Έντυπη Έκδοση

Οι 100 καρέκλες του.... πλάτωνα

Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ κατασκευάζει έχοντας το βλέμμα του στραμμένο στην ιδεατή φόρμα... κανένας όμως κατασκευαστής δεν πλάθει αυτή καθεαυτή την ιδεατή φόρμα. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Αυτά γράφει ο Πλάτωνας στην «Πολιτεία».

Ο Ιταλός σχεδιαστής Martino Gamper εμπνέεται από τον Πλάτωνα και κατά περίεργο τρόπο αναρωτιέται «Πώς μπορεί η κατασκευαστική μελέτη μιας καρέκλας να οδηγήσει στη Θεωρία των Ιδεών του Πλάτωνα;». Το αποτέλεσμα της προσωπικής του έρευνας εκτίθεται στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.

Εκατό μοναδικές καρέκλες που δημιουργήθηκαν σε 100 ημέρες με υλικά από παλιές εγκαταλειμμένες καρέκλες. Ο λόγος που ο σχεδιαστής επέλεξε να δουλέψει με ταπεινά υλικά είναι ότι κάθε παλιό αντικείμενο έχει και μια αφηγηματική διάσταση.

Η υβριδική μορφολογία των καρεκλών του Gamper κρύβει συναρπαστικά στοιχεία γεωγραφικά, ιστορικά και κοινωνιολογικά.

Ο Ιταλός σχεδιαστής Martino Gamper γνώρισε τη διεθνή φήμη με τις καρέκλες του. Αδιαφορώντας για τα ιστορικά πρότυπα σχεδιασμού της αρμονίας και της συμμετρίας, δημιούργησε ένα σύνολο έργων τα οποία του χάρισαν διεθνή φήμη, παρουσιάστηκαν σε πολλές εκθέσεις στον κόσμο και εντέλει μας πείθουν ότι «δεν υπάρχει τέλεια καρέκλα», όπως δηλώνει και ο ίδιος.

Η διαδικασία υλοποίησης του έργου ήταν απλή. Με όχημα τη φαντασία και μοναδικό περιορισμό τον χρόνο κατασκευής του έργου -100 ημέρες-, ο Gamper μάζεψε καρέκλες από τους δρόμους του Λονδίνου, της πόλης όπου ζει, και άρχισε να διερευνά τη δυνατότητα δημιουργίας νέων καρεκλών, απαλλαγμένων από συγκεκριμένα υφολογικά στοιχεία.

Η διαδικασία παρήγαγε μια συλλογή από δυνατότητες. Γιατί, όπως σημειώνει ο ίδιος, «ήθελα να αμφισβητήσω την ιδέα του συγκεκριμένου. Ηθελα οι καρέκλες μου να δείχνουν τη γεωγραφική, ιστορική και ανθρώπινη προέλευσή τους. Τι μπορούν να μας πουν για τον τόπο καταγωγής τους ή το προηγούμενο κοινωνικό περιβάλλον τους και ακόμη και τους προηγούμενους ιδιοκτήτες τους; Για μένα, οι ιστορίες πίσω από τις καρέκλες είναι τόσο σημαντικές όσο και το στιλ τους ή ακόμα και η λειτουργία τους. Ηθελα η νέα μορφή τους να προκαλεί τη σκέψη αλλά και συζητήσεις για την αξία, τη λειτουργικότητα και την καταλληλότητά τους».

Η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Αλεξίας Αντσακλή-Βαρδινογιάννη. Διάρκεια έως τις 24 Ιουλίου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εκθέσεις
Εικαστικά
Σχετικά θέματα: Εικαστικά
Κρυφοκοιτάζοντας από την κλειδαρότρυπα
Φοιτητική αισιοδοξία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Hollywood
Καλώς ήλθες ψηφιακό φιλμ
Στα δικαστήρια με τον Κόστνερ
Ο Ντι Κάπριο στο Μιζούρι
Αφιέρωμα
Η θερινή μας αγάπη
Εικαστικά
Κρυφοκοιτάζοντας από την κλειδαρότρυπα
Φοιτητική αισιοδοξία
Οι 100 καρέκλες του.... πλάτωνα
Λογοτεχνία
Στην Αθήνα της Αμερικής
Μουσική
Τραγουδώντας στο λόφο
Τραγουδώντας στο λόφο
Οπερα
Μοναρχίας θρίαμβος
Σινεμά
Κομαντσι με αιρετικό χιούμορ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΚΗΣ Κινηματογραφιστής
Θρίλερ από το Βορρά
Δείτε πρώτοι τον εχθρό
Μαθήματα από παιδιά
Αφιέρωμα στον Χίτσκοκ
Συγγραφείς/Ποίηση
Ο κοσμός του Μπόρις Βιάν
Φεστιβάλ
Λάμψη παλιού Χόλιγουντ στο Rockwave Festival
Φεστιβάλ Αθηνών
Διαμαρτυρόμενος στην Επίδαυρο
Ο έρωτας της Κόμισσας
Πριγκίπισσα σε άγνοια
Μονομαχία στην Πειραιώς
Μεταμοντέρνο καμπαρέ
Άλλες ειδήσεις
Ενδιαφέρουν