Έντυπη Έκδοση

Τα κοπέλια του mobile marketing

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΓΕΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ το Ηράκλειο της Κρήτης και πελάτες από την Αυστραλία μέχρι το Τρίνινταντ και Τομπάγκο, η Cytech, μια ελληνική εταιρεία τεχνολογίας που ιδρύθηκε το 2001 από δύο 25άρηδες, κρατάει σήμερα στα «χέρια» της μια παγκόσμια πρωτοτυπία και δραστηριοποιείται σε μια αγορά που είναι από τις λίγες που ευελπιστούν να επωφεληθούν από την κρίση.

Η Cytech, με έδρα στο Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης, δραστηριοποιείται στον χώρο του mobile marketing, ενώ με τη θυγατρική της Bluevibe έχει παρουσία από το 2006 και στο λεγόμενο proximity marketing. Τι είναι αυτό; η διανομή διαφημιστικού περιεχομένου σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Χαρακτηριστική μέθοδος είναι η γνωστή σε όλους διανομή φυλλαδίων σε σταθμούς μετρό και φανάρια. Το proximity marketing είναι η μετεξέλιξη αυτού του τρόπου προώθησης. Με χρήση της τεχνολογίας, για παράδειγμα, κάποιος που περνά έξω από ένα κατάστημα μπορεί να πάρει άμεσα στο κινητό του ένα διαφημιστικό μήνυμα ή κάποιες πληροφορίες.

Σύμφωνα με τον Βαγγέλη Αντωνιάδη, διευθυντή στην Cytech, δύο είναι τα συστατικά για την επιτυχία πέρα από μια καλή ιδέα. Η χρηματοδότηση με ευνοϊκούς όρους -«γιατί όταν ξεκινάς δεν έχεις λεφτά»- και η σωστή προώθηση από κάποιον που ξέρει τα σωστά κανάλια. «Οταν ξεκινήσαμε ήμασταν άνθρωποι μιας συγκεκριμένης επιστήμης, δεν ήμασταν ούτε επιχειρηματίες, ούτε είχαμε τις κατάλληλες επαφές ή γνώση της αγοράς». «Και τα δύο ήταν δύσκολα για εμάς. Αν ήμασταν σε άλλη χώρα, θα είχαμε κάνει μεγαλύτερα και ταχύτερα βήματα» συμπληρώνει ο ίδιος.

«Αρχικός χρηματοδότης της επιχείρησης ήταν ο αδερφός του συνεταίρου μου, του Στέλιου Μαυρομιχάλη, ο Ευθύμης» αναφέρει. Η εταιρεία κατάφερε επίσης να πάρει κοινοτική χρηματοδότηση, που δινόταν σε νέους επιχειρηματίες την εποχή που έκαναν τα πρώτα βήματα τους. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε μία ακόμη επιδότηση επενδυτικού σχεδίου, ύψους 150.000 ευρώ, μέσω των ΠΕΠ Κρήτης.

«Αυτό που δεν έχει δουλέψει στην Ελλάδα και το λέω με βάση την εμπειρία μας στην Cytech, είναι τα επενδυτικά κεφάλαια (venture capitals)» επισημαίνει ο Βαγγέλης Αντωνιάδης. «Απευθυνθήκαμε σε τράπεζες και ζητούσαμε επενδυτές μέσω venture capitals.

Εμείς δεν θέλαμε δάνειο αλλά κάποιον να επενδύσει στην εταιρείας μας, αναλαμβάνοντας το ρίσκο. Αντ' αυτού μας ζητούσαν να υποθηκεύσουμε ακίνητα».

Η επιλογή εγκατάστασης στο επιστημονικό και τεχνολογικό πάρκο έχει διάφορα οφέλη. Σε αυτά συγκαταλέγεται η ενοικίαση χώρου με ευνοϊκούς όρους, η γραμματειακή υποστήριξη αλλά και η πρόσβαση στο ίδρυμα τεχνολογίας και έρευνας. «Ωστόσο αυτό που λείπει τόσο στην Κρήτη όσο και σε άλλα πάρκα είναι η παροχή συμβουλών για την εύρεση χρηματοδότη αλλά και όλα τα απαραίτητα κανάλια για να μπεις σε μια αγορά».

Σύμφωνα με έρευνες η συνολική αξία της αγοράς του μάρκετινγκ στα κινητά τηλέφωνα θα έχει ξεπεράσει μέχρι τον επόμενο χρόνο τα 8 δισ. δολάρια, ενώ οι επενδύσεις στο proximity marketing αναμένεται να αγγίξουν τα 3 δισ. δολάρια. Οπως αναφέρει ο διευθυντή της Cytech, «υπάρχει μια γενικά αποδεκτή θεωρία στον κλάδο μας σύμφωνα με την οποία υπάρχει πιθανότητα, ειδικά λόγω κρίσης, τα διαφημιστικά κονδύλια των επιχειρήσεων να στραφούν στο mobile marketing γιατί είναι φθηνότερο και κάποιες φορές μπορεί να είναι πιο οικονομικό και από το Διαδίκτυο».

Το πρώτο προϊόν της Cytech ήταν μια πλατφόρμα που παρέχει διαδραστικές υπηρεσίες γραπτών μηνυμάτων (συμμετοχή σε διαγωνισμούς, ψηφοφορίες μέσω sms κ.λπ.). Πελάτες τους μεταξύ άλλων η ΕΡΤ και η ΕΡΑ. Αλλη υπηρεσία της εταιρείας, η δυνατότητα αποστολής μαζικών sms από το Internet.

Τρίτο βασικό προϊόν της εταιρείας, το Bluevibe. Με την ανάπτυξή του ασχολείται αποκλειστικά η ομώνυμη θυγατρική της Cytech. Το Bluevibe προσφέρει, μέσω hotspots που κατασκευάζονται από την εταιρεία (πομποί που τοποθετούνται στον χώρο του πελάτη), δωρεάν πρόσβαση στο Ιντερνετ από το κινητό μέσω της τεχνολογίας Bluetooth. «Πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτοτυπία, για την οποία υπάρχει η σκέψη να την πατεντάρουμε» αναφέρει ο Βαγγέλης Αντωνιάδης.

Η χρησιμότητα του Bluevibe για τις επιχειρήσεις είναι ότι θα έχουν τη δυνατότητα να διανέμουν στα κινητά των πελατών τους διαφημιστικό περιεχόμενο (π.χ. ενημέρωση για προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια) ή να «τρέξουν» διαδραστικές διαφημιστικές καμπάνιες (π.χ. κουίζ, ερωτηματολόγια κ.λπ.).

Εκτός από την Ελλάδα, όπου πελάτες του Bluevibe είναι η ΔΕΘ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κ.ά., συσκευές έχουν πουληθεί στις ΗΠΑ, την Ιρλανδία, το Τρινιντάντ και Τομπάγκο, στην Αυστραλία, στην ΠΓΔΜ, στη Μεγάλη Βρετανία και το Βέλγιο. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει την παρουσία της στο εξωτερικό μέσω επιλεγμένων αντιπροσώπων.

WHO is who?

Πίσω από την Cytech βρίσκονται ο Βαγγέλης Αντωνιάδης και ο Στέλιος Μαυρομιχάλης. Και οι δύο με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στην επιστήμη των υπολογιστών. Ξεκίνησαν την εταιρεία με 30.000 ευρώ περίπου. Ο τζίρος της το 2008 ανήλθε στα 514.340 ευρώ και τα κέρδη ξεπέρασαν τις 50.000 ευρώ. Οι πωλήσεις στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν το 10% του κύκλου εργασιών, αλλά στόχος είναι το μερίδιό τους να διπλασιαστεί φέτος.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επιχειρήσεις
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Κτηματαγορά
Η ανάκαμψη αργεί, αλλά οι τιμές στα ύψη
Η Βουλή έκλεισε και έμειναν οι εκκρεμότητες
Για εξόφληση οφειλών τα νέα στεγαστικά
Πιο ακριβό το ένσημο από το μεροκάματο
Κυβερνητικά μέτρα για μείωση του ελλείμματος
Τι ελπίζει η κυβέρνηση, τι φοβάται η Κομισιόν
Δημοσιονομικά στοιχεία
Οι εισαγωγές κρύβουν την ύφεση
Στοιχεία Κομισιόν
Πληγές, χρέη-ανεργία
Δανεισμός Δημοσίου
Κόστισαν ακριβά οι χειρισμοί τους
Συνέντευξη: Δρ. Μάρτιν Φέλσταϊν
«Μην αυξήσετε τους φόρους»
Αγορές εμπορευμάτων
Στήνεται νέα φούσκα
Αερομεταφορές
Νέα τάξη πραγμάτων και στους ελληνικούς αιθέρες
Ακρίβεια
Ακαμψία και μεσάζοντες πνίγουν το λιανεμπόριο
Ανανέωσιμες Πηγές Ενέργειας
Στα χαρτιά έχει μείνει η πράσινη ανάπτυξη
Αποτελέσματα α' τριμήνου 2009
Ευνοημένοι οι ισχυροί, δοκιμάζονται οι μικροί
Αυτοκινητοβιομηχανία
Φιλί της ζωής για την Opel
G.Μ.: Ο δρόμος μετά την πτώχευση
Ξεκίνησε αδέκαρος, έγινε μεγιστάνας
Διεθνείς Αγορές
Διχασμένοι οι αναλυτές
Παραμένει η αβεβαιότητα για το μέλλον
Επιδοτήσεις
Ψαρεύουν ψήφους στο παρά πέντε
Ποια προγράμματα χρηματοδότησης «τρέχουν»
Επιχειρήσεις
Συνταγή επιτυχίας στο χώρο της τεχνολογίας
Επιχειρηματικά "ανοίγματα"
Ψάχνουν διαμάντια στη λάσπη
Κυνηγά ευκαιρίες ο ΟΠΑΠ
Ευρωπαϊκή Ένωση
Αποπληθωρισμός εν όψει
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Χρησμοί Τρισέ για αύξηση των επιτοκίων
Καύσιμα
Μάχη ΕΛΛ.ΠΕ. και Motor Oil για τη Shell
Οδηγός καταθέσεων
Γκρίνια σε ώτα μη ακουόντων
Η ρευστότητα των τραπεζών βλάπτει τους πελάτες
Οικονομική κρίση και ευρωεκλογές
Οι ευρωκάλπες στη σκιά των προβλημάτων
Τα κράτη και τα μέτρα
Χρονοβόρες διαδικασίες για τους αδύνατους, μέτρα εξπρές για τους τραπεζίτες
Πώς αντέδρασε η Ε.Ε.
Ρουμανία
Σανίδα σωτηρίας το χρήμα του ΔΝΤ
Τεχνολογία
Τα κοπέλια του mobile marketing
Τηλεπικοινωνίες
Οξύνεται η σύγκρουση ΟΤΕ-παρόχων
Νέο σκηνικό
Χρηματιστήριο Αθηνών
Διάθεση για ρίσκο στις αγορές
Άλλες ειδήσεις
Με άγριες διαθέσεις το νέο αφεντικό της Shell
Σύντομα