Έντυπη Έκδοση

Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΠΝΟ

Ελάτε να υπογράψουμε, λένε οι άλλοι ακτοπλόοι

Διάσταση απόψεων επικρατεί στο χώρο της ακτοπλοΐας, γεγονός που εκδηλώθηκε ιδιαίτερα στην τελευταία απεργία των ναυτεργατών.

Μετά την αναστολή της οκταήμερης απεργίας και αφού η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), με πρόεδρο τον Απόστολο Βεντούρη, δεν υπέγραψε τελικά τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το 2010 για τους ναυτικούς που εργάζονται στα ακτοπλοϊκά πλοία, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με επιστολή του προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γ. Διαμαντίδη, διαχωρίζει τη θέση του και ζητεί την παροχή αυτοτελούς δικαιώματος για τη διαπραγμάτευση και υπογραφή ΣΣΕ και στην ακτοπλοΐα.

Ο ΣΕΕΝ μέχρι σήμερα έχει δικαίωμα υπογραφής για ΣΣΕ στα κρουαζιερόπλοια και στα πλοία της Αδριατικής και ήδη έχει υπογράψει σύμβαση για το 2010, με αύξηση 2% για τους ναυτικούς που εργάζονται σε αυτά τα πλοία.

Στην επιστολή του προς τον υπουργό, ο ΣΕΕΝ επισημαίνει ότι «είναι αδιανόητο η διαπραγμάτευση της σύμβασης αυτής να γίνεται ερήμην των εταιρειών που εκπροσωπούνται από τον ΣΕΕΝ, οι οποίες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα και σίγουρα το πλέον δυναμικό κομμάτι της ελληνικής ακτοπλοΐας, με συνολικό μεταφορικό έργο που το 2010 αναμένεται να φθάσει τους 5.000.000 επιβάτες, τα 500.000 Ι.Χ. οχήματα και τα 200.000 φορτηγά».

Να διαχειριστούν οι ίδιες την τύχη τους

Στην επιστολή επισημαίνεται ακόμη πως «οι εταιρείες οι οποίες έχουν επιλέξει ως μοναδικό σωματείο εκπροσώπησής τους για θεσμικά θέματα τον ΣΕΕΝ πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστούν οι ίδιες τις τύχες τους διά των επιλογών τους».

* Εν τω μεταξύ, συνέντευξη Τύπου με θέμα «τις τελευταίες εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα» θα δώσει σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της «Attica Group», Πέτρος Βέττας.

Να σημειωθεί ότι η «Attica Group», που δεν συμμετέχει στην Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), κατά τη διάρκεια της τελευταίας απεργίας των ναυτεργατών διαφοροποιήθηκε από τη διαπραγματευτική γραμμή της ΕΕΝ, δήλωσε ότι δεν τους εκπροσωπεί και τους βρίσκει αντίθετους, γιατί θεωρεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδα.

Εξέφρασε την αντίθεσή της «στο κλίμα εργασιακής έντασης που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας», βρήκε εύλογη την απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών για υπογραφή ΣΣΕ και δήλωσε πως αυτοί χορήγησαν στα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων τους την ίδια αύξηση 2%, με αυτή που έδωσαν στα πληρώματα της Αδριατικής, την οποία χαρακτήρισαν «δίκαιη και εύλογη» και κάλεσαν την ΠΝΟ στην άμεση υπογραφή ΣΣΕ με τον Ομιλό τους.

* Από την πλευρά της, η ΕΕΝ, εξηγώντας γιατί δεν δέχεται να υπογράψει ΣΣΕ με την αύξηση που ζητεί η ΠΝΟ, 2%, υποστηρίζει ότι «η χρεοκοπία των ακτοπλοϊκών εταιρειών πορεύεται σιγά, αλλά σταθερά, στο δρόμο της ολοκληρωτικής καταστροφής και τότε οι Ελληνες ναυτικοί θα μείνουν πραγματικά άνεργοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ε.Ε.
Credit Suisse: Αδύνατη η σταθεροποίηση του χρέους με αυτά τα επιτόκια
Αντι-ευρω-παϊκό κόμμα, η φοβία Σόιμπλε
Διοικητής ΤτΕ
Πλάτη Προβόπουλου στο «Μνημόνιο - ευκαιρία»
Μενού ιδιωτικοποιήσεων
Δεν χόρτασαν με τα φιλέτα Παμπούκη
Αγροτική πολιτική
Ηπειρώτες αγρότες, στ' άρματα για τη «Δωδώνη»
Ενεργειακή Αιγαίου
Αρχισε η γεώτρηση στον Πρίνο για αύξηση δυναμικότητας 50%
Υπογραφή ΣΣΕ
Ελάτε να υπογράψουμε, λένε οι άλλοι ακτοπλόοι
Φορολογία
Τους ξαμόλησε να μαζέψουν 6 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο
Άλλες ειδήσεις
Αγρότες εισέπραξαν 18 εκατ. ευρώ με εικονικά τιμολόγια
Auto Show με τρία νέα μοντέλα