Έντυπη Έκδοση

Unfair game

Το 2003 η CIA κατέστρεψε την καριέρα αλλά και την οικογενειακή ζωή μιας γυναίκας, μυστικής της πράκτορα, για να εκδικηθεί τον σύζυγό της, ο οποίος, χρησιμοποιώντας στοιχεία που του έδωσε η γυναίκα του, αποκάλυψε το μεγάλο ψέμα των Μπους και Τσέινι σχετικά με τη δήθεν κατοχή όπλων μαζικής καταστροφής από τον Σαντάμ Χουσέιν.

Ο Σον Πεν ως Τζο Γουίλσον και η Ναόμι Γουότς, που ερμηνεύει την πράκτορα Βάλερι Πλέιμ. Ο Σον Πεν ως Τζο Γουίλσον και η Ναόμι Γουότς, που ερμηνεύει την πράκτορα Βάλερι Πλέιμ. Τότε η μυστική υπηρεσία δεν φανταζόταν ότι η ιστορία θα γυριζόταν ταινία. Είναι το συναρπαστικό θρίλερ «Fair game» του Νταγκ Λάιμαν, που προβάλλεται αυτές τις μέρες.

Τα δυο αληθινά πρόσωπα της ιστορίας ήταν η Βάλερι Πλέιμ (Ναόμι Γουότς) και ο Τζο Γουίλσον (Σον Πεν). Λίγο μετά την τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, η Βάλερι ανέλαβε, για τη CIA, να ερευνήσει την πιθανή ύπαρξη όπλων μαζικής καταστροφής στο Ιράκ, ενώ ταυτόχρονα ανατέθηκε στον, πρώην πρεσβευτή στο Ιράκ, σύζυγό της να ελέγξει την πώληση παρόμοιων όπλων από τον Σαντάμ Χουσέιν στον Νίγηρα. Εκείνοι δεν ανακαλύπτουν τίποτα, όμως εν τω μεταξύ ο πρόεδρος Μπους, ύστερα από πρόταση του Ντικ Τσέινι, αποφασίζει να επιτεθεί στο Ιράκ. Ο Γουίλσον, εξοργισμένος από τα ψέματα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση του Μπους για να δικαιολογήσει την απόφασή της, δημοσιεύει εκτενές άρθρο του στους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», εξηγώντας την έρευνά του στον Νίγηρα. Για να τον εκδικηθεί, ο Λευκός Οίκος αποκαλύπτει στον δημοσιογράφο Ρόμπερτ Νόβακ της «Ουάσιγκτον Ποστ» την αληθινή ιδιότητα της Βάλερι, θέτοντας σε κίνδυνο τη δική της ζωή αλλά και της οικογένειάς της.

«Ηταν μια ιστορία που μας ξάφνιασε στην εποχή της» ανέφερε ο σκηνοθέτης στις Κάνες, όπου η ταινία του συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ. «Σε μια περίοδο ακριβώς μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001, όπου λέξεις όπως "εμπλουτισμένο ουράνιο", "όπλα μαζικής καταστροφής", "Αλ Κάιντα", είχαν φέρει τον φόβο στους Αμερικανούς. Μια ιστορία που με τράβηξε εξαιτίας όχι μόνο της προσωπικής περιπέτειας της οικογένειας Γουίλσον αλλά και εξαιτίας των παρασκηνιακών παιχνιδιών στην Ουάσιγκτον».

Με βάση ένα σφιχτοδεμένο σενάριο των αδερφών Τζεφ και Τζον-Χένρι Μπάτεργουερθ, ο Λάιμαν αφηγείται με τον κλασικό τρόπο την ιστορία του και, παρ' όλο που ο θεατής γνωρίζει την εξέλιξή της, καταφέρνει να δημιουργήσει σασπένς, ενώ παράλληλα τονίζει την πολιτική σημασία του γεγονότος. Μπορεί η ταινία να μην ξεφεύγει από τις συνηθισμένες συνταγές του αμερικανικού πολιτικού θρίλερ, ο σκηνοθέτης, πάντως, καταγράφει, με γοργό ρυθμό, την πορεία της Βάλερι και του Τζο από τις κυβερνητικές αποστολές τους μέχρι τη σπίλωσή τους από την κυβέρνηση Μπους και τον αντίκτυπο που αυτή είχε στη ζωή τους. Οι ιθύνοντες της Ουάσινγκτον, σε μια περίοδο όπου τεχνητά είχαν δημιουργήσει το εκδικητικό για τον Χουσέιν και το Ιράκ πνεύμα, δεν μπορούσαν να ανεχθούν τη Βάλερι. Με τη βοήθεια της πλειονότητας των μίντια της εποχής, τη μετέτρεψαν σε εύκολο θύμα.

«Ενα από τα στοιχεία που με τράβηξαν ήταν και οι πιέσεις και οι κατηγορίες που δέχτηκε αυτή η γυναίκα», λέει ο σκηνοθέτης, «μια γυναίκα δυνατή, που ξαφνικά είδε τη ζωή της να καταρρέει· τους γείτονες αλλά και άγνωστους, όπως και τα μίντια, να την κυνηγούν· συχνά και να της επιτίθενται. Κι όλα αυτά γιατί η κυβέρνηση του Μπους ήθελε να δικαιολογήσει τον πόλεμο που ξεκίνησε».

Η ταινία προσφέρει καλούς, δυνατούς διαλόγους και θαυμάσιες ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς. Ιδιαίτερα από τη Ναόμι Γουότς, συγκρατημένη, πειθαρχημένη στον ρόλο της δυναμικής γυναίκας, αποφασισμένης να φτάσει ως το τέλος για να αποδείξει την αθωότητά της ενάντια στις λασπολογίες της CIA -ρόλος που μπορεί να της αποφέρει υποψηφιότητα στα Οσκαρ. Το ίδιο σημαντική είναι και η ερμηνεία του Σον Πεν, στον ρόλο του υπομονετικού συζύγου, που αγωνίζεται πλάι της και της συμπαραστέκεται όσο μπορεί. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Συνέντευξη: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
«Να μη σιωπάμε στα σημαντικά»
Θέατρο
Μια τραγική ιστορία στη σκηνή
Ο ρατσισμός στο σπίτι τους
Κάθε βράδυ χωρίζουν
Κινηματογράφος
Unfair game
Διαδικτυακός κινηματογράφος
Μοτέρ, ποντίκι, πάμε
Βιβλίο
Η δημιουργία ενός δράκου
Ερρίκος για Μπούκερ
Κυνηγοί κεφαλαίου
Συνέντευξη: Γιώργος Διαλεγμένος
«Στριμωχτήκαμε σε μια ήπια κατοχή»
Συνέντευξη: Σαρλότ Ράμπλινγκ
Ανάμεσα σε δύο μεγάλους
Εκθεση
Χαράσσοντας την «Κραυγή»
Εικαστικά
Η χαράκτρια της διαμαρτυρίας
Ο κλασικός της αφαίρεσης
Φωτογραφία
Εκ Παρισίων
Λεύκωμα
Τα τελευταία πλάνα του Βολοντέ
Ψηφιακά βιβλία
e-book: Ερχεται, αλλά σημειωτόν
Στην αναμονή για το i-pad
Άλλες ειδήσεις
Στην κάλπη με νοσταλγία