Έντυπη Έκδοση

ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ, γ.γ. Δημοσίων Εργων

Αιτία πολέμου τα έργα της Θεσσαλονίκης

Απαιτούνται μήνες για να έχουμε την πλήρη επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων, δηλώνει ο Στρ. Σιμόπουλος * Κορδέλες εγκαινίων σε έργα της Εγνατίας, της Ηπείρου, της νότιας Πελοποννήσου και νέα διασυνοριακή γέφυρα στον Εβρο

«ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ορισμένοι μήνες για να έχουμε πλήρη επανεκκίνηση» δηλώνει ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος στην «Κ.Ε.», βάζοντας στην πραγματική τους διάσταση τις μεγάλες εκκρεμότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν μεταξύ παραχωρησιούχων και τραπεζών μέχρι την τελική συμφωνία με το ελληνικό Δημόσιο. Ο κ. Σιμόπουλος παρουσιάζει τα έργα που είναι έτοιμα για εγκαίνια τους επόμενους μήνες, δίνει θετικό μήνυμα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά αποφεύγει αναφορά σε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του, μιλάει για την ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας Οδού» και τη νέα γέφυρα στον Εβρο, ενώ εξηγεί γιατί επιτίθεται στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη. Η συνέντευξη έχει ως εξής:

Προς δημοπράτηση βαίνουν 46 νέα έργα, ύψους 370 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων πολλά σχολεία, λέει στην «Κ.Ε.» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Προς δημοπράτηση βαίνουν 46 νέα έργα, ύψους 370 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων πολλά σχολεία, λέει στην «Κ.Ε.» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Δηλώσατε πρόσφατα ότι «ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια, για έναν περίεργο λόγο, είναι πάντα πίσω από προσπάθειες οι οποίες αναβάλλουν ή ακυρώνουν έργα στην πόλη». Βαριά κουβέντα. Ποιος ο λόγος; Μήπως προετοιμάζεστε για αναμέτρηση μαζί του λόγω εκλογών, στην πόλη ή στη χώρα;

Κύριε Δεμερτζή, συμπορεύτηκα για πολλά χρόνια με τις παραγωγικές δυνάμεις της πόλης ως επαγγελματίας μηχανικός και αυτό συνεχίζω να κάνω από τη νέα θέση μου, αυτή του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων. Πιστεύω, λοιπόν, ότι με τις θέσεις τις οποίες εκφράζω στην αντιπαράθεσή μου με το δήμαρχο ταυτίζομαι με ένα σημαντικό μέρος αυτών των δυνάμεων οι οποίες επιθυμούν να προχωρήσουν τα έργα στην πόλη. Η Θεσσαλονίκη, για να αναπτυχθεί, χρειάζεται υποδομές, και προσωπικά παλεύω με όλες μου τις δυνάμεις να τα καταφέρει. Η συζήτηση η οποία έχει ανοίξει για τα «δημοτικά» με τιμά ιδιαίτερα, δεν είναι όμως επί του παρόντος και σίγουρα δεν την «ανοίγω» εγώ.

 Εχετε εξαγγείλει τη δημοπράτηση και συμβασιοποίηση 81 συγχρηματοδοτούμενων δημοσίων έργων, ύψους 2,4 δισ. ευρώ, μέσα στους πρώτους μήνες του έτους. Ποια είναι τα αποτελέσματα και τι περιμένουμε σε αυτό τον τομέα; Υπάρχουν έργα που είναι έτοιμα να εγκαινιαστούν μέσα στους επόμενους μήνες;

Σήμερα 13 έργα προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, 22 έργα προϋπολογισμού 850 εκατομμυρίων ευρώ έχουν επίσης δημοπρατηθεί, ενώ προς δημοπράτηση βαίνουν τα υπόλοιπα 46 έργα, προϋπολογισμού 370 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ των οποίων υπάρχουν πολλά σχολεία. Ανάμεσα στα προηγούμενα εντάσσονται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, το τραμ του Πειραιά και η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής στη Θεσσαλονίκη. Είμαστε επίσης έτοιμοι να παραδώσουμε τους επόμενους μήνες μεταξύ άλλων τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, Κομοτηνή - Νυμφαία - ελληνοβουλγαρικά σύνορα, το τμήμα Λεύκτρο - Πελλάνα στον άξονα προς Σπάρτη, τη δεύτερη φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, την παράκαμψη στο τμήμα Αρτας - Φιλιππιάδας, το τμήμα Καρτέρι - Πάργα στον άξονα Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας.

 Για τα δύο (Ε65 και Ιόνια Οδός) από τα τέσσερα εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες χρηματοδότησης, ενώ και για τα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης γίνονται μεν προετοιμασίες, αλλά αναμένεται η επανεκκίνηση εργασιών. Τι προβλέπουν οι νεότεροι σχεδιασμοί; Ποια τμήματα περικόπτονται από το τεχνικό αντικείμενο των μεγάλων οδικών έργων; Πότε θα γίνουν;

Ο αρχικός σχεδιασμός υλοποιείται. Τα δύο έργα της Ολυμπίας Οδού και του άξονα Μαλιακός - Κλειδί εκτελούνται, αλλά είναι λογικό, έπειτα από μια μεγάλη φάση ακινησίας, να απαιτούνται ορισμένοι μήνες, ώστε να έχουμε πλήρη επανεκκίνηση. Για τους δύο υπόλοιπους άξονες αναμένουμε την επιτυχή κατάληξη των συζητήσεων παραχωρησιούχων και τραπεζών, ώστε και εκεί να έχουμε επανεκκίνηση. Τονίζω επίσης ότι δεν έχουμε περικοπή αντικειμένου, αλλά μετάθεση τμημάτων στο επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο. Πρόκειται για τα τμήματα Πάτρα - Πύργος, Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Εγνατία.

 Για το Μετρό Θεσσαλονίκης υπάρχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του κύριου έργου και των επεκτάσεων; Μετά την αλλαγή στο σχήμα της αναδόχου κοινοπραξίας, τι γίνεται με τις εργολαβικές διεκδικήσεις για το κύριο έργο; Θα έχουμε μετακίνηση του «μετροπόντικα» και γιατί;

Οι εργασίες στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν επιταχυνθεί και θα επιταχύνονται σταδιακά έως τον Σεπτέμβριο. Ηδη έχουμε παραδώσει όλους του σταθμούς εκτός από τη Βούλγαρη, και ο ανάδοχος εκτελεί εργασίες και στους σταθμούς Παπάφη και Πατρικίου. Σε σχέση με τον Μάιο, στο έργο απασχολούνται σήμερα επιπλέον 200 εργαζόμενοι. Παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια ώστε οι «μετροπόντικες» να μεταφερθούν στη Νέα Ελβετία και να κάνουν την αντίθετη πορεία. Μπορώ λοιπόν να πω ότι είμαστε πλέον σε μια πολύ καλύτερη φάση, γιατί είναι γνωστό ότι παραλάβαμε ένα έργο ημιθανές και επιλύουμε καθημερινά προβλήματα για την «ανάστασή» του. Η επιτάχυνση της υλοποίησης του έργου είναι αποτέλεσμα μιας συντονισμένης και εντατικής προσπάθειας, που καταβάλλεται σε διαφορετικά επίπεδα όλο το τελευταίο διάστημα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται τόσο η αλλαγή στη διοίκηση της αναδόχου κοινοπραξίας όσο και η θέσπιση, νομοθετικά, δυνατότητας διαιτησίας για την εξέταση των διαφόρων αιτημάτων της. Πλην του βασικού έργου, πρόοδος έχει σημειωθεί και στον τομέα των επεκτάσεων. Εχει υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση προς την Καλαμαριά πριν από λίγες μέρες και η Αττικό Μετρό Α.Ε. ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης για την επέκταση προς Σταυρούπολη, ενώ γίνονται οι πρόδρομες γεωτεχνικές εργασίες για τη γραμμή προς Αμπελοκήπους - Εύοσμο. Η γραμμή προς Σταυρούπολη μπορεί να ενταχθεί στο επόμενο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πλαίσιο για την περίοδο 2014-2020. Οι Θεσσαλονικείς να είναι σίγουροι ότι τα προβλήματα τα οποία βρήκαμε έχουν επιλυθεί σε μεγάλο βαθμό και ότι τα έργα του Μετρό στη Θεσσαλονίκη προχωρούν.

 Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού; Υπάρχει πρόγραμμα εκχώρησης των σταθμών διοδίων σε ιδιώτες; Τι θα γίνει με την τιμολογιακή πολιτική;

Βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία που προβλέπεται από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, εκμετάλλευσης και συντήρησης του βασικού άξονα και τριών καθέτων αξόνων της Εγνατίας Οδού. Αυτό το δικαίωμα έχει περιέλθει τα προηγούμενα χρόνια στο ΤΑΙΠΕΔ και το επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοσιευθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια θα γίνει προεπιλογή από το ΤΑΙΠΕΔ και οι ενδιαφερόμενοι που θα προκριθούν, θα κληθούν να υποβάλουν τις τελικές, δεσμευτικές προσφορές. Ο παραχωρησιούχος που θα αναδειχθεί από τη διαδικασία θα αναλάβει τη συντήρηση και την καλή λειτουργία της οδού, ενώ τα έσοδα που θα εισπράττονται ανταποδοτικά θα οριστούν στο πλαίσιο της σύμβασης, την οποία θα συνάψει απ' ευθείας το ΤΑΙΠΕΔ με τον παραχωρησιούχο.

 Ετοιμάζεται μια υπερσύγχρονη διασυνοριακή γέφυρα στον Εβρο. Πότε και από ποιους θα γίνει και για ποιο σκοπό;

Είναι μία προσπάθεια η οποία ξεκίνησε το 2006. Σήμερα, με την ιδιότητα του γ.γ. Δημοσίων Εργων, προΐσταμαι της ελληνικής αντιπροσωπείας στις τεχνικές συζητήσεις. Πρόσφατα υπογράψαμε ένα μνημόνιο για τον τρόπο ουσιαστικά με τον οποίο θα συνεργαστεί η Εγνατία Οδός Α.Ε. με την αρχή αυτοκινητοδρόμων της Τουρκίας και ταυτόχρονα τη θέση που θα κατασκευαστεί η γέφυρα, η κατασκευή της οποίας είναι εφικτό να ξεκινήσει το 2015.

Πιστεύουμε ότι τέτοιες δράσεις βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη των σχέσεων καλής γειτονίας μεταξύ των δύο χωρών. Εχουμε δρόμο ακόμη, αλλά κάναμε ένα σημαντικό βήμα για μία καινούργια, υπερσύγχρονη γέφυρα, καθώς η υπάρχουσα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στον όγκο και στις απαιτήσεις των σύγχρονων μεταφορών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Δημόσια Έργα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Αγροτικά θέματα
Το ποιοτικό και βραστερό όσπριο δεν καταλαβαίνει από κρίση
Οταν το λάδι γίνεται delicatessen
Αποκρατικοποιήσεις
«Τι ψάρια πιάνει» τώρα η ΔΕΠΑ
Δημοσιονομική πολιτική
Χρηματοδοτικό κενό 10 δισ. κούρεμα καταθέσεων κατεργάζεται
Στο βρόντο πάνε οι όποιες προβλέψεις του προγράμματος σταθεροποίησης
Και στο βάθος ευρωαδιέξοδο
Δημόσια Εργα
Αιτία πολέμου τα έργα της Θεσσαλονίκης
ΕΔΕΥ
Πετρέλαια: οι διαγωνισμοί τρέχουν, αλλά...
Επιχειρήσεις
Οι οφειλές ιδιωτών στην επιχείρηση
Εφορία και φορολογική πολιτική
Από τις ουρές κατάθεσης στις ουρές ελέγχου
Πορτογαλία
S&Ρ υποβαθμίζει Πορτογαλία
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Eurobank και Alpha στο φίνις για Τ.Τ.
Τα μεγάλα ατού του «νέου Ταμιευτηρίου»
Τράπεζες
Της το έδιναν, αλλά δεν το έπαιρνε
Φορολογική πολιτική
Εξωραΐζουν το φορονομοσχέδιο-τέρας
«Σκοτώνουν» οικογένειες με πολλά παιδιά και φοιτητές
Η γκάφα με τις δαπάνες των επιχειρήσεων που εκπίπτουν