Έντυπη Έκδοση

G.Μ.: Ο δρόμος μετά την πτώχευση

Τέλος εποχής για ένα από τα κυριότερα σύμβολα του «αμερικανικού τρόπου ζωής»: μιλάμε για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, την General Motors, που από την 1η Ιουνίου βρίσκεται υπό καθεστώς πτώχευσης.

Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη πτώχευση στην ιστορία της Αμερικής, έπειτα από αυτήν της Lehman Brothers και της WorldCom. Η General Motors ζήτησε προστασία από τους πιστωτές και έχει περιθώριο 60 ημερών αλλά και κρατική χρηματοδότηση ώστε να αναδιοργανωθεί και να παραδοθεί καθαρή από χρέη.

Μιλάμε για τη δημιουργία μιας νέας, μικρότερης G.Μ., με τεράστιο κόστος για τους εργαζόμενους.

Η αμερικανική κυβέρνηση θα χορηγήσει στην G.Μ. άλλα 30 δισ. δολάρια, επιπλέον των 19,4 δισ. δολαρίων που έχει πάρει ήδη η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία για να χρηματοδοτήσει την αναδιοργάνωσή της.

Το αμερικανικό Δημόσιο αποκτά το 60%, με την G.Μ. να παραμένει ωστόσο υπό τη διαχείριση του ιδιωτικού τομέα, καθώς το διοικητικό συμβούλιό της θα αποτελείται από ιδιώτες.

Το σημαντικότερο είναι ότι η G.Μ. θα κλείσει 14 εργοστάσια στο Μίτσιγκαν, το Οχάιο, την Ινδιάνα και άλλες πολιτείες με στόχο την κατάργηση 23.000 ωρομίσθιων θέσεων εργασίας και την απόλυση άλλων 8.000 κανονικά αμειβόμενων (με μηνιαίο μισθό) εργαζομένων. Επιπλέον θα κλείσουν 2.100 αντιπροσωπείες, από τις οποίες ζουν 100.000 εργαζόμενοι. Περιορισμός των εργασιακών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων προβλέπεται και για όσους μείνουν.

Για να χρυσώσει το χάπι της εξυγίανσης η αμερικανική κυβέρνηση δίνει το 17,5% των μετοχών στη συνδικαλιστική ομοσπονδία UAW, η οποία χάρη στις έντονες εργασιακές κινητοποιήσεις της δεκαετίας του '30 είχε καταφέρει να κατακτήσει ένα από τα υψηλότερα στάνταρ εργαζομένων στις ΗΠΑ.

Τα προβλήματα

Η παρακμή της G.Μ. και ευρύτερα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας άρχισε από τη δεκαετία του '70 και την κρίση του πετρελαίου, καθώς ο ξένος ανταγωνισμός άρχισε να μεταλλάσσει την αμερικανική αγορά με μικρότερα και πιο οικονομικά αυτοκίνητα.

Επειτα από δεκαετίες μείωσης των μεριδίων αγοράς και με συσσωρευμένες ζημιές 90 δισ. δολαρίων ήδη από το 2005, η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 έβαλε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της G.Μ., την παρακμή της οποίας πολλοί συγκρίνουν με την παρακμή της ίδιας της αμερικανικής οικονομικής ηγεμονίας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Σχετικά θέματα: Αυτοκινητοβιομηχανία
Φιλί της ζωής για την Opel
Ξεκίνησε αδέκαρος, έγινε μεγιστάνας
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κτηματαγορά
Η ανάκαμψη αργεί, αλλά οι τιμές στα ύψη
Η Βουλή έκλεισε και έμειναν οι εκκρεμότητες
Για εξόφληση οφειλών τα νέα στεγαστικά
Πιο ακριβό το ένσημο από το μεροκάματο
Κυβερνητικά μέτρα για μείωση του ελλείμματος
Τι ελπίζει η κυβέρνηση, τι φοβάται η Κομισιόν
Δημοσιονομικά στοιχεία
Οι εισαγωγές κρύβουν την ύφεση
Στοιχεία Κομισιόν
Πληγές, χρέη-ανεργία
Δανεισμός Δημοσίου
Κόστισαν ακριβά οι χειρισμοί τους
Συνέντευξη: Δρ. Μάρτιν Φέλσταϊν
«Μην αυξήσετε τους φόρους»
Αγορές εμπορευμάτων
Στήνεται νέα φούσκα
Αερομεταφορές
Νέα τάξη πραγμάτων και στους ελληνικούς αιθέρες
Ακρίβεια
Ακαμψία και μεσάζοντες πνίγουν το λιανεμπόριο
Ανανέωσιμες Πηγές Ενέργειας
Στα χαρτιά έχει μείνει η πράσινη ανάπτυξη
Αποτελέσματα α' τριμήνου 2009
Ευνοημένοι οι ισχυροί, δοκιμάζονται οι μικροί
Αυτοκινητοβιομηχανία
Φιλί της ζωής για την Opel
G.Μ.: Ο δρόμος μετά την πτώχευση
Ξεκίνησε αδέκαρος, έγινε μεγιστάνας
Διεθνείς Αγορές
Διχασμένοι οι αναλυτές
Παραμένει η αβεβαιότητα για το μέλλον
Επιδοτήσεις
Ψαρεύουν ψήφους στο παρά πέντε
Ποια προγράμματα χρηματοδότησης «τρέχουν»
Επιχειρήσεις
Συνταγή επιτυχίας στο χώρο της τεχνολογίας
Επιχειρηματικά "ανοίγματα"
Ψάχνουν διαμάντια στη λάσπη
Κυνηγά ευκαιρίες ο ΟΠΑΠ
Ευρωπαϊκή Ένωση
Αποπληθωρισμός εν όψει
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Χρησμοί Τρισέ για αύξηση των επιτοκίων
Καύσιμα
Μάχη ΕΛΛ.ΠΕ. και Motor Oil για τη Shell
Οδηγός καταθέσεων
Γκρίνια σε ώτα μη ακουόντων
Η ρευστότητα των τραπεζών βλάπτει τους πελάτες
Οικονομική κρίση και ευρωεκλογές
Οι ευρωκάλπες στη σκιά των προβλημάτων
Τα κράτη και τα μέτρα
Χρονοβόρες διαδικασίες για τους αδύνατους, μέτρα εξπρές για τους τραπεζίτες
Πώς αντέδρασε η Ε.Ε.
Ρουμανία
Σανίδα σωτηρίας το χρήμα του ΔΝΤ
Τεχνολογία
Τα κοπέλια του mobile marketing
Τηλεπικοινωνίες
Οξύνεται η σύγκρουση ΟΤΕ-παρόχων
Νέο σκηνικό
Χρηματιστήριο Αθηνών
Διάθεση για ρίσκο στις αγορές
Άλλες ειδήσεις
Με άγριες διαθέσεις το νέο αφεντικό της Shell
Σύντομα