Έντυπη Έκδοση

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ MRB ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ SOCIAL MEDIA ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Διαμαρτυρίες μέσω... facebook

Οι πολίτες θεωρούν ότι η μεγάλη αύξηση της χρήσης των κοινωνικών δικτυώσεων μέσω Ιντερνετ αλλάζει τον τρόπο αντίδρασης του κόσμου, ενώ δίνει τη δυνατότητα κινητοποίησης μεγάλων ομάδων

Σε δυο χρόνια μέσα τα 'μαθε ο κόσμος όλος τα social media. Κι όχι μόνο τα 'μαθε, αλλά ξέρει να ξεχωρίζει κι αυτό που ακριβώς είναι.

Οι εφαρμογές δηλαδή στο Ιντερνετ που εστιάζουν στην ανάπτυξη της συνεργασίας, των ανταλλαγών και της διαδραστικότητας μεταξύ των χρηστών τους. Βλέπε Facebook, YouTube, Twitter, Myspace, Linkedin, Flickr και πάει λέγοντας. Βάλτε μέσα και τα κάθε είδους blogs. Και μιας και μιλάμε γι' αυτά, σχεδόν 9 στους 10 κυβερνοναύτες τα επισκέπονται συχνότερα από μια φορά το μήνα. Και τι αναζητούν κατά κύριο λόγο στις οθόνες τους; Μα τι άλλο: Ειδήσεις και ενημέρωση!

Εξ ου και η πίστη τους ότι τα social media δίνουν τη δυνατότητα κινητοποίησης μεγάλων κοινωνικών ομάδων, ότι έχουν συμβάλει στην αλλαγή του τρόπου διαμαρτυρίας των πολιτών, ότι έρχεται η ώρα τους όσον αφορά τη διαμόρφωση πολιτικών και κοινωνικών συμπερασμάτων. Ετσι λύνεται και το μυστήριο με τους πάσης φύσεως υποψηφίους των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, που έσπευσαν να διαφημιστούν τις τελευταίες εβδομάδες στο Facebook...

Από πού προκύπτουν τα ανωτέρω συμπεράσματα; Από σχετική έρευνα της MRB Hellas, για λογαριασμό του Ινστιτούτου Επικοινωνίας. Τα στοιχεία της συγκεντρώθηκαν από τις 4 ώς τις 12 Οκτωβρίου, με δείγμα 1.022 χρήστες του Ιντερνετ, από 15 ετών και άνω.

Πάμε όμως να δούμε τι τρέχει με την πολιτική και τους χρήστες των social media, μιας και το απαιτούν οι μέρες. Ενα σημαντικό ποσοστό (65%) των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δίνουν τη δυνατότητα κινητοποίησης μεγάλων κοινωνικών ομάδων, χωρίς να είναι απαραίτητη η μορφή κάποιας συλλογικής οργάνωσης (π.χ. συνδικάτα). Αλλοι τόσοι σχεδόν (63%) πιστεύουν ότι τα social media έχουν συμβάλει στην αλλαγή του τρόπου διαμαρτυρίας των πολιτών και ότι (61%) συντόμως θα παίζουν μεγαλύτερο και σημαντικότερο ρόλο στη διαμόρφωση πολιτικών και κοινωνικών συμπερασμάτων και κοινωνικών συμπεριφορών απ' ό,τι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας.

Υπεραισιόδοξοι μου ακούγονται εμένα οι κυβερνοναύτες, αλλά λογικό είναι να το παινέψουν το σπίτι τους. Πάντως αφελείς δεν είναι, καθώς πολύ λιγότεροι πιστεύουν ότι τα social media αυξάνουν τις δυνατότητες ελέγχου κάθε εξουσίας (38%), φέρνουν πιο κοντά τους πολίτες με τους ανθρώπους που βρίσκονται στα κέντρα των πολιτικών αποφάσεων (34%), αυξάνουν τη διαφάνεια διακυβέρνησης και διοίκησης μιας κοινωνίας (26%), δίνουν τη δυνατότητα για μια πιο ειλικρινή επαφή μεταξύ πολιτών και πολιτικών (22%) και μειώνουν τα φαινόμενα εξάρτησης και διαπλοκής των πολιτικών με οικονομικά κέντρα (20%).

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά χρήσης μιας ιστοσελίδας social media. Εκεί βλέπουμε ότι ένας στους δύο κυβερνοναύτες (52%) λέει ότι ο χρόνος που αφιερώνει στα social media αυξάνεται όλο και περισσότερο και κυρίως σε βάρος της τηλεόρασης. Σε αυτό το χρόνο στοχεύουν υποθέτω και οι σχετικώς αδέξιες προσπάθειες των ελληνικών καναλιών να ελιχθούν στο σύμπαν της web TV. Επειδή όμως οι κυβερνοναύτες διατηρούν σώας τα φρένας, μόλις ένας στους τρεις (37%) υποστηρίζει ότι τα social media αρκούν για να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της ενημέρωσής του. Αρκετά περισσότεροι (48%) είναι όσοι θα κάνουν ευτυχισμένους τους διαφημιζόμενους και τους διαφημιστές καθώς βάσει των πληροφοριών από τα social media δοκιμάζουν νέα πράγματα που αλλιώς δεν θα τα είχαν δοκιμάσει.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Media
Με λέξεις-κλειδιά
Social Media
Άλλα θέματα στην κατηγορία Media της έντυπης έκδοσης
Social media
Διαμαρτυρίες μέσω... facebook
Άλλες ειδήσεις
Μια φωτογραφία από το Μεξικό που τραγουδήθηκε στην Ελλάδα
3εις ερωτήσεις