαντικότερα ατού του Σιβίκ: μοντέρνα σχεδίαση που αντέχει στο πέρασμα του χρόνου, άριστη αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου και προηγμένη τεχνολογική υποδομή. Η όγδοη γενιά του «best seller» της Χόντα ανταποκρίνεται στη σύγχρονη τάση που θέλει τα οχήματα να συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

* Η ιαπωνική μάρκα κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εργάζονται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και εξελίσσουν νέα συστήματα κίνησης.

Αν και δεν είναι καινούριο μοντέλο, καταφέρνει να στέκεται δίπλα στα νεότερα, χάρη στο δυναμικό του σχήμα. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν το ύφος των φαναριών, η ενιαία μάσκα, η μεγάλη εισαγωγή του αέρα με το μαύρο πλέγμα και τα τριγωνικού σχήματος φώτα ομίχλης.

* Η κλίση του παρμπρίζ και η διαμόρφωση του καπό παραπέμπουν σε μοντέλο κουπέ.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Η πλευρική επιφάνεια αποπνέει δυναμισμό και η επιτυχημένη σχεδίαση των χειρολαβών τόσο των μπροστινών θυρών όσο και των «κρυφών» για τις πίσω πόρτες, ολοκληρώνουν την εικόνα.

* Πίσω ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα, το μεγάλο παρμπρίζ, η αεροτομή πάνω στο πίσω παρμπρίζ και οι απολήξεις των εξατμίσεων σε τριγωνικό σχήμα.

* Η νέα έκδοση, Special Edition, διαθέτει: διχτυωτή μάσκα, που παραπέμπει στην κορυφαία έκδοση της σειράς Type-R, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ανασχεδιασμένες ζάντες 16'' και 17'' για τις εκδόσεις 1.4 και 1.8 αντίστοιχα, καθώς και χρωμιωμένες χειρολαβές και τάπα βενζίνης.

Διαστάσεις: μήκος 4,25 μ., πλάτος 1,76 μ. και ύψος 1,46 μ.

Αν και οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι κάπως περιορισμένες, οι Ιάπωνες κατάφεραν να εξασφαλίσουν άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

* Εκτός από την προσεκτική αξιοποίηση του κάθε χιλιοστού -γνωστή ειδικότητα των Ιαπώνων- τη μεγάλη διαφορά έκανε η μεταφορά του ρεζερβουάρ καυσίμου. Οπως και στο «Τζαζ», το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Ετσι εξοικονομείται πολύτιμος χώρος και αυξάνονται τα ποσοστά ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης.

ΣΑΛΟΝΙ

Ο διαθέσιμος χώρος είναι αρκετός για να φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικες. Ο πέμπτος επιβάτης θα καθήσει σχετικά άνετα, αρκεί το ύψος του να μην ξεπερνάει τα 1,80 μ.

Ωστόσο η κλίση της πίσω κολόνας και η γενικότερη διαμόρφωση του χώρου δεν επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα.

* Επίσης, το πίσω σπόιλερ περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 415 λίτρα. Την πρακτικότητα βελτιώνει το σύστημα πλήρους αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων με μία κίνηση.

* Το ταμπλό ανήκει στη γενιά των κατασκευών με δύο ανεξάρτητες ζώνες. Στο άνω τμήμα περιλαμβάνονται το ταχύμετρο, η οθόνη του συστήματος πλοήγησης κ.ά. Κάτω βρίσκονται τα υπόλοιπα όργανα, τα περισσότερα τρισδιάστατα, και τα χειριστήρια.

* Το κουμπί της μίζας είναι κόκκινο και βρίσκεται στην αριστερή πλευρά. Η εργονομική διάταξη των χειριστηρίων και των διακοπτών είναι ένα ακόμη ατού του Σιβίκ.

*Η νέα έκδοση, Special Edition, διαθέτει: νέα σκούρα μεταλλικά διακοσμητικά ένθετα, ματ φινίρισμα στις περιοχές που πλαισιώνουν τα όργανα, αναβαθμισμένα καθίσματα που συνδυάζουν σκούρο δέρμα και ύφασμα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Το Σιβίκ διατίθεται με κινητήρες i-VTEC 1.400 και 1.800 κ.εκ. απόδοσης 100 και 140 ίππων αντίστοιχα. Υπάρχει και η κορυφαία δίλιτρη εκδοχή Type R, ισχύος 201 ίππων, η οποία απευθύνεται στους λάτρεις της ταχύτητας.

* Η πρώτη επιλογή που εξασφαλίζει και περιορισμένο κόστος χρήσης είναι ο μικρότερος κινητήρας. Η απόδοσή του είναι ικανοποιητική και εκτός του αστικού περιβάλλοντος.

* Τα επίσημα στοιχεία για το βάρους 1.175 κιλών αυτοκίνητο δίνουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13'' και τελική 177 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει να τονιστεί η οικολογική συμπεριφορά του: εκπέμπει μόνο 112 γραμμ. CO2/χλμ.

* Ο βενζινοκινητήρας 1.800 κ.εκ., ισχύος 140 ίππων, προσδίδει καλύτερες επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 8,9", τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα). Εκπομπές CO2 156 γραμμ./χλμ.

* Οι εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο εφοδιάζονται με «Λυχνία Ενδειξης Αλλαγής Σχέσης (SIL)», ένα σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου που τοποθετήθηκε πρώτη φορά στο Ακορντ και στη συνέχεια στη νέα γενιά Τζαζ. Ενημερώνει τον οδηγό πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα.

* Το Χόντα Σιβίκ είναι ευκολοδήγητο και προσφέρει υψηλά ποσοστά οδικής συμπεριφοράς. Παρουσιάζει μικρές κλίσεις στις στροφές και σύστημα διεύθυνσης έχει την κατάλληλη ποσότητα υποβοήθησης και είναι ακριβές.

*Δύο ακόμη σημαντικά ατού είναι η αξιοπιστία και η αντοχή του: Παρουσιάζει μικρό ποσοστό βλαβών και έχει υψηλές τιμές μεταπώλησης. Αξιολογήθηκε σαν ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητα στα κρας τεστ του Euro NCAP.

ΤΙΜΕΣ

* Διατίθεται στις ακόλουθες εκδόσεις: 1.4 Sport 18.390 ευρώ, Special Edition 1.4 18.990, 1.8 22.990 και 1.8 ΑΤ 23.990 ευρώ. Ολες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν και σύστημα ευστάθειας (VSA).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Ενα ξεχωριστό μοντέλο