Έντυπη Έκδοση

ΕΝΑ HIGH TECH ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ

Τετ α τετ με τον Χρυσό Αιώνα

Θα μάθουν τα νήπια αρχαία; Οχι, δεν θα μάθουν να κλίνουν το «λύω» από 4 χρόνων, αλλά θα μάθουν να συμβιώνουν με τα αρχαία ευρήματα του οικοπέδου του σχολείου τους. Θα τα βλέπουν από την τραπεζαρία του ολοήμερου 49ου Δημοτικού και του 84ου Νηπιαγωγείου ή όταν κάνουν γυμναστική.

Ενα high tech σχολείο, που θα ανοίγεται στην πόλη, δημιουργείται στο οικόπεδο των οδών Ασωμάτων, Ψαρομηλίγκου, Καλογήρου Σαμουήλ και Περαιώς, σε μια υποβαθμισμένη περιοχή του Κεραμεικού. Οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν από γυάλινα δάπεδα και στεγασμένες εσοχές, όπως στο Μουσείο της Ακρόπολης, τα αρχαία που βρίσκονται 4 μέτρα κάτω από το πεζοδρόμιο. Και οι μαθητές μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα μαθαίνουν για την ιστορία της περιοχής σε σχέση και με τον γειτονικό αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού.

Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων προσπαθεί να χτιστεί το σχολείο αυτό από τις αρχές της δεκαετίας του '90. Η περιοχή ούτως ή άλλως είναι γεμάτη αρχαία. Γι' αυτό προηγήθηκε ανασκαφική έρευνα με πολλές διακοπές, λόγω έλλειψης κονδυλίων, από το 1993 μέχρι το 2003. Διενεργήθηκε από την αρχαιολόγο της Γ' ΕΠΚΑ Τώνια Κοκκολιού, η οποία βρήκε έναν αρχαίο δρόμο με επάλληλα οδοστρώματα από τα κλασικά ώς τα ρωμαϊκά χρόνια και εκατέρωθεν αυτού σπίτια, καταστήματα, εργαστήρια. Δηλαδή, μια γειτονιά εργατοτεχνιτών.

Στο ΝΑ τμήμα του ίδιου οικοπέδου αποκαλύφθηκε και η συνέχεια του ίδιου δρόμου με κατεύθυνση στον Ιππειο Κολωνό. Εκεί υπήρχαν μικρά εργαστήρια και αρχαία πλυντήρια. Επίσης επί της οδού Πειραιώς 85-87, ανάμεσα στα δύο κτίρια του Ιδρύματος Παπανδρέου, βρέθηκε η οδός του Δημοσίου Σήματος και τμήμα παρόδιου νεκροταφείου με 33 ταφές (πυρές) και έναν κιβωτιόσχημο τάφο με πολλές λευκές ληκύθους (5ο-2ο αι. π.Χ.).

Από το 2003 αποφασίστηκε οι αρχαιότητες να παραμείνουν ορατές και επισκέψιμες σε δύο μεγάλες ενότητες. Προχθές παρουσιάστηκε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο από τη μελετητική ομάδα του ΟΣΚ μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη συνύπαρξης αρχαίων και σχολείου. Σύμφωνα με αυτή, τα κτίρια του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου αναπτύσσονται μέσα στο μεγάλο οικόπεδο αναδεικνύοντας σε δύο «νησίδες» τα αρχαία και αξιοποιώντας παράλληλα τρία ερειπωμένα διατηρητέα (ένα από αυτά το παλιό Χημείο του Κράτους).

Της ανέγερσης των κτιρίων θα προηγηθούν στερεώσεις και συντηρήσεις των ευρημάτων, που σήμερα καλύπτονται από χόρτα, σκουπίδια και σύριγγες. «Αν γίνει το σχολείο, θα αναπνεύσει η γειτονιά. Θα πηγαίνουν τα παιδιά με ασφάλεια στο σχολείο τους. Τώρα τα σχολεία στεγάζονται σε ενοικιασμένα ακατάλληλα κτίρια κι έχουμε άπειρες καταγγελίες για ατυχήματα», είπαν στο ΚΑΣ.

«Αν θέλουμε να ξαναδώσουμε ζωή στο ιστορικό κέντρο, αν μας ενδιαφέρει πραγματικά η ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών, αν θέλουμε να τις δούμε να ξανακατοικούνται, πρέπει να φτιάξουμε υποδομές. Τα σχολεία είναι αναγκαία σε αυτές τις περιοχές», τόνισε η πρόεδρος του ΚΑΣ Λίνα Μενδώνη, δίνοντας τον τόνο για την ομόφωνη έγκριση της μελέτης.***

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι
Αρχαιολογία
Υπουργείο Παιδείας
Σχετικά θέματα: Αρχαιολογία
Ωδή στην ελληνικότητα της Μακεδονίας
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχαιολογία
Ωδή στην ελληνικότητα της Μακεδονίας
Τετ α τετ με τον Χρυσό Αιώνα
Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης
190 συγγραφείς και νέοι σύμμαχοι
Λογοτεχνία
Η πρώτη και η τελευταία λέξη του Β. Αλεξάκη
Κόμικς
Σέξπιρ με στιλ μάνγκα
Νέες ταινίες
Αποκάλυψη τώρα!
Θέατρο
Υστερόγραφο από τον Δημήτρη Μαρωνίτη
Τηλεόραση
Ψηφιακός κάμπος
Προσλήψεις συμβασιούχων, επανακοστολόγηση προγραμμάτων