Έντυπη Έκδοση

Φιλί της ζωής για την Opel

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ

ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΗ που λειτουργεί ως πολυεθνική αγορά όταν όλα πάνε καλά, αλλά στην οποία προέχει το εθνικό όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, η γερμανική Opel γλίτωσε την επαπειλούμενη πτώχευση.

Στο παρά πέντε, λίγο πριν η μητρική της εταιρεία General Motors καταθέσει αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ, η Opel με τις ευλογίες της γερμανικής κυβέρνησης και χάρη στη ρωσική ανάμειξη παίρνει παράταση ζωής.

Εχοντας εξασφαλίσει κρατική χρηματοδότηση ύψους 1,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα δώσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας και τέσσερις τοπικές κυβερνήσεις στα κρατίδια των οποίων η Opel έχει εργοστάσια, η άγνωστη στους πολλούς καναδική εταιρεία ανταλλακτικών Magna και η ρωσική τράπεζα Sberbank γίνονται οι βασικοί μέτοχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, υποσχόμενοι ότι δεν θα κλείσει κανένα εργοστάσιό της στη Γερμανία, όπου απασχολούνται 25.000 εργαζόμενοι, το μισό περίπου του προσωπικού που απασχολεί η GM Ευρώπης.

Ρώσος μεγιστάνας

Η συμφωνία προβλέπει ότι η Magna, τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ανταλλακτικών αυτοκινήτου στον κόσμο, αποκτά το 20% και η Sberbank το 35%. Η GM διατηρεί το 35% ενώ 10% δίνεται στους εργαζόμενους της Opel. Πίσω από τη Magna φαίνεται να κρύβεται ο ρώσος μεγιστάνας Ολεγκ Ντερίπασκα, ο οποίος είχε επενδύσει στην καναδική εταιρεία 1,54 δισ. δολάρια τον Μάιο του 2007. Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Gaz, του Ντερίπασκα, γίνεται βασικός εταίρος της Opel, με στόχο την ανερχόμενη ρωσική αγορά αυτοκινήτου, η οποία, κατά τον άλλοτε γερμανό καγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ και νυν άτυπο «λομπίστα» των ρωσικών συμφερόντων στη Γερμανία, «μπορεί να εξελιχθεί στην κυριότερη διεθνή αγορά».

Ο Σρέντερ έχει προσληφθεί από τη ρωσική εταιρεία αερίου Gazprom από το 2005 που εγκατέλειψε την καγκελαρία. Θεωρείται ότι έπαιξε παρασκηνιακό ρόλο στο να κλείσει η συμφωνία Opel-Magna, την οποία ευνοούσαν και τα συνδικάτα, με δεδομένο ότι η πρόταση της Fiat, του άλλου διεκδικητή που αποσύρθηκε τελικά από την κούρσα, φερόταν ότι θα κατέληγε σε 10.000 απολύσεις.

Το νέο διοικητικό σχήμα της Opel, ωστόσο, δεν αποκλείται να αντιμετωπίσει στο μέλλον προβλήματα. Στο νέο σχήμα, στο οποίο μετέχουν η Magna, η ρωσική τράπεζα Sberbank αλλά και η General Motors, είναι ασαφές ποιος θα κάνει κουμάντο.

Ακόμη και αν σωθεί οριστικά η Opel της Γερμανίας, παραμένει αβέβαιο το μέλλον των εργοστασίων του ομίλου στο Βέλγιο, την Ισπανία και την Πολωνία, καθώς και το τι μέλλει γενέσθαι με τη Vauxhall (ανήκει στη GM) στην Βρετανία.

* Η Opel ξεκίνησε το 1863 ως εργοστάσιο μηχανών από τον Ανταμ Οπελ και μετεξελίχθηκε σε αυτοκινητοβιομηχανία το 1899. Το 1929 η General Motors εξαγόρασε την Opel, την οποία εν συνεχεία κατάσχουν οι ναζί το 1940. Ξαναπέρασε στους αμερικανούς ιδιοκτήτες της μετά τον πόλεμο, το 1947.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Σχετικά θέματα: Αυτοκινητοβιομηχανία
G.Μ.: Ο δρόμος μετά την πτώχευση
Ξεκίνησε αδέκαρος, έγινε μεγιστάνας
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κτηματαγορά
Η ανάκαμψη αργεί, αλλά οι τιμές στα ύψη
Η Βουλή έκλεισε και έμειναν οι εκκρεμότητες
Για εξόφληση οφειλών τα νέα στεγαστικά
Πιο ακριβό το ένσημο από το μεροκάματο
Κυβερνητικά μέτρα για μείωση του ελλείμματος
Τι ελπίζει η κυβέρνηση, τι φοβάται η Κομισιόν
Δημοσιονομικά στοιχεία
Οι εισαγωγές κρύβουν την ύφεση
Στοιχεία Κομισιόν
Πληγές, χρέη-ανεργία
Δανεισμός Δημοσίου
Κόστισαν ακριβά οι χειρισμοί τους
Συνέντευξη: Δρ. Μάρτιν Φέλσταϊν
«Μην αυξήσετε τους φόρους»
Αγορές εμπορευμάτων
Στήνεται νέα φούσκα
Αερομεταφορές
Νέα τάξη πραγμάτων και στους ελληνικούς αιθέρες
Ακρίβεια
Ακαμψία και μεσάζοντες πνίγουν το λιανεμπόριο
Ανανέωσιμες Πηγές Ενέργειας
Στα χαρτιά έχει μείνει η πράσινη ανάπτυξη
Αποτελέσματα α' τριμήνου 2009
Ευνοημένοι οι ισχυροί, δοκιμάζονται οι μικροί
Αυτοκινητοβιομηχανία
Φιλί της ζωής για την Opel
G.Μ.: Ο δρόμος μετά την πτώχευση
Ξεκίνησε αδέκαρος, έγινε μεγιστάνας
Διεθνείς Αγορές
Διχασμένοι οι αναλυτές
Παραμένει η αβεβαιότητα για το μέλλον
Επιδοτήσεις
Ψαρεύουν ψήφους στο παρά πέντε
Ποια προγράμματα χρηματοδότησης «τρέχουν»
Επιχειρήσεις
Συνταγή επιτυχίας στο χώρο της τεχνολογίας
Επιχειρηματικά "ανοίγματα"
Ψάχνουν διαμάντια στη λάσπη
Κυνηγά ευκαιρίες ο ΟΠΑΠ
Ευρωπαϊκή Ένωση
Αποπληθωρισμός εν όψει
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Χρησμοί Τρισέ για αύξηση των επιτοκίων
Καύσιμα
Μάχη ΕΛΛ.ΠΕ. και Motor Oil για τη Shell
Οδηγός καταθέσεων
Γκρίνια σε ώτα μη ακουόντων
Η ρευστότητα των τραπεζών βλάπτει τους πελάτες
Οικονομική κρίση και ευρωεκλογές
Οι ευρωκάλπες στη σκιά των προβλημάτων
Τα κράτη και τα μέτρα
Χρονοβόρες διαδικασίες για τους αδύνατους, μέτρα εξπρές για τους τραπεζίτες
Πώς αντέδρασε η Ε.Ε.
Ρουμανία
Σανίδα σωτηρίας το χρήμα του ΔΝΤ
Τεχνολογία
Τα κοπέλια του mobile marketing
Τηλεπικοινωνίες
Οξύνεται η σύγκρουση ΟΤΕ-παρόχων
Νέο σκηνικό
Χρηματιστήριο Αθηνών
Διάθεση για ρίσκο στις αγορές
Άλλες ειδήσεις
Με άγριες διαθέσεις το νέο αφεντικό της Shell
Σύντομα