Έντυπη Έκδοση

VW PASSAT Η 7η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ

Πιο μοντέρνο, πιο άνετο, πιο οικολογικό

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Βελτιώνεται όμως, για να παραμείνει ανταγωνιστική. Ο φάκελος του VW Passat άνοιξε πριν από 37 χρόνια. Το 1973 έγινε η πρώτη απόπειρα της γερμανικής μάρκας να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο μεσαίο μοντέλο. Από τότε έχουν λανσαριστεί έξι γενιές και το κοντέρ των πωλήσεων ξεπέρασε τα 15 εκατομμύρια μονάδες.

Τώρα λίγο πριν φύγει το 2010 ήρθε η σειρά της έβδομης γενιάς. Η κατεύθυνση που δόθηκε στην ομάδα εξέλιξης ήταν σαφής. Αξιοποιήστε μια από τις καλύτερες πλατφόρμες, χρησιμοποιήστε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για την ασφάλεια και ικανοποιήστε τις οικολογικές ευαισθησίες των οικογενειαρχών.

Οι τρεις αυτοί άξονες είναι τα σημεία αναφοράς του νέου αυτοκινήτου, που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει και στη χώρα μας. Η αντίστροφη μέτρηση για το λανσάρισμά του ξεκίνησε και τον Ιανουάριο του 2011 θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Kosmocar.

Το πρώτο στοιχείο που προσέξαμε όταν το είδαμε στο πρόσφατο Σαλόνι του Παρισιού ήταν η αλλαγή στη σχεδίαση του αμαξώματος. Η νέα γραμμή είναι πιο μοντέρνα και παραπέμπει στην αισθητική που γνωρίσαμε στη ναυαρχίδα Phaethon. Επιτυχημένη είναι η προσπάθεια να προσδώσουν στοιχεία που το κατατάσσουν σε μια καλή θέση στην κατηγορία των premium οικογενειακών μοντέλων. Οι διαστάσεις εκτός του μήκους (+4 χιλ.) παρέμειναν οι ίδιες (μήκος 4.769 χιλ., πλάτος 1.820 χιλ. και ύψος 1.474 χιλ.).

Πριν όμως ασχοληθούμε με τους τομείς της ασφάλειας και της άνεσης, θέλουμε να ξετυλίξουμε τις πτυχές της τεχνολογικής πλατφόρμας BlueMotion Technologies, που δημιούργησε η VW, για να περιορισθούν η κατανάλωση καυσίμου και οι ρύποι. Εφαρμόζεται ήδη στα Tiguan, Touran, Sharan, Golf, Passat και σταδιακά θα περάσει στα υπόλοιπα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ.

Το σύστημα Start-Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα του αυτοκινήτου όταν το όχημα σταματήσει. Στο χειροκίνητο κιβώτιο, ο οδηγός επιλέγει νεκρά και απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ του συμπλέκτη. Στο αυτόματο κιβώτιο ή DSG, κρατάει πιεσμένο το πεντάλ του φρένου.

Για να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας σε χειροκίνητα κιβώτια ο οδηγός πρέπει να πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη και σε αυτόματα κιβώτια να αφήσει το πεντάλ του φρένου. Μία στάση 3 λεπτών με ενεργοποιημένο τον κινητήρα αντιστοιχεί σε μία απόσταση 1 χιλιομέτρου με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.

Προκειμένου να λειτουργήσει το σύστημα Start-Stop πρέπει να πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις: Η ζώνη ασφαλείας του οδηγού να είναι ασφαλισμένη. Το ποσοστό φόρτωσης της μπαταρίας για την επανεκκίνηση να είναι τουλάχιστον 15 Ah. Η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού να είναι τουλάχιστον 25°C. Η συνήθης θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού είναι περίπου 83 - 85°C και η μέγιστη θερμοκρασία 110°C. Το αυτοκίνητο να έχει ήδη διανύσει μικρή απόσταση με ταχύτητα τουλάχιστον 3 χλμ./ώρα πριν σταματήσει.

Αποθηκεύεται η ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα, στην μπαταρία του αυτοκινήτου. Οταν ο οδηγός απελευθερώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού ή φρενάρει με τα φρένα η τάση στο δυναμό αυξάνεται και χρησιμοποιείται για να επαναφορτίσει γρήγορα την μπαταρία. Χάρη σε αυτήν τη ρύθμιση του δυναμό, η ηλεκτρική τάση μπορεί να μειωθεί, για παράδειγμα όταν επιταχύνουμε το αυτοκίνητο ή κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα. Είναι επίσης δυνατόν να απενεργοποιηθεί εντελώς το δυναμό.

Η ένδειξη προτεινόμενης αλλαγής σχέσης είναι ένα απλό αλλά αποτελεσματικό στοιχείο για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο οδηγός βλέπει μία ένδειξη για την κατάλληλη σχέση στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων «Plus». Το λογισμικό στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα (ECU) στέλνει το σήμα για την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο, απευθείας στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Οι βενζινοκινητήρες που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας είναι δύο. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στο σύνολο 1.400 κ.εκ. TSI BlueMotion Technology ισχύος 122 ίππων. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'', τελική 205 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ. Εκπομπές CO2 μόλις 138 γραμ./χλμ. (138 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το δεύτερο είναι το σύνολο 1.800 κ.εκ. ισχύος 160 ίππων. Υπάρχει και το δίλιτρο 210 ίππους. Τρεις κινητήρες ντίζελ με BlueMotion Technology, 1.600 κ.εκ. 105 ίππων, 2.000 κ.εκ. 140 και 2.000 κ.εκ. 170 ίππων.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Εντύπωση προκαλούν όμως και τα νέα συστήματα ασφαλείας. Είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που διαθέτει σύστημα εντοπισμού της κόπωσης του οδηγού. Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με τη λειτουργία φρένου ανάγκης όταν κινείται στην πόλη με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Επίσης στη λίστα με τον εξοπλισμό ανάλογα με την έκδοση περιλαμβάνονται διατάξεις που ελέγχουν την πορεία του αυτοκινήτου, παρκάρουν το αυτοκίνητο σε κάθετες θέσεις, ανοίγουν το πορτ μπαγκάζ μόλις πλησιάσεις το πόδι σου σε έναν αισθητήρα που βρίσκεται κάτω από το πορτ μπαγκάζ κ.ά.

Το σαλόνι έχει ανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό. Τα ισχυρά σημεία του είναι η άνεση και η καλύτερη ποιότητα των υλικών. Πλήθος νέων αξεσουάρ, από τηλεόραση μέχρι και κλιματιζόμενα καθίσματα. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ παρέμεινε στα 565 λίτρα. Δεν αναμένονται μεγάλες διαφορές στις τιμές πώλησης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
VW PASSAT
Πιο μοντέρνο, πιο άνετο, πιο οικολογικό
Άλλες ειδήσεις
Μικρές ειδήσεις